MiceGard - úvod

MiceGard – za čest, slávu a bohyni Freyiu

10. 2. 2024

MiceGard je dobrodružný titul inspirovaný severskou mytologií. Ujmete se v něm role vikingského myšího bojovníka Micela a budete bojovat za čest, slávu a vaši rodnou vesnici. Tento krátký příběh pojednává o důvěře, zradě a statečnosti roztomilých myšek, jejichž život se odehrává pod záštitou bohyně Freyi. Za tímto roztomilým herním titulem stojí vývojáři z Game Dynasty, jež můžete znát díky titulům Obsurity, Shiro či The Excrawlers.

Vítejte v Rodentholmu

Příběh začíná v malém myším světě nazvaném Rodentholm. Zde se zrovna v jedné vesničce oslavuje svátek Beltane, jenž oznamuje příchod jara. Nejprve se zde seznámíte s hlavní postavou, válečníkem Micelem, který je mezi místními myškami velmi oblíbený – hlavně u mladé myšky jménem Helga. Ta si totiž, až vyroste, přeje stát se Micelovou ženou. Zatímco si náš chrabrý myšák povídá s ostatními ve vesnici, přiběhne nešťastná matka myš a ohlašuje, že žáby unesly jejích pět dětí. Jedno z nich je bohužel také Helga.

Micel a jeho kamarádi (Ratkin a Squeaking) jsou nuceni okamžitě vyrazit s ostatními myšími bojovníky, aby zachránili mladé. Micel během cesty přemýšlí, proč přestal fungovat jejich runový kámen, jenž chránil vesnici před zlem. Runu tam položila totiž samotná bohyně Freyia, aby myšky ochránila.

Jak brzy zjistíte, za vším stojí nový šéf žabáků jménem Toadon, jehož straně je také nakloněn severský bůh. Žabák spřádá své tajné plány ve Swampburgu, zatímco Micel se snaží zachránit děti a poté i celou vesnici Micegard. Na své cestě krajem potká Micel nejen žabáky a další protivníky, ale setká se i se samotnými bohy a jejich otcem Odinem.

Bojové formace a ostražitost

Při boji se žábami či jinými soupeři (například s komáry nebo včelami, které dokonce vybouchnou a zanechají po sobě jedovatý kruh) musíte používat strategii a být neustále ostražití. Ve hře ovládáte malou skupinku myšek (zrzavý Micel a jeho parta), jež využívá dvě bojové formace a takzvané „rozpuštění“. První bojovou formací je ofenzivní uskupení, které využívá k boji tři lukostřelce chráněné třemi štítonoši. Celá tato skupinka tvoří trojúhelník (pokud se otáčíte dokola, je to trochu utrpení).

Druhé bojové uspořádání je defenzivní. Bojovníci utvoří kruh, v němž se poté pohybují. Výborně funguje, pokud se chcete krýt před větším počtem nepřátel či doprovázíte „donáškovou“ berušku. Zároveň můžete využít rozpuštění skupiny. AI myší je dosti dokonalá na to, aby zvládla bojovat sama, a u toho ještě sbírat kamení. To slouží k obnově budov ve vesnici.

Sláva Micegardu

Po zničení vesnice musí Micel posbírat co nejvíce kamení na obnovu budov. Materiál na opravu je možné sbírat přímo z různých kamenných objektů, jež můžete sekat, nebo z mrtvých nepřátel. Spravujete několik budov a každá z nich vám přidá do boje jiné schopnosti. Například můžete dostat regeneraci zdraví o padesát procent, získat schopností bash a shield dash či obdržet lahvičku s léčením. Ta vám při použití přidá až dvakrát více zdraví.

MiceGard - oprava domů

Pár úkolů a hurá na bosse

Titul MiceGard vám nabídne celkem patnáct různorodých úkolů plných taktických soubojů v reálném čase. Čtrnáct úkolů je celkem typických: zabij toho a toho, zachraň myšky (osvoboď je z klecí), najdi zbraň a další. Patnáctým, předposledním úkolem je navštívení bohyně Freyi, abyste dostali její požehnání. Její pomoc se odvíjí dle toho, jak jste během hry odpovídali v textech při rozhovorech s ostatními myškami či kocourkem jménem Vanadis, jenž dokonce otestuje vaše znalosti ohledně norských božstev. Závěrečnou misí je poražení bosse, pana žabáka Toadona. Osobně přiznávám, že tento souboj byl mnohem lehčí, alespoň pro mě, nežli obrana vesnice. Tu jsem musela několikrát opakovat.

Hra nabízí i celkem zajímavou podívanou v podobě popravy zrádce. Nejde však o žádnou popravu pověšením nebo tak. Myšky totiž používají k popravě pastičku na myši, jak originální.

MiceGard - poprava

Vizuál, hudba a to okolo

Co se týče vizuální stránky titulu, MiceGard je rozhodně ucházející. Při rozhovoru zvířátek jsem si všimla, že když se objeví nad dialogovým textem obrázek myši, jsou všechny stejné a mají pouze jinak zbarvenou srst či přidaný nějaký šperk či náušnici. Hlavní postavu Micela si však nespletete, neboť je jediný zrzavý. Žabáci jsou naopak zase totožní, pouze mají jiné zbraně. Výjimkou jsou bývalý vůdce Toadsten a nový velitel Toadon.

Mapky Rodentholmu vás zavedou do lesa, do bažin, na ostrov či do zasněžené horské oblasti. Co se týče vesnice, nic zvláštního v ní stavět nemůžete, pouze obnovujete již dříve postavené budovy. To je za mě trošku škoda. Kdyby si člověk mohl alespoň přesunout budovy jinak, bylo by to skvělé.

Po hudební stránce titul nabízí houslemi a kytarou laděné písně, jež navozují tu správnou severskou atmosféru. Hudbu navíc doprovázejí zvukové efekty zvířátek. V boji se jedná například o kvákání žab či pištění myšek.

Titul MiceGard má příběh tak trochu jako nějaká telenovela či správné korejské drama. Máme tu všechno – zradu, statečnost, přátelství, lásku i smrt. Dokonce hra nabízí také pár vtipů, což rozhodně cením. Upřímně vám hru doporučuji, hlavně těm hráčům, kteří mají rádi taktické nebo strategické tituly.

• Datum vydání 15.01.2024
  • Vizuál