Destroy All Humans! 2 - Reprobed intro

Destroy All Humans! 2 – Reprobed – Crypto je zpátky!

28. 9. 2022
Zdroj náhledu: igdb

Pravděpodobně jste v poslední době v rámci světového dění zaznamenali spojitosti s různými předpověďmi o konci světa. Mohlo se jednat věštby o vypuknutí třetí světové války, které se zdánlivě naplňují, nebo také o invazi mimozemšťanů. Podle některých konspiračních teorií jsou dokonce mimozemšťané již mezi námi a řídí z pozic mocných chod celé Země. Jaký je však pohled z druhé strany pomyslné barikády, tedy jaký je pohled mimozemšťana, který řídí chod specifického státu? Přesně tento pohled vám nabízí šílená akční hra Destroy All Humans! 2 – Reprobed, ve které se opět ujmete role Crypta.

Zdroj: igdb.com

Crypto se vrací se vší parádou a humorem sobě vlastním!

Před dvěma lety se z dob herní minulosti představil v povedeném remaku Destroy All Humans! sarkastický mimozemšťan Crypto. Znovuoživení tohoto mimozemšťana plného svérázného humoru, neřízené akce a originální zábavy včetně šílených nápadů sklidilo opravdu velmi kladné ohlasy. Nyní po dvou letech přichází druhý díl s názvem Destroy All Humans! 2 – Reprobed, ve kterém se opět vydáte na cestu plnou akce a zábavy.

Příběh začíná deset let po událostech prvního dílu. Píše se rok 1969 a Crypto si užívá „zaslouženého“ luxusu v podobě žen a uspokojení všech jeho choutek. Dosáhl toho, že ovládá Bílý dům, a tedy i chod Ameriky. Přítomnosti Furonů na Zemi a jejich ovládání Bílého domu si všimli agenti sovětské KGB, kteří jsou nejen novými nepřáteli Crypta, ale představují riziko i pro celou Zemi.

SSSR neváhá a vystřelí raketu na Cryptovu mateřskou loď, v níž jsou všechny mozky, které získal v prvním díle, a další užitečné vybavení. Tak začíná samotný příběh a velké dobrodružství, které má za cíl zachránit Ameriku i celý svět. Crypto na to nebude samozřejmě úplně sám. Pomoc najde u místních hippies, ale získá si také náklonnost agentky KGB Natalyi Ivanovové. Ta nejenže Cryptovi hodněkrát pomůže, ale slouží i jako pastva pro jeho nadržené oči a zdroj inspirace jeho vtipů.

Příběh je poměrně vkusně rozvětvený a skvěle zaplňuje onen čas mezi misemi. Zpestřením jsou zejména různé vtípky a narážky díky volitelným dialogovým oknům. Oproti prvnímu dílu je zde přece jen vidět větší důraz i na humorné scénky právě v rámci rozhovorů. Na druhou stranu, tady jde rozum stranou, a proto nečekejte žádné logické nebo hluboké prvky. Zde je prostě hrdinou emzák Crypto a jeho půvabná Natalya.

Zdroj: igdb.com

V Destroy All Humans! 2 – Reprobed se opět vyřádíte

V rámci putování za dobrodružstvím navštívíte kromě Ameriky také Rusko, Japonsko či Anglii a podíváte se i na Měsíc. V rámci map se můžete volně pohybovat pomocí svého jetpacku nebo se vznášet ve svém talíři a ničit budovy, které po pár zásazích začnou hořet a následně se zbortí. Ničení budov a pustošení lidských měst a životů různými zábavnými způsoby je prostě jedním z hlavních taháků hry. Můžete také stále vycucávat mozky, unášet lidi do svého talíře, čímž získáváte bonusy k DNA, a prostě řádit.

Do lidí se můžete i převtělovat, což v rámci některých situací budete opravdu potřebovat. Toto převtělování však funguje spíše jako přemístění člověka z bodu A do bodu B, což by chtělo trošku větší hravost a možnost s lidskými postavami více zlobit. Zmíněné chytání těl se však nepoužívá v takové míře jako v prvním díle. Kromě výše zmíněného získání DNA vám převtělování zejména poslouží, když potřebujete mluvit s lidmi, kteří mluví jen s určitou postavou. Tento stealth prvek se však do této hry přece jen moc nehodí, nebo spíše nezapadá do jejího tempa. Navíc při něm nemůžete používat schopnosti ani zbraně postavy, kterou jste získali.

Když je řeč o zlobení a řádění, dostáváme se k soubojům. Souboje jsou ve stejném tempu jako v prvním díle, povětšinou bojujete stejně proti lidským nepřátelům, kteří díky vašim schopnostem a udělátkům nemají prostě šanci. V roli Crypta, se prostě stanete skoro neporazitelnými a moc se nezapotíte, ani když bojujete proti značné přesile vojáků, kteří jsou vyzbrojeni zbraněmi z tamní doby.

Souboje se stávají pomyslnou výzvou až ve fázi, kdy narazíte na houževnatější nepřátele, kteří jsou chráněni štítem nebo zranitelní určitou zbraní. To bude vyžadovat, abyste mezi zbraněmi přepínali, a nepoužívali jen tu, kterou jste si oblíbili. Nové zbraně přináší většinou plošné útoky. Najdou se tu i speciality jako vyvolání pomocníka, který likviduje nepřátele za vás.

