Rollerdrome – kolečkové brusle v akci

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Zdroj: Roll7
Pokud jste se někdy snažili o jízdu na kolečkových bruslích, tak jistě víte, že se nejedná o nic snadného: udržet se na kolečkách, snažit se odrážet k rozjetí a v neposlední řadě ještě zastavit bez pádu. Jízdu na kolečkových bruslích a provádění akrobatických triků, spolu se souboji na život a na smrt v aréně, vám přináší akční titul Rollerdrome.
Rollerdrome arena1

Sázka na vysokou kartu, která se vyplatila

Již na první pohled je více než patrné, že vývojáři z Roll7 spolu s vydavatelem Private Division vsadili na vysokou kartu kombinace žánrů, která zde v dobrém podání ještě nebyla. Vznikla díky tomu originalita, která překvapí a dokáže zaujmout na plné čáře. Vývojáři ve svém díle dali dohromady na první pohled zcela odlišné a nesourodé herní žánry, spojili jízdu na kolečkových bruslích s prováděním různých akrobatických triků a používáním zbraní v aréně. Vytvořili tím akční bruslařskou střílečku z pohledu třetí osoby, která je navíc zasazena do dystopické budoucnosti.

Příběh se odehrává v roce 2030, kdy moc nad světem drží v rukou nadnárodní korporace, které se zajímají pouze o získání ještě většího vlivu, a tedy i zisku. Jde o svět, ve kterém se lidé baví sledováním násilného krvavého sportu Rollerdrome. Samozřejmě se pořádají sázky o to, který ze sportovců přežije a kdy který zemře.

Hlavní hrdinkou titulu je mladá Kara Hassanová, která je nováčkem v tomto populárním krvavém sportu a která záhy pomalu objevuje, co se skrývá za tajemstvím Rollerdrome a o co korporacím opravdu jde.  

Samotný příběh zde hraje spíše okrajovou roli s tím, že informace získáváte mezi zápasy, v převlékárně, v zázemích pro sportovce nebo skrze elektronickou komunikaci.

Kara je nováčkem, musí proto prokázat, že má schopnosti a kvality jít změřit síly do hlavní soutěže. Na začátku tak projdete sérii testů, které mají za úkol vás seznámit s ovládáním a principy hry. Jde o velmi povedený tutorial, který vás kompletně připraví na další hraní. Jak projdete základními testy, už vám nic nebrání jít změřit síly do první arény.

Vaším úkolem je projít, tedy spíše projet a prostřílet se skrze 12 intenzivních arén a probojovat se do finále. S dostatečným počtem násobičů komb a nejlepšími časy dokončení dané arény můžete vyjít jako šampion.

Ze začátku se opravdu zapotíte

Rollerdrome však není jen o bezmyšlenkovitém střílení a provádění různých triků. Důraz budete muset krom přesnosti, a to jak ve střelbě, tak v tricích dávat také na vaše protivníky, kteří vás rozhodně šetřit nebudou. Každý typ protivníka, s kterým se v aréně potkáte, vyžaduje jiný přístup. Najdete zde například odstřelovače či borce s raketomety, ale i útočníky na blízko, obrněnce se štíty, nebo mechy, které jsou ovládány lidskou posádkou. Jak se probojováváte dál, typy nepřátel, jejich vybavení a pozice jsou samozřejmě lepší a porazit je je obtížnější.

Umělá inteligence vám nedá nic zadarmo a krom AI budete spíše svádět boj sami se sebou. Tp znamená, že je potřeba mít postavu opravdu pod kontrolou, synchronizovat pohyby v závislosti na vámi použité zbrani a samozřejmě doplňovat munici.

Vaše vybavení, tedy zbraně, se skládá ze dvou pistolí, brokovnice, granátometu a laserové odstřelovačky. Mezi těmito zbraněmi můžete (musíte) volně přepínat podle toho, jakého protivníka se chystáte z arény eliminovat. V rámci neskutečného boomu, kterým hra prošla, se ale již v dnešních dnech dají najít plné popisy nepřátel a jejich nejsnazší eliminace.

Rollerdrome je, jak jsem již zmínil, i o provádění různých triků, které se dělí do dvou skupin. Těmi jsou „Grabs“ a „Grinds“ s tím, že každá skupina se skládá ze 13 různých triků. „Grabs“ jsou triky ve vzduchu a je možné je kombinovat s různými otočkami a vruty. „Grinds“ jsou pak všechny triky, které provádíte na hraně a mantinelech různých překážek a arén.

Pokud byste si mysleli, že všemi arénami jen projedete jako rozžhavený nůž máslem, bez nutnosti dělat triky, tak se opravdu pletete. Triky potřebujete provádět co možná nejlépe, abyste si rychle a snadno doplnili munici. V rámci toho se stává hra ještě větší výzvou, která vyžaduje vaši trpělivost a naprostou sehranost rukou.

Max Payne na kolečkových bruslích

Sluší se zmínit, že ve hře je oblíbený „bullet-time“ – pardon, tady nazvaný „reflex-time“ –, tedy po omezenou dobu máte možnost zpomalit čas a pečlivě zaměřit nepřítele, vybuchující barel či letící rakety, které se k vám blíží. Zároveň vám tento prvek umožní se lépe zorientovat v dané situaci a poskytne vám tak čas na přípravu triku nebo nápovědu, jakou cestou se dál vydat.

