The Lord of the Rings Gollum – špatný Gollum

Vývojáři The Lord of the Rings: Gollum se omlouvají za hrozný stav hry

29. 5. 2023
Zdroj náhledu: Daedalic Entertainment

Jsou to už čtyři dny od vydání očekávaného titulu z univerza Pána prstenů, The Lord of the Rings: Gollum. Netrvalo příliš dlouho, aby hráči dali jasně najevo, jak moc jsou s výsledkem nespokojení. Mnoho z nich využilo stránky, jako je Metacritic a OpenCritic, ke sdělení svých pocitů. The Lord of the Rings: Gollum v současné době čelí obrovské vlně kritiky a mnozí titul označují za největší zklamání tohoto roku. Hra se dokonce stala dosud nejhůře ohodnoceným počinem roku 2023. Nejsou to však pouze hráči, ale i herní kritici si stěžují na nezajímavou a rozbitou stealth akční adventuru, které se nedaří zachytit nic z toho, co J. R. R. Tolkien vybudoval. Ovládání je neohrabané, grafika zastaralá, příběh je nudný a množství technických nedostatků titul sráží až na samotné dno. Studio Daedalic Entertainment se rozhodlo reagovat na vlnu negativního přijetí prostřednictvím zprávy na sociálních sítích.

Píše: „Rádi bychom se vám upřímně omluvili za neuspokojivou zkušenost, kterou mnozí z vás zažili s hrou The Lord of the Rings: Gollum po jejím vydání. Uznáváme a hluboce litujeme, že hra nesplnila očekávání, která jsme si sami pro sebe nebo pro naši oddanou komunitu stanovili. Prosíme vás, abyste přijali naši upřímnou omluvu za případné zklamání.

Naším cílem jako studia i jako vášnivých fanoušků Pána prstenů bylo vždy vyprávět poutavé a strhující příběhové dobrodružství. Vytvářet příběh se Středozemí pro nás bylo tou největší ctí – a zároveň největší výzvou, které jsme dosud čelili. Ve společnosti Daedalic chápeme, že úspěch hry závisí na radosti a spokojenosti jejích hráčů. Upřímně si vážíme vaší zpětné vazby a aktivně nasloucháme vašim hlasům, čteme vaše připomínky a analyzujeme konstruktivní kritiku a návrhy, které jste nám poskytli.

Náš vývojářský tým pilně pracuje na odstranění chyb a technických problémů, které mnozí z vás zaznamenali. Jsme odhodláni poskytovat vám opravy, které vám umožní užít si hru naplno. Ještě jednou se hluboce omlouváme za způsobené nepříjemnosti a oceňujeme vaše pochopení v tomto období. Budeme se i nadále snažit vás informovat o našem pokroku a poskytovat transparentní komunikaci ohledně nadcházejících oprav a vylepšení. Vaše nadšení a oddanost jsou hnací silou našeho odhodlání dát věci do pořádku.“

Ačkoliv bylo pobouřeným fanouškům slíbeno, že se v brzké době dočkají oprav, mnozí si stále nejsou jisti, zda to bude stačit. Problémy sužující The Lord of the Rings: Gollum nejsou totiž něco, co by pár aktualizací dokázalo vyřešit, protože chyby sahají daleko hlouběji. „Oprava technických problémů je jedna věc, ale samotná hra pod tím je prostě nudná a chybná na úrovni herního designu,“ říká uživatel Redditu. Další říká: „Jakkoli se cítím špatně s každým z vývojářů, kteří mají pro projekt nějakou vášeň, řekl bych, že by bylo chytřejší nechat hru zemřít a místo toho přejít k dalšímu projektu.“ A do třetice: „Nemyslím si, že patche tuto hru opraví. Musí být předělána úplně jiným způsobem, aby byla opravena.“

Zdá se, že Daedalic Entertainment dostane příležitost si svou reputaci napravit. Jak někteří vnímaví fanoušci objevili v databázích herních projektů dostávajících německou vládní dotaci, v současné době víme minimálně o jedné další hře na motivy Pána prstenů. Projekt s podtitulem „It's magic“ byl minulý rok dotován německou vládou ve výši asi dvou milionů eur. Dle popisu by se mělo jednat o „nový projekt, který si klade za cíl hráče zavést do bujného světa plného mytických bytostí a kouzel. Z pohledu postavy je vyprávěn příběh, který ještě nikdy nebyl vyprávěn. Hráč objevuje zcela nové kraje a v rámci své role a svých schopností ovlivňuje dění ve světě. Svým způsobem se snaží ovlivnit běh událostí a změnit osud světa. Tento projekt je určen nadšeným fanouškům žánru fantasy příběhů a 3D akčních adventur po celém světě.“ Stránka projektu také udává, že vývoj by měl trvat až do srpna roku 2024.

Projekt však do této doby nebyl oficiálně oznámen a studio Daedalic Entertainment se k celé situaci dosud nevyjádřilo. Je jednoduché si představit, že po neúspěchu The Lord of the Rings: Gollum by druhá hra vůbec nemusela spatřit světlo světa, ale s již vynaloženými náklady je nepravděpodobné, že by tomu tak skutečně bylo.

Nikola Erlebachová

Indie a RPG hry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na starých žlutých kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také pro starší tituly, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.