Hratelnost klasické bezduché střílečky v některých případech ozvláštní nutnost prohledání mozků, abyste našli svůj cíl. V rámci toho také narazíte na různé vtipy, které zapadají do doby, v níž se hra odehrává.

Do lidí se můžete i převtělovat, což v rámci některých situací budete opravdu potřebovat. Toto převtělování však funguje spíše jako přemístění člověka z bodu A do bodu B, což by chtělo trošku větší hravost a možnost s lidskými postavami více zlobit. Zmíněné chytání těl se však nepoužívá v takové míře jako v prvním díle. Kromě výše zmíněného získání DNA vám převtělování zejména poslouží, když potřebujete mluvit s lidmi, kteří mluví jen s určitou postavou. Tento stealth prvek se však do této hry přece jen moc nehodí, nebo spíše nezapadá do jejího tempa. Navíc při něm nemůžete používat schopnosti ani zbraně postavy, kterou jste získali.

Když je řeč o zlobení a řádění, dostáváme se k soubojům. Souboje jsou ve stejném tempu jako v prvním díle, povětšinou bojujete stejně proti lidským nepřátelům, kteří díky vašim schopnostem a udělátkům nemají prostě šanci. V roli Crypta, se prostě stanete skoro neporazitelnými a moc se nezapotíte, ani když bojujete proti značné přesile vojáků, kteří jsou vyzbrojeni zbraněmi z tamní doby.

Hratelnost klasické bezduché střílečky v některých případech ozvláštní nutnost prohledání mozků, abyste našli svůj cíl. V rámci toho také narazíte na různé vtipy, které zapadají do doby, v níž se hra odehrává.

Zdroj: igdb.com

Není všechno zlato, co se na létajícím stroji třpytí

Po stránce hratelnosti se hra nese stejně jako v předešlém díle, tedy pohled ze třetí osoby a hurá do akce. V rámci prohánění se v létajícím talíři je taktéž vše při starém. V některých situacích tedy může být ovládání lehce kostrbaté, nicméně není to nic, co by vám onen fajn pocit z moci nad tímto mimozemským strojem příliš zkazilo. Vzít na tažný paprsek nějaké vozidlo a mrsknout jej po skupince nepřátel prostě vždycky uspokojí a vytvoří úsměv na tváři.

Co však rozhodně nadchne, je možnost hrát s kamarády přes funkci Remote Play Together na Steamu. Můžete si tak vychutnat mimozemské řádění spolu a se vší parádou. Navíc si můžete zvolit, i jak bude váš Crypto vypadat, a tak můžete hrát třeba za rockového Crypta, zatímco kamarád bude mít Crypta samuraje.

Po grafické stránce je vidět, že se na remaku opravdu poctivě pracovalo. Cryptovi jdou vidět dokonce i zuby, záporáci kolikrát zaujmou svými výrazy, destrukce a ničení vás okouzlí a křivky a půvab Natalyi vás nadchnou. Po grafické stránce se nedá hře nic vytknout. Rozvržení a design úrovní, ačkoli se masivně liší od původního Destroy All Humans 2, je velmi dobrý a podle mého názoru působí mnohem lépe než originál. Někdy se vám však může stát, že se při létání s jetpackem můžete zaseknout v určitých hustých oblastech, jako jsou prostory, kde je třeba více stromů.

Po zvukové stránce se také nedá nic vytknout, jedná se o dobře odvedenou práci, která se u takové hry očekává. Výbuchy, zvuky paprskometů i jetpacku zní, jak mají. U některých postav je sice dabing spíše silně kýčovitý, to se však naštěstí netýká hlavních příběhových postav.

Co však rozhodně nadchne, je možnost hrát s kamarády přes funkci Remote Play Together na Steamu. Můžete si tak vychutnat mimozemské řádění spolu a se vší parádou. Navíc si můžete zvolit, i jak bude váš Crypto vypadat, a tak můžete hrát třeba za rockového Crypta, zatímco kamarád bude mít Crypta samuraje.
Po grafické stránce je vidět, že se na remaku opravdu poctivě pracovalo. Cryptovi jdou vidět dokonce i zuby, záporáci kolikrát zaujmou svými výrazy, destrukce a ničení vás okouzlí a křivky a půvab Natalyi vás nadchnou. Po grafické stránce se nedá hře nic vytknout. Rozvržení a design úrovní, ačkoli se masivně liší od původního Destroy All Humans 2, je velmi dobrý a podle mého názoru působí mnohem lépe než originál. Někdy se vám však může stát, že se při létání s jetpackem můžete zaseknout v určitých hustých oblastech, jako jsou prostory, kde je třeba více stromů.

Zdroj: igdb.com

Destroy All Humans! 2 – Reprobed se může hrdě zařadit do kategorie velmi povedených remaků, které vás, pokud jste fanouškem žánru, prostě nadchnou. Crypto se vrací v hezčím grafickém kabátku a přináší s sebou sarkastický humor, bláznivou akční hratelnost, nelítostné záporáky a krásnou agentku KGB spolu s pestrou paletou mimozemských zbraní a udělátek. V rámci putování za zábavou a dobrodružstvím navštívíte několik zemí a měst, ve kterých budete moci řádit, jak se vám zlíbí. A o tom přesně tahle hra je, nehledejte v ní žádnou logiku ani hloubku, prostě se odreagujete a budete se bavit.

• fajn akce a hratelnost
  • povedená grafika a ozvučení
  • humorné cutscény a vtipy