HOROS – Monster Slayer and Lover - úvodka

HOROS – Monster Slayer and Lover of Many – meč v ruce a úmysly v srdci

24. 6. 2025
Zdroj náhledu: Lesson of Passion

Když jsem poprvé slyšel o HOROS, říkal jsem si: „Jo jasně, další fantasy prsatice s generickým hrdinou, co ničí monstra a svádí všechno, co má alespoň dva rysy anime waifu.“ Ale ouha. HOROS - Monster Slayer and Lover of Many není jen laciný titul, co láká na pohlavní úspěchy. Tohle je RPG vizuální román, která do překvapivě solidního světa zabudovala rozhodnutí a vztahy, které mají větší dopad než jen to, kdo skončí bez oblečení. I když… i to je důležité.

Zdroj: Lesson of Passion

Překvapivě kvalitní RPG linka

Hrdina jménem Horos je typický fantasy bijec: velký meč, ještě větší ego a minulost zahalená tajemstvím (a občas kůží). Putuje světem sužovaným monstry, démony a zlem, přičemž na cestě nejen bojuje, ale i… navazuje velmi fyzické diplomatické vztahy, na nichž stojí (stojí). Příběh je neuvěřitelně překvapivě propracovaný. Nechybí mu klasická fantasy mytologie, politické intriky a dramatické momenty. Ať už jednáte s démonkou, upírem, nekromantkou, elfkou nebo polonahou věštkyní, každá má svou agendu – a často i tragédii, kterou Horos řeší po svém. Někdy mečem, jindy koženým kladivem.

A tady přichází ten zajímavý twist: HOROS je sice jen klikající novela, ale je postavená na neuvěřitelně propracovaném příběhu. Já vím, že už to zmiňuji výše, ale byl jsem oslněn, že to vlastně není všechno jen o pohlavním kamarádství, ale reálně, je tu linka, záhada a hromada úkolů. Dokonce tu přišlo i to, že mi tam sexualita neskutečně překážela, což je u her tohoto žánru rarita.  

Erotika totiž v HOROS není bohužel jen ozdoba. Je to core mechanika vztahového systému. Každá sváděcí linka se odvíjí od vašich rozhodnutí, reputace a momentů, kdy zvolíte správná slova (nebo zbraně). Scény jsou stylizované, detailní a různorodé. Ne jen vizuálně, ale i tónem. Některé jsou vášnivé a romantické, jiné drsné a animální. A co je důležité, nikdy to nepůsobí jako náhodný „sex pro sex“, ale jako přirozená součást toho, jak Horos navazuje vztahy, jsou určitým výsledkem vaší snahy. Pokud hledáte něco ze žánru erotické hry, kde erotika má smysl a ne jen výstřih, tady budete spokojeni.

Zdroj: Lesson of Passion

HOROS – Monster Slayer and Lover of Many je takový Geralt z Rivie

HOROS je překvapení. Nečekal jsem, že se u takhle znějící hry budu bavit i mimo „horké“ scény. RPG systém dává smysl, postavy mají duši (a pořádně vytvarované tělo), svět je funkční a dostatečně zajímavý na to, aby udržel pozornost. A co víc – hra má i humor, sem tam kousavou satiru na klasické fantasy a hlavní hrdina je sice egomaniak, ale zatraceně charismatický. Takový Geralt z Rivie… jen s ještě menšími zábranami. Vlastně žádnými zábranami, ale podobným vkusem na všechno co dýchá. 

Jako každý indie vizuální román, i HOROS má své mouchy. Občas působí, že ambice přesáhly rozpočet – animace nejsou vždy plynulé, interface by zasloužil zjednodušit a některé vedlejší questy jsou jen výplň mezi sexem a souboji. Také občas chybí silnější vývoj postav – některé zůstávají na úrovni „sexy archetypu“ a už se dál neotevírají (v duši, jinak se otevírají dost často). Navíc je nutno počítat, že toho textu jsou zde kvanta, jakože velká kvanta. Možná ani to slovo nevystihuje, kolik textu tam je. Nutno ještě podotknout, že titul obsahuje naprosto famózní soundtrack. Nestává se to často, já vím, většinou se totiž jedná o ztřeštěnosti přitažené za vlasy. Zde je to ale nádherná fantasy hudba s příjemným podkresem, která se jen tak nevidí ani u AAA titulů. Osobně mohu říct, že jsem si užil každý jednotlivý tón a to se mi u erotické hry stalo úplně poprvé.

HOROS – Monster Slayer and Lover of Many je přesně tím, čím chce být a ještě něco navíc. Nabízí zábavné RPG mechaniky, svět plný sexu, emocí a mečů, a přitom si zachovává styl a překvapivě funkční narativní strukturu. Pokud hledáte mix klikání, fantasy soubojů a postelových eskapád, tenhle titul vám může nabídnout víc, než očekáváte.

Patrik Klicman

Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.