Práce na Stoneshard pokračují. Dočkáme se ale někdy?

23. 6. 2025
Zdroj náhledu: Ink Stains Games

Po delší době se vracíme zpět do světa Stoneshard. Ve svém základu se jedná o kombinaci roguelike RPG s tahovými souboji a survival prvky zasazené do otevřeného světa. Universum hry zároveň kombinuje alternativní středověké prostředí s fantasy prvky a magií, což vytváří unikátní a atmosférický herní zážitek. Hra je momentálně již přes pět let ve fázi předběžného přístupu, což přirozeně vyvolává otázky, zda se někdy dočkáme finální verze.

Podle pravidelných zpráv vývojářů z Ink Stains Games se na hře stále intenzivně pracuje. Vývoj ale probíhá pomaleji, než bylo původně plánováno. Nyní se však chystá zásadní aktualizace s názvem „Of Beasts & Sages“, která přinese mimo jiné kompletní přepracování systému psychiky postavy, jednoho z klíčových herních pilířů.

zdroj: Ink Stains Games

Psychika pod drobnohledem

Starý systém psychiky byl podle vývojářů zastaralý, nepřehledný a nedostatečně motivoval hráče k rozmanitému hraní. Proto se rozhodli vytvořit nový, komplexnější model, který reflektuje jak každodenní návyky postavy, tak i její zážitky z boje a průzkumu.

Nově je psychika rozdělena na dvě hlavní složky: Morálku a Příčetnost, z nichž každá je ovlivňována třemi faktory:

  • Situace (např. boj, používání předmětů, plnění úkolů),
  • Životní styl (např. spánek, strava, řemeslná činnost),
  • Spánek (dostatek nebo nedostatek odpočinku).

Tento systém přináší větší důraz na dlouhodobé rozhodování, tedy nejen na to, co hráč dělá teď, ale i jak o svou postavu pečuje v delším časovém horizontu.

Vývojáři také přepracovali stavy, do kterých může postava v závislosti na psychice upadnout. Nově je každý kvadrant Morálky a Příčetnosti propojen se třemi specifickými stavy, jejichž aktivace je výrazně zjednodušena a přehlednější. Tyto změny mají pomoci lepší orientaci i pro nové hráče a zároveň nabídnout hlubší možnosti pro roleplay a budoucí rozvoj postav.

Aktualizace „Of Beasts & Sages“ slibuje zásadní změny, které by mohly hru výrazně obohatit, nejen po stránce mechanik, ale i celkové atmosféry. Pokud vývojáři dokáží udržet kvalitu a tempo, máme se v budoucnosti světa Stoneshard opravdu na co těšit. Jedná se bezpochyby o ambiciózní titul, který nabízá mnohé a tak nezbývá než doufat a čekat na plnou verzi hry.  

zdroj: Ink Stains Games

Petr Polák

Hry hraje již přes 30 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.