VenusBlood Frontier International – úvodka

VenusBlood Frontier International – pětizářez

5. 12. 2021

Pokud patříte mezi hráče se zájmem o příběh a zároveň byste rádi svými rozhodnutími ovlivňovali děj, mám pro vás skvělý tip. VenusBlood Frontier International vám umožní ovlivňovat svět kolem vás, jak jen si zamanete. Tento titul nám přináší dvojice vývojářů Ninetail a Dualtail, díky kterým mohla tato recenze vzniknout.

Příběh Yggdrasilu

VenusBlood Frontier International vás zavede do světa rozděleného mezi bohyně a démony. Ve snaze najít nástupce oznámil Temný pán své nejbližší rodině, že kdokoli dokáže dobýt Yggdrasil, může nastoupit na jeho místo. Yggdrasil však ovládá pět mocných bohyň, které se nehodlají vzdát své země tak snadno.

Loki a jeho chapadla

Vžijte se do role Lokiho, démona, který byl vyhnán poté, co byl jeho otec vypovězen a matka zajata. Loki, hnán myšlenkami na pomstu, přijímá žádost Temných pánů, aby přežil navzdory všem překážkám. Přitom má několik nápadů, jak využít svá chapadla a chytrý způsob řeči k ovládnutí kontinentu.

Hlavní hrdina Loki je poměrně složitá postava. Často se utápí ve vzpomínkách na svou matku, protože je odhodlán ji osvobodit. Zároveň bojuje s tím, že v něm sídlí další osobnost. Tyto dvě osobnosti vytvářejí celkově vyváženou postavu, díky čemuž je Loki o to zajímavější. Dokonale táhne celý příběh a dokáže vás udržet v napětí ohledně toho, co má vlastně za lubem.

Obsazování měst

Hra však není jen o příběhu. Před sebou budete mít mapu světa, na které jsou různá města a památky. Bude na vás, jak přistoupíte k ovládání těchto oblastí a jak budete zemi rozvíjet. Rozsah možností přizpůsobení je působivý, ale zpočátku velmi nepřehledný. Původně se jedná o hru, která byla vydána v roce 2012. Mezitím se dočkala několika aktualizací a nových cest, ale na bojový systém je stále potřeba si zvykat.

Klíčové oblasti můžete ovládnout tak, že během boje vyhladíte jejich původní obyvatele. To vyžaduje, abyste si vybrali, se kterou skupinou postav půjdete do střetu. Pokud budete úspěšní, získáte odměnu a kontrolu nad danou lokací na mapě. Dobyté oblasti lze ještě různými způsoby rozvíjet a vyrábět tak potřebné materiály se surovinami pro vaše jednotky.

Organizace jednotek

Jakmile se ponoříte do herních možností nabízených ve VenusBlood Frontier International, najdete mnoho způsobů, jak si své válečníky přizpůsobit. Můžete si například vybrat, které skupiny naverbujete, vycvičíte a vybavíte při pokusu o ovládnutí celého kontinentu.

V pozdější fázi hry jsem většinu času strávil organizováním svých jednotek. Bohužel je přehlednost hry naprosto chaotická a orientace v nabídkách je zdlouhavá. Vzhledem k tomu, kolik jednotek lze v průběhu hry získat, by byla možnost „optimalizovat vše“ naprosto skvělá – namísto snahy zapamatovat si, které jednotky jsou či nejsou vybaveny. Nepomáhá ani to, že uživatelské rozhraní menu je z velké části tvořeno ošklivými políčky vyplněnými malým textem.

Chibi rvačky!

Souboje jsou poměrně jednoduché, ale oceníte pozadí a různé animace během těchto střetnutí. Jednotky postupují samostatně a lze je motivovat pouze k individuálním rozhodnutím. Do bojů raději vstupujte připraveni a doufejte, že nedostanete nakládačku, pokud se některá z bohyň rozhodne znenadání objevit. Většina útoků má jednoduché animace, ale některé jednotky mají silnější schopnosti, které způsobují obrovské poškození a jsou doprovázeny parádními ilustracemi.

Nejlepší však je, že příběh VenusBlood Frontier International určujete vy. Po dobytí regionu se poražená bohyně připojí k vaší armádě. Poté se můžete rozhodnout, zda ji také zkazíte (čímž se z ní stane démonická bohyně), nebo ji udržíte čistou prostřednictvím výcviku. Tyto volby ovlivňují konečný průběh hry a mají se odrazit na vás jako na vládci i na vaší pověsti.

Tyto volby také ovlivňují CG hry. Vzpomínáte si na výše zmíněná chapadla? V závislosti na úrovni vaší zkaženosti vás mohou přivítat poměrně pěkně graficky zpracované h-scény (pornografické hentai scény). Ty se také stávají strategií v bitvách, díky níž můžete změnit jednání bohyň: jednoduše je zneuctíte. Kromě toho lze vaše démonické příbuzné také uvést do přesčasů, pokud je dokážete porazit, což s sebou nese také slušný podíl h-scén. VenusBlood Frontier International nabízí spoustu zapamatovatelných postav prostřednictvím příběhu, jehož podobu určujete vy. Je velmi zajímavé sledovat, kam až Loki v této válce zajde, aby získal, co chce.

Jediným a největším negativem hry je její naprostá nepřehlednost. Titul sice disponuje jakýmsi tutoriálem, ale ten je založen spíše na textu než na intuici. Přestože jsem si tutoriál několikrát prošel znovu, poprvé v životě mi trvalo poměrně dlouho, než jsem plně pochopil herní mechanismy.

Kresby jsou povedené

Ilustrace postav a obrovské množství počítačové grafiky použité ve hře jsou obdivuhodné. Ve hře je několik vynikajících příběhových momentů, které z ní dělají vizuální román, a ty ocení většina hráčů, již se dozví více o Lokim a budou usilovat o jeho pomstu. K dispozici je také možnost snadného režimu umožňujícího přeskočit bitvy a plně se soustředit na příběh, což je velké plus pro ty, kteří hledají nenáročnější vizuální román.

18+ patch

Nikdy jsem nečekal, že by mi erotický obsah vadil natolik, aby zničil celou hru. Neříkám, že je explicitní obsah špatně zpracovaný, ale pokud nejste fanoušky typické hentai fantasy, rozhodně vám tento patch nedoporučuji. Díky tomuto patchi se můžete stát svědky toho, že některou z vašich bohyň zneuctí například kůň nebo parta malých chlapců. Případně můžete jednu z nich svázat a hodit doprostřed města a donutit obyvatele, aby za její zneuctění na místě zaplatili. Nebylo by to tak zlé, kdybyste tyto scény mohli přeskočit, ale to nejde. Na můj vkus byly příliš dlouhé a otravné, protože neskončí, dokud se vaše postava – nebo jedna z bohyň – neudělá alespoň třikrát za sebou.

VenusBlood Frontier International je rozhodně skvělá hra a mohu ji doporučit. Animace, výtvarné zpracování, scénáře postav a různé volby rozhodnutí, jež lze učinit, dělají z této hry dobrý kousek. Jediné, co vás může odradit, je nepřehledný tutorial, neatraktivní vzhled menu vojenské skupiny nebo již zmíněný patch 18+.

• grafické ztvárnění
  • skvěle napsaný příběh
  • volba mezi dobrem a zlem