Rover Mechanic Simulator – opravář z Marsu

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Zdroj: igdb.com
Zatímco na Zemi se neodvratitelně vyčerpávají zásoby, my se dostáváme k práci, která může působit nudně, ale opak je v Rover Mechanic Simulator pravdou. Pokud nejste technicky zdatní nebo nevlastníte červený diplom z ČVUT, stejně se můžete vrhnout směle do víru složitosti, jakou jsou vozítka obývající planetu Mars. Pokud sníte o kariéře u ESA či NASA, potom jste na správné cestě, kde získat potřebné zkušenosti. Za simulátorem stojí polští vývojáři z PYRAMID Games.

Poznávej a uč se

Mám za sebou zkušenosti z několika simulátorů, nejvíc mě ovšem velmi překvapilo, že to není žádné vedení za ručičku, ale metoda pokus–omyl. Z tohoto důvodu jsem první hodinu opravoval miniaturní vozítko a cítil jsem se, že bych měl roztrhat svoje maturitní vysvědčení z průmyslové školy. Pro práci využíváme tři režimy.
Po absolvování základních postupů jsem pochopil, že je potřeba vše pečlivě zkontrolovat, k čemuž vám dopomůže testovací režim. Pro rozebírání je režim rozmontování, v němž odebíráte jednotlivé prvky z konstrukce. Posledním režimem je montáž, kde vracíte prvky zpět na konstrukci.
Náhradní díly jsou tisknuty pomocí 3D tiskárny za použití zkušenostních bodů. Nacházíte se na Marsu, a tak počítejte s tím, že zdrojů bude poskrovnu. Jedinou možností získávání materiálů bude jejich recyklace, k tomuto účelu slouží drtiče. Přístroj na kontrolu plošných spojů, tzv. PCB (Printed Circuit Board), slouží ke kontrole řídících desek, ty jsou srdcem těchto strojů.
Běžné součástky renovujete na ponku, přesouvání věcí vám usnadňuje jeřáb integrovaný do konstrukce. Pracovní deska napomůže k opravě poničených součástí, za předpokladu použití správného nástroje. Špinavé komponenty jednoduše očistíte a použijete ihned na opravované vozidlo. Čekají vás vozítka typu Sojourner, Spirit, Opportunity, Curiosity a Perseverance. Díky tomuto titulu tak prozkoumáte jejich funkčnost a způsob, jak je opravit.

Soubor zajímavých miniher

Volbu jednotlivých misí provádíte skrze tablet. Postup je vcelku totožný. První je rozebrání součástek, jako jsou kolečka, kamery, motory a další odnímatelné prvky. Jelikož jste na planetě omezených zdrojů, často k rehabilitování používáte opotřebované komponenty. Příkladem rehabilitování je restartování základní desky tvořené formou minihry.
Po zvolení misí dostanete základní informace o problémech, volbu obtížnosti, a hurá do práce. Ze začátku si budete namáhat mozkové závity při nacházení problémů. Komponenty vyčistíte, ohledáte poruchové kusy a nahradíte novými. Toto je hnacím motorem, snaha nalézt hlavní příčiny nefunkčnosti, avšak pozor! Po několika hodinách se tento rozbor začíná velmi opakovat, stejně tak i systém testování. Snad jen díky logickým skládankám najdete trochu změnu.
Vývojáři Rover Mechanic Simulator toto pochopili, a proto vytvořili v hlavním počítači možnost stáhnutí retro her typu Snake, Space invaders, Pong atd.

Charakterní postup

Jakmile se úkoly stanou mnohem náročnější a čas kratší, nastává ta pravá výzva. Pro postup s vaší postavou je potřeba splnit všechny požadavky. Zvyšováním zkušeností se zvedá i úroveň a s ní se pojí získání bodů. Body budete utrácet ve třech kategoriích, Ekonom, Analytik a Technik.

Ekonomik

Materiály jsou levnější a lépe využitelné. Tisknutí nových součástí je jednodušší, čímž se vám ulehčuje postup, včetně rychlejšího získávání zkušeností.

Analytik

Při zadání úkolu se může objevit přesný postup opravy. Skenování součástí je rychlejší a efektivnější.

Technik

Zrychluje možnost rozebrání součástek. Toto zrychlení přidá čas na plánování prací.

Broušení ostrých hran

Rover Mechanic Simulator je situován do pohledu první osoby, který pomáhá zkoumat stroje. Jeho pomocí se váš pohled může zaměřit na prováděnou akci, což je dle mého názoru dobré rozhodnutí od vývojářů. Opotřebení komponentů je odlišeno systémem barevného značení, včetně zvýraznění k nalezení příčiny problému. Zelené označení značí plně funkční komponent, žlutá symbolizuje díl opotřebený a nakonec červená, ta značí vadný kus. Tento důraz na detail je jen třešničkou na dortu, která potěší jak nadšence do techniky, tak technicky zdatné jedince.
Je zde však pár vad na kráse. Jedna z nich je grafika, protože zpracování prvků je sice kvalitní, ale textury jsou horší. Úhel kamery by také potřeboval revizi. Často musíte obíhat okolo stolu místo pohybu za pomocí rotace kamery. Je to jedna z nejotravnějších věcí, co mne vytáčela.
Jste-li milovníky neobvyklých zvuků elektronických šroubováků, tento nekonečný zvuk si zamilujete. Naštěstí lze jakýkoliv hrozný zvuk vypnout, třeba i skladby přehrávané z rádia. Co už nejde ztlumit, je zvuk oněch šroubováků. Neočekával bych ani nic jiného, jen by to nemuselo být tak otravné. Naštěstí je zde možnost si zapnout vlastní hudbu na pozadí. Je patrné, že hlavní záměrem byla technická realita a příjemný vizuál, a oboje funguje tak, jak má.

Je to jednoduché

Jakmile pochopíte všechny mechaniky a osvojíte si, jak nakládat se všemi daty, čeká vás po těžších začátcích mnohem jednodušší hra. Menší množství ovládacích prvků spolu s velmi dobrým uživatelským prostředím funguje, i když s několika chybami.
Záhy jsem si hodně zvykl vzít součástku a využít robota, aby ji očistil a opravil. Nemohl jsem přestat soutěžit s ubíhajícím časem. Třešničkou na dortu je možnosti zahrát si retro tituly, které najdete v hlavním počítači. Tím pádem je tu slušné množství činností na desítku hodin zábavy.

Více diverzity

Rozmanitost, to je v principu to hlavní, co sráží Rover Mechanic Simulator v hodnocení. Možnost opravit téměř všechny problémy stisknutím jednoho tlačítka totiž působí velmi otřepaně. Ocenil bych více úkolů, popřípadě výzvy. Se všemi neduhy a problémy, které lze nalézt, jde pořád o velmi zajímavý nápad a lze si užít jeho zábavnost. Hra vás pohltí tak na deset až patnáct hodin, podle toho, jak moc vám to půjde od ruky. Nejde o náročný titul, spíše o odpočinkový víkend plný vesmírné techniky.
GP uvozovky

Mars vyžaduje hrdinu – postavte se na své místo, očistěte svoje nářadí, a posuňte tak hranice znalostí vesmíru a jeho záhad.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Petr Šilhavý

Klady

vizuální mechanika
snadné ovládání
strom zkušeností

Zápory

otravné zvuky
malá variabilita misí
opakující se úkony
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn