Summer's Gone - náhled

Summer’s Gone – hra na city

24. 10. 2023

Hra Summer’s Gone je svým tvůrcem popisována jako interaktivní vizuální novela s prvky pro dospělé. Jedná se tedy o erotický žánr, avšak řekněme, že jen tak zlehka. To ale nic nemění na faktu, že tento titul naprosto převálcoval jakékoliv jiné erotické hry, které jsem za svoji herní kariéru okusila. Troufnu si tipnout, že Summer’s Gone je pro většinu z vás naprosto neznámým pokladem tohoto žánru. Dovolte mi tedy, abych vás představila.

Příběh plný radostí, ale i těžkých chvílí

Summer’s Gone dle mého názoru nabízí snad nejlepší příběhovou linii, co se her podobného žánru týče. Tvůrce se snaží poukázat na těžkosti, ale i radosti každodenního života obyčejného mladého kluka, který se navíc potýká s velkým žalem. V minulosti ztratil snad nejbližší osobu, kterou kdy měl, a přenést se přes to pro něj není jednoduché. Je ztracen ve svých myšlenkách, nerad opouští zdi svého pokoje a nadobro se uzavřel téměř před všemi, na kterých mu kdy záleželo. Nástup na vysokou školu působí jako šance na nový start s čistým štítem a kdo ví, třeba nalezne i lásku. Nebudu vám tvrdit, že některé situace či dialogy nejsou lehce přitažené za vlasy, jako ve všech erotických titulech, avšak zde se to děje ve velice nízké míře. Příběh na vás působí realisticky a toho si cením snad nejvíce.

Skvěle napsané postavy

V Summer’s Gone vám budou představeny spousty postav, některé si zamilujete více, jiné méně. Některé dokonce budete třeba i nenávidět, a to je na tomhle titulu to krásné. Postavy ve vás dokáží vyvolat emoce, ať už pozitivní, či negativní, dokáží vás příjemně vtáhnout do děje nebo pobavit svým humorem. Nutné také zmínit, že titul nabízí čas od času možnost volby, a dokonce bych si i troufla říct, že vaše rozhodnutí mají nějakou váhu.

Dirty talk

Summer’s Gone není typickým erotickým titulem a to nejspíše hodně z vás odradí. Zde si neosedláte slečnu během první hodiny hraní, ani během té druhé, a ani nikdy. Hra se vás spíše snaží navádět k nějakým smysluplným vztahům než jen k úletu s kamarádkou na záchodech. Tvůrce doposud spíše volil cestu lehkého škádlení, takže ano, nahá těla chybět nebudou, ani lehké ošmatlávaníčko či dialogy o všech možných erotických pomůckách. Avšak nevěšte hlavu, druhá polovina páté série je stále ve vývoji, tudíž se třeba přece jen dočkáme té zlaté třešničky na dortu.

Ocean a jeho tvorba

Titul zatím není dostupný na Steamu, ale jen na patreonu samotného tvůrce, jenž si přezdívá Ocean. Za poplatek 135 korun včetně daně si můžete pořídit jeho členství, které vám zajistí přístup k plné verzi nejnovější kapitoly a samozřejmě k postům, ve kterých své sledující updatuje o průběhu vývoje. Summer’s Gone je prvním titulem tohoto tvůrce, co se týče erotického žánru. Obsahuje zatím 4,5 kapitol a druhá polovina páté kapitoly bude již poslední. Znamená to tedy, že finálního obsahu bychom se mohli dočkat ještě do konce tohoto roku.

Nutné zmínit, že Ocean neztrácel čas a začal již pracovat na dalším titulu, nesoucím název Where it All Began. Tento titul je o něco více štědrý, co se týče erotického obsahu, takže by některé z vás mohl zaujmout o trochu více. Zde jsou ale zatím dostupné pouze první dvě kapitoly, což by se dalo přepočítat na dvě až tři hodiny herního času.

Vizuální zpracování a hudební doprovod

Vizuální zpracování většiny erotických her bych řekla, že je průměrné, neurazí ani nenadchne. Summer’s Gone se i v tomhle ohledu dosti liší, jelikož grafické zpracování je dle mého naprosto fantastické. Tvůrce si pohrál se všemi možnými detaily a za to má můj neskutečný obdiv.

S chválou nekončím, jelikož vybraný hudební doprovod je také brilantní. Nejedná se o hudbu, kterou byste si chtěli ztišit či vypnout, ani vás po čase neomrzí. Perfektně sedí k určitým herním pasážím a díky tomu vás příběh opět o něco více pohltí.

Summer’s Gone pro mě nejspíše nemá žádná velká negativa. Za mě se jedná o perfektně zpracovaný počin s erotickými prvky, jenž vás přiková k židli. Nemluvě o dobře napsaných postavách, které působí realisticky a každá interakce s nimi mě neskutečně bavila. Ocean je nejspíše detailista, jelikož společně se všemi těmito klady se nám dostalo i dechberoucího vizuálního zpracování a příjemného hudebního doprovodu.

• postavy a jejich autentičnost
  • příběh
  • vtipné pasáže
  • vizuální zpracování
  • hudební doprovod
  • někoho možná odradí nedostatek erotických prvků
  • Datum vydání 08.05.2019
  • 0.0

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.