Tím spíše je parádní zážitek sledovat, jak protivník, do kterého sypete zásobníky vašich pistolí, dostává zásahy a padá k zemi. Díky tomu získáte i pocit, že tyto okamžiky se stávají určitou filmovou podívanou, a budete si je doslova užívat, co to půjde.

Přes úžasnou rychlost a dynamické tempo hry brzy zjistíte, že se začínáte s mechanismy plynule a intuitivně sžívat. Dost možná se také přistihnete, jak provádíte stále složitější a akrobatičtější triky. Všechny jsou navíc reálně proveditelně i ve skutečném světě, tedy samozřejmě v podání zkušených mistrů, což vývojáři hrdě přiznali.

Když se vám nějaký ten trik nepovede, což se bude stávat často, nedochází k žádným ošklivým pádům. Kara prostě udělá pohyb, aby se dostala rychle na kolečka, a pokračuje dál. Zdraví pak doplňujete likvidací nepřátel, z nichž vypadávají zelené krystaly představující lékárničky.

Vývojáři si však byli obtížnosti hry dostatečně vědomi. Z toho důvodu zahrnuli i funkci „Assists“, ve které si můžete zvolit neomezenou munici, zdraví, žádné výzvy na zápas, neomezené množství reflex-timu nebo snadné míření, s nímž Kara míří vlastně sama. Samozřejmě se s těmito asistenty vaše skóre nezapočítává do globálního žebříčku a nezískáváte achievementy na Steamu, což je celkem fér.

Out for Blood jako skutečná výzva

Porážkou závěrečného bosse v kampani však Rollerdrome nekončí. Patrně si myslíte, že když jste se stali šampiony, tak jste nejlepší, ale z tohoto omylu vás lehce vyvede režim Out for Blood. V tomto režimu, který se zpřístupní po dohrání kampaně, dostanete tvrdou facku za každou chybu.

 V navazujících misích se utkáte se stále větším množství těžších protivníků. Zároveň se jedná již opravdu o ostřílenou AI, která se prostě nebude chtít nechat tak snadno sundat. Na tento režim vás však docela dobře v rámci kampaně dokáží připravit různé výzvy. Nejenže za ně máte body navíc v závěrečném hodnocení za arénu, ale zároveň si i trénujete různé prvky a pohyby.

Rollerdrome enemy 1

Rollerdrome ve futuristickém retro světě 80. let

Jak jsem již zmínil, titul se odehrává v roce 2030. Vybavení a znázornění postav, včetně světa, však odpovídá spíše futuristicky pojatému retru 80. let. Na to odkazují nejen různé nápisy či kamery, které můžete vidět v různých arénách, ale i animovaný komiksový grafický styl hry.

Grafika taktéž odpovídá animovaným retro filmům z přelomu 80. a 90. let a dala by se přirovnat k u nás známým filmům Cyber City Oedo 808, případně ke Starchaser: The Legend of Orin. Tento styl vás sice neoslní moderními grafickými high-tech efekty, ale rozhodně vás neurazí a v rámci hry vám nabídne fajn podívanou.

Bohužel se plně nepodařilo vyladit práci s kamerou, která, i když se snaží vám co nejvíce pomáhat, je při různých přemetech spojených s mířením a směrováním triků prostě lehce splašená. Někdy se tedy kamera natočila nevhodným směrem a někdy bylo znát, že se střetla moje vůle s vůlí kamery.

Za zmínku stojí také hudba, kterou napsal Ian Mullinger a do elektronické podoby převedl Electric Dragon. Hudba je ve stylu retro synthwave s moderními prvky. Pro milovníky tohoto žánru představuje opravdovou lahůdku, kterou budete chtít poslouchat i mimo hru. 

Ozvučení hry je příjemné a zahrnuje výbuchy i střelbu, ale také hlasy komentátora nebo skandování diváků.

GP uvozovky

Rollerdrome přináší zcela unikátní a ojedinělý herní zážitek, který kombinuje jízdu a triky na kolečkových bruslích s akčními souboji v aréně. Dynamická a zároveň intuitivní hratelnost okořeněná o různé typy nepřátel a různé arény spolu se skvělým soundtrackem ve stylu synthwave prostě dokáže strhnout a zabavit. Grafika zasazená do futuristického retro světa 80. let v animovaném provedení dělá titul ještě více originálním a zároveň líbivým. Titul představuje i určitou výzvu, protože AI a celkově mechaniky hry vám rozhodně nedají nic zadarmo, nicméně to za to opravdu stojí. Pokud bych musel již nyní navrhnout svých TOP 5 her za tento rok, Rollerdrome by byla rozhodně mezi nimi.

Klady

shooter-skater
zasazení do futuristického retro světa
dynamické tempo hry
hratelnost
pestrá paleta triků
zajímaví nepřátelé
bullet-time a herní mechaniky
grafické zpracování
soundtrack

Zápory

někdy zlobící kamera
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn