Peppa pig - náhled

Peppa Pig: World Adventures – plavba kolem světa

10. 4. 2023

V tomto pokračování série Peppa Pig s podtitulem World Adventures. Procestujete skoro celý svět s Prasátkem Peppou a její rodinou (našimi známými taťkou Prasátkem, maminkou a bratříčkem Tomášem). Vývojářem hry Peppa Pig: World Adventures je Petoons Studio, které má za sebou hry jako PJ Mask: Heroes of the Night, Petoons Party, My Friend Peppa Pig anebo Curse of the Sea Rats.

V Peppa Pig: World Adventures se můžete těšit na staré dobré známé. Například paní Gazelu, koníka Péťu či nejlepší kamarádku prasátka Peppy, ovečku Zuzku. Zároveň zde naleznete i spoustu nových kamarádů a užijete si spoustu zábavy při nejrůznějších aktivitách (vyrábění pravé italské pizzy, fotbal v Barceloně atd.). Také si vytvoříte svoji rodinu a postavíte jim jejich vlastní unikátní domek, do kterého se vždy po každém dobrodružství vrátíte.

Nastěhujete se vedle Peppy

Než vyrazíte na vaši plavbu kolem světa za dobrodružstvím, musíte si nejprve v Peppa Pig: World Adventures vytvořit vaši rodinu. Můžete si vytvořit až tři rodiny. Prvním členem je vaše postava, která se skamarádí s prasátkem Peppou. Máte na výběr ze dvanácti druhů zvířátek, od kočky, psa, kozy až po klokana, lišáka či krtka. Vyberete si, zda chcete být chlapeček, nebo holčička, poté zvolíte správný odstín šatů, aby vám co nejvíc ladí. K tomu samozřejmě vyberete samozřejmě doplňky (klobouky a brýle).

Pokud jste s výběrem spokojeni, stačí potvrdit tlačítkem ano a vrhnout se na tvorbu zbylých členů rodiny. To už je větší zábava, protože můžete měnit počet členů (jeden rodič, více rodičů, sourozenci), kombinovat pohlaví (vaše postava může mít například dvě maminky), dokonce si můžete za rodiče vybrat různé zvířecí druhy (maminka kočka, taťka pes a dítě může být krtek). Opět pak přichází na řadu výběr oblečení a doplňků. Pokud máte hotovou rodinku, můžete se přesunout k dalšímu bodu a tím je vytvoření vašeho unikátního domku.

Domek v Peppa Pig: World Adventures postavíte hnedle vedle domku rodiny prasátka Peppy. Samozřejmě u něj můžete měnit barvu stěn, střechu, okna, dveře a věci, které se nachází na zahrádce (houpačka, klouzačka, keř atd.). Pokud máte sebe, rodinu a dům, je konečně načase potkat vaši kamarádku, prasátko Peppu, s rodinou. Po seznámení si hned jdete zaskotačit s Peppou do blátivé louže, jak taky jinak. Samozřejmě je všem jasné, že gumáky patří do povinné výbavy.

Sbalte si kufřík a hurá do New Yorku

Vy a prasátko Peppa s rodinou získáte v Peppa Pig: World Adventures volné lístky na cestu lodí od kapitánky Vydrové. Sbalte si kufřík a hurá na cestu kolem světa. Společně dorazíte do přístavu za kapitánkou Vydrou. Ta už čeká u tabule, na které se nachází fotky míst, kam můžete s Peppou a její rodinou vycestovat. Celkem je tu sedm míst a jedno skryté, které se otevře postupným plněním úkolů ve hře Peppa Pig: World Adventures. Společně s Peppou tak můžete vyrazit do New Yorku, Barcelony, Londýna, Paříže, Itálie, Německa a Austrálie. Skrytým výletem je pak cesta do Hollywoodu, kvůli natočení filmu s vaší rodinou.

V každém městě či státu na váš čeká několik úkolů na splnění a získání suvenýru (ten se vždy uloží u vás v domě). Může se jednat o věci (deštník, obraz) či jídlo (croissant, cukrová tyčka). Pokud splníte úplně všechny úkoly v dané lokaci, dostanete za to odměnu v podobě nových klobouků, brýlí nebo vylepšení domu (různé barvy a styly zdí, okna, střechy). V průběhu hry se tak budete nesčetněkrát převlékat a ladit svůj outfit a také předělávat dům k obrazu svému.

New York, Londýn, Paříž

V každém městě máte různé aktivity na vyzkoušení. Ať už se jedná o ježdění na skateboardu v Barceloně, pečení pizzy v Itálii, zdobení vánočního stromku v Německu, nebo dokonce i takové potápění v Austrálii (kde jako bonus získáte truhlu plnou peněz). Každé město má také svoji kulturní část, ve které se dozvíte něco zajímavého nebo uvidíte typickou stavbu pro danou zemi či město. Jako příklad uvedu Paříž, kde si vyběhnete schody až na vršek Eiffelovy věže společně s tatínkem Prasátkem, jenž nemá výšky zrovna v lásce. Rozhlédnete se a spatříte katedrálu Notre Dame a slavný Vítězný oblouk.

V Londýně se společně s Peppou podíváte na královnu, která vás velice překvapivě provede, nebo spíše proveze, v typickém červeném autobuse po Londýně a povypráví vám zajímavosti o Big Benu a dalších britských památkách. Přeskočí s vámi i Tower Bridge, což už je trošku jako z akčního filmu. Zrovna tato část v Peppa Pig: World Adventures je na chlup stejná jako díl s názvem Prasátko Peppa – Londýn.

V New York se dostanete pro změnu na vršek Empire State Building a projedete se typickým žlutým taxíkem s paní Králíkovou. Dokonce jí pomůžete v rušné dopravě doslova prokličkovat až na místo určení.

Vzpomínka na královnu Alžbětu II.

V tomto dětském titulu Peppa Pig: World Adventures se objevuje jedna nečekaná vzpomínka na loni zesnulou britskou panovnici Alžbětu II. Podobně jako v seriálu Peppa Pig se i ve hře objevuje hostující postava britské panovnice. Setkáte se s ní při cestě do Londýna, kde vás provede městem a na konci si s vámi i s Peppou zaskáče v kaluži. Potom se pak na malinkou chvilku objeví vzpomínkový obrázek na skutečnou Alžbětu II., což je na dětský titul skutečně neobvyklé. Obrázek, který je ve hře vybrán, není zvolen jen tak náhodou. Stejný se po úmrtí panovnice objevil na oficiálním účtu Peppy na twitteru.

Peppa je hlavně pro děti

Peppa Pig: Adventures je navržena pro děti od tří let. To znamená, že je opravdu velmi, velmi snadné ji hrát. Ovládání většinou sestává z pohybu pomocí WSAD nebo šipek a tlačítka E. Tlačítko E funguje pro interakci s předměty v okolí, skákání v blátivých loužích, pouštění draka, skákání přes švihadlo a ostatní velice zábavné aktivity pro děti. Děti tak mohou v klidu hrát naprosto samostatně (odzkoušeno na vlastní dceři).

Líbí se mi velice, že u hry Peppa Pig: World Adventures existuje rodičovská kontrola. Jenž vám umožňuje nastavit, jak dlouho může váš potomek hrát. Případně může posloužit i vám, pokud byste se tak moc zabrali do zábavy ve formě skákání v loužích, že byste až zapomněli na čas a svoji práci. Minimální čas je pět minut (což mi přijde velice málo) a maximální možnost hraní je půlhodinka.

Pár chybiček v Peppině světě

Nechci moc tento titul kritizovat, protože je hlavně pro děti. Moje dcerka byla nadšená, že může běhat s Peppou, hrát si s ní a plnit úkoly. Jediný větší problém byl jazyková bariéra, fungovala jsem tedy jako překladač a dabér v jedné osobě. Je moc škoda, že tato hra nemá český dabing. Každopádně jsem si tu všimla několika chybek.

Když jsem se svojí postavou sjížděla kopec zprava doleva, Peppa vždy jela opačně a zmizela ze záběru. V New Yorku se mi zasekl tatínek pan Prasátko na budově Empire State Building a chodil na místě, i když všichni ostatní už dávno stáli. Jelikož jsem neobeplouvala města, jak jdou za sebou na tabuli v přístavu, stalo se mi, že Peppa vyprávěla spolužákům ve školce o návštěvě Austrálie a já tam ještě ani nebyla. Autoři jistě většinu fixnou nějakým updatem a děti si toho určitě ani nevšimnou 😊.

Co dodat závěrem? Peppa Pig: World Adventures je věnovaná těm nejmenším. Pro ně je zde spousta zábavných věcí k dělání a vidění. Vše ve hře je jednoduché, ale zároveň má rozmanitý design, takže děti bezesporu zabaví na hodiny a hodiny. Mohu doporučit hlavně rodičům s dětmi, protože hrát spolu je o dost zábavnější. Takže nezapomeňte nasadit gumáky a hurá do blátivých louží s prasátkem Peppou.

• rozmanitý design
  • mnoho možností vytvoření rodiny
  • spousta zábavných aktivit pro děti