Twitch - logo

Twitch omezil maximální rozlišení streamů v Jižní Koreji na 720p

3. 10. 2022
Zdroj náhledu: Twitch.tv

Koncem září oznámil streamovací server Twitch na svém korejském blogu, že od posledního dne měsíce umožní uživatelům v Jižní Koreji vysílat a sledovat video pouze v rozlišení 720p. V příspěvku, který je velmi dobře srozumitelný i ze strojového překladu přes Google Translate, je tento krok zdůvodněný narůstajícími provozními náklady, jimž tato služba v zemi čelí. V textu se také zmiňuje, že Twitch experimentuje s peer-to-peer technologií streamování, která by přinesla zpět původní kvalitu, ale ta zatím není důkladně otestovaná.

Rozlišení 720p, které zobrazuje 720 neprokládaných horizontálních řádků, je výchozím standardem HDTV. Pokud však pomineme české terestriální televizní vysílání, tak se ovšem nikdy doopravdy neuchytil, protože vyšší rozlišení 1080p bylo představeno ve stejné době. Využívaly jej pouze některé levnější modely prvních HD televizorů, označované obvykle jako HD Ready. Šlo zároveň o výchozí rozlišení konzolí 7. generace, tedy PlayStationu 3, Xboxu 360 a Nintenda Wii.

Internetová infrastruktura Jižní Koreje, známá svou robustností a technickou vyspělostí, takové omezení pochopitelně nijak nevyžaduje. Za překvapivým snížením kvality ovšem stojí lokální legislativa. Ta nařizuje provozovatelům internetových služeb, aby platili poplatky za využívání síťového pásma. Příslušné zákony byly uvedeny v platnost roku 2016 a od té doby se postupně rozšiřují a zpřísňují. Velkým internetovým gigantům se samozřejmě korejské regulace nelíbí a brání se proti nim nejrůznějšími prostředky: Lobbingem, hrozbami žalob, zvyšováním cen pro koncové uživatele anebo právě zaváděním omezení, jaké nyní představil Twitch. Jižní Korea je typickým představitelem tzv. asijských tygrů, tedy východoasijských ekonomik, které v poslední třetině 20. století prošly bezprecedentním hospodářským růstem. Ve srovnání s evropskými zeměmi má útlý státní sociální aparát, nicméně se nevyhýbá významným zásahům státu do chodu ekonomiky. Státní iniciativa na přelomu nového tisíciletí ostatně výrazně napomohla k masivní rozšířenosti vysokorychlostního internetu v zemi, z čehož nakonec vyrostla i silná korejská kultura hraní online her na domácích počítačích nebo v počítačových hernách.

Jisté je, že korejská vláda bude nyní pod tlakem nejen ze strany globálních internetových korporací, ale také ze strany mnoha nespokojených domácích hráčů.

Tagy:

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.