Paper Bride 2 - úvod

Paper Bride 2 – temné tajemství vesnice Zangling

2. 4. 2023

Sequel mysteriózní hororové hry Paper Bride 2 se odehrává ve fiktivní vesničce nazvané Zangling. Společně s hlavní hrdinkou Tao Mengyan budete prozkoumávat temné uličky v této vesnici, která je zahalena pláštěm starověkého okultního tajemství, jež střeží místní kněží, ale i vesničané.

Papírová nevěsta podruhé

Hra Paper Bride 2 obsahuje pět kapitol a je možné ji dohrát za tři až čtyři hodinky. Všemi kapitolami vás provází postava hlavní hrdinky Tao Mengyan, která se do vesnice vrací, aby odhalila tajemství svého původu a odchodu její rodiny. Bohužel jakmile dorazí do Zangling, vůdce vesnice ji uvězní v jejich starém domě. Poté jí oznámí, že je reinkarnací papírové nevěsty a bude tak obětovaná při místním rituálu. To se ale Tao samozřejmě vůbec nelíbí, a proto se snaží najít si svoji cestu ven z vesnice a přežít.

Na hráče tu tak čeká nespočet hádanek, kterými budou muset projít. Některé jsou celkem dosti zapeklité a bez znalosti čínštiny či nalezení návodu na youtube si s jejich vyřešením neporadíte. Autoři však přidali pěkné nápovědy pro začínající hráče, hráč tak může přeskočit některé těžké hádanky či zjistit, kde je další stopa. I po tom všem jsem na několika místech dohledávala, co a jak mám vlastně udělat, abych se posunula dál.

Důležitý rok 1926

Jednu kapitolu bych tu snad vypíchla, a to je kapitola číslo čtyři. Ta nám ukáže rok 1926, kdy se měla obětovat Zhu Xiaohong (operní zpěvačka) jako papírová nevěsta pro vesnici, aby si usmířili Bódhisattvu smrti (Bodhisattva of Death). Zhu byla od dětství připravována na svoji roli papírové nevěsty. V mladistvém věku však uprchla z vesnice, aby se stala operní pěvkyní, a se seznámila se svojí láskou Liangem Shaopingem. Později se do vesnice vrátila, protože zde spolu vystupovali, a žádala Lianga, aby vesnici opustil. Ten ale odmítl a na svátek duchů (The Ghost Day), kdy měla být Zhu obětována, se rozhodl, že ji zachrání. Při její záchraně přišel o hlavu, Zhu se vzepřela a spáchala sebevraždu. Tím však přivolala na vesnici strašlivou pomstu Bódhisattvy.

Paper Bride 2 - Liang jakogenerál duchů

Co je nového?

Oproti prvnímu dílu přišla Paper Bride 2 s novou a vylepšenou grafikou a stejně tak i živějšími a realističtějšími animacemi a scenériemi. Pozadí vývojáři upravili, aby bylo dynamičtější a zlepšilo se tak hráčovo ponoření do hry. Rozhodně vás také mile potěší, že vývojáři přišli s příběhem, který je lépe napsaný a má i vylepšené dialogy. Dále přidali zvuky dialogů pro protagonistku Tao.

Lidové rituály a nekrogamie

Hra Paper Bride 2 obsahuje také hororové kontexty z čínských lidových rituálů. Například papírové figuríny se používají hlavně pro pohřby, ale zde se objevují především ve svatebních scénách. V Paper Bride 2 naleznete také spoustu odkazů na operu, tradiční hudbu, šachy i na obsah související s chrámem, jež slouží jako metafory a hádanky pro děj. Například příjmení hlavních postav odpovídá slavným párům v čínském folklóru (což rozhodně vtáhlo hlavně čínské hráče více do děje).

Nejenom druhý díl Paper Bride 2, ale celá série her Paper Bride zasáhla do tabu asijské nekrogamie (manželství po smrti). V některých asijských oblastech, když mladý muž zemře před svatbou, jeho rodina zaplatí vysokou cenu za nalezení mrtvé mladé dívky, aby se stala jeho partnerkou v posmrtném životě. „Nevěsta“ tak nebývá získána vždy legálním způsobem a v některých extrémních případech může být dívka i zabita kvůli odměně.

Z mého pohledu je rozhodně Paper Bride 2 mnohem lepším počinem než první díl, ať už se jedná o vizuální, či příběhovou stránku hry. Příběh je poutavý a rozhodně budete fandit hlavní hrdince Tao, aby se dostala ven. Vesnice je totiž plná fanatiků a vy přece nechcete skončit jako nějaká obětina v papírových šatech pro nevěstu.

• příběh
  • jumpscary
  • vylepšená grafika