Midnight Fight Express úvodka

Midnight Fight Express – symfonie zlomených kostí a dunivých basů

7. 10. 2025
Zdroj náhledu: IGDB.com

Existuje moment, který definuje ty nejlepší akční filmy a hry. Moment, kdy se hlavní hrdina, obklíčen přesilou, přestane bránit a stane se nezastavitelnou silou přírody. Každý pohyb je smrtící, každá improvizovaná zbraň je využita na maximum a nepřátelé padají jako domino v dokonale choreografickém baletu násilí. Ne, tohle nebude recenze na titul se jménem John Neo Keanu Wick Reeves. Dnešní katarzní fantazie je totiž esencí žánru beat 'em up. Málokterá hra v poslední době dokázala tento pocit zachytit s takovou surovostí, stylem a filmovou elegancí jako Midnight Fight Express.

Příběh na jednu noc

V kůži bývalého kriminálníka s přezdívkou „Babyface“, který trpí ztrátou paměti, vás probudí tajemný dron. Máte jedinou noc na to, abyste zabránili zločineckému syndikátu v ovládnutí celého města. Příběh je sledem těch největších klišé akčního žánru a slouží jen jako tenká záminka pro přesun mezi lokacemi. Jeho největším prohřeškem je však způsob vyprávění. Sáhodlouhé dialogy v textových oknech neustále přerušují adrenalinovou akci a doslova vás nutí je co nejrychleji přeskočit.

Hra je rozdělena do velice intenzivních úrovní. Většina z nich ale netrvá déle než pět minut, což je ideální pro rychlé herní seance, ale vzhledem k výše zmíněnému… chápete. Cílem je vždy jediné: probojovat se z bodu A do bodu B přes hordy nepřátel. Neexistuje zde žádný průzkum ani vedlejší aktivity, jen čistá, neředěná akce. Prostě jako Keanu, když jde z galerie do baru. Midnight Fight Express vás provede rozmanitými lokacemi nočního velkoměsta. Od špinavých uliček a barů, přes staveniště, metro, až po policejní stanice. Tón hry je poněkud nevyrovnaný, míchá drsnou akci s absurdním humorem a popkulturními odkazy. V jednu chvíli tak budete lámat vaz gangsterům, abyste se v další úrovni ocitli v kancelářích herního studia, kde se mlátíte polštáři a střílíte s Nerf pistolí. Protože špunty ubližují.

Jádro soubojového systému silně připomíná sérii Batman: Arkham. Jste neustále obklopeni nepřáteli a plynule přeskakujete od jednoho k druhému pomocí kombinací úderů, protiútoků a úskoků. Cítíte každou zlomenou čelist, prasklou kost, vidíte frajerské triky a údery mistra shaolinu Shifu Sifu Difua. látíte, řežete a snažíte se neumřít. Funguje to. Navíc ovládání je vcelku responzivní, także se absolutně nepředřete. 

Zdroj: IGDB.com

Midnight Fight Express z vás udělá mytologického válečníka

Zatímco začínáte jako schopný rváč, díky rozsáhlému stromu dovedností se postupně měníte v mytologickou bojovou mašinu. Odemknete si nové brutální kombinace, drtivé údery o zem, skluzy podkopávající nohy a smrtící chvaty. Každá odemčená schopnost citelně rozšiřuje váš arzenál a dává vám nové nástroje, jak kreativně likvidovat nepřátele. Kromě pěstí a nohou se vám později do rukou dostanou i další hračky. Takové lano/laso/provaz vám umožní přitahovat si vzdálené nepřátele nebo s nimi točit a srážet jejich kumpány. Jednoranný revolver zase můžete nabít speciálními typy munice, jako jsou elektrické kulky nebo naváděné miny, což přidává další taktickou vrstvu.

Titul nabízí přes stovku různých předmětů, které lze použít jako zbraň: od nožů a páčidel, přes hasicí přístroje, až po toaletní zvony. Střelné zbraně jsou extrémně silné, ale po vyprázdnění zásobníku se stávají bezcennými. Hra vás tak neustále nutí improvizovat a využívat vše, co vám prostředí nabídne, ať už je to židle, kterou po někom hodíte, nebo lahev, kterou mu rozbijete o hlavu. A musím říct, že je to neskutečně fajn. Jste vážně John Wick. 

Zdroj: IGDB.com

A finále je Motion Capture

Tím, co hru povyšuje na naprosto jinou úroveň, je fenomenální práce s motion capture technologií. Ačkoliv byla hra vytvořena převážně jediným vývojářem, Jacobem Dzwinelem (jak se u nás říká, frajer jak hovado), na animacích spolupracoval s profesionálními kaskadéry. Midnight Fight Express tak díky precizní animaci nabízí desítky kontextuálních zakončovacích úderů. Pokud je nepřítel u zdi, u umyvadla nebo u zábradlí, uvidíte unikátní a patřičně drastickou animaci. To samé platí pro různé typy zbraní a protiútoky. I po několika hodinách hraní budete stále objevovat nové a kreativní způsoby, jak někoho poslat k zemi. Znovu. A znovu.

Celý zážitek je podkreslen naprosto fantastickým elektronickým soundtrackem od umělce, jenž se podle Steamu jmenuje Noisecream. Jeho hudba se projevuje skrze dunivé basy a energické beaty. Perfektně tak ladí s rychlým tempem soubojů a pumpuje vám do žil čistý, ničím nerušený židlový adrenalin. 

Navzdory excelentnímu bojovému systému není hra bez chyb. Kromě již zmíněného příběhu je největším problémem druhá polovina hry, kde se objeví přehnané množství nepřátel se střelnými zbraněmi. To narušuje plynulost kontaktního boje a často to vede k frustrujícím situacím, kdy vás někdo zastřelí mimo obrazovku uprostřed perfektního komba. Jakože… najednou byste museli být vážně Neo, aby se to dalo zvládnout.

Zdroj: IGDB.com

Midnight Fight Express je skrytým diamantem v žánru bojových her a důkazem toho, co dokáže vize jednoho talentovaného tvůrce. Je to čistokrevná, nekompromisní a nesmírně uspokojivá mlátička, která vás nechá cítit se jako neporazitelný akční hrdina. Zatímco příběh je jen překážkou, kterou je třeba ignorovat, fenomenálně zpracované souboje, dechberoucí animace a elektrizující soundtrack táhnou celý zážitek hravě na svých bedrech. Jediné riziko je, že si kvůli tomu masivnímu klikání utaháte prsty.

Klady
  • fenomenální soubojový systém
  • dechberoucí množství a kvalita animací
  • energický elektronický soundtrack
  • zabíjíte nepřátele na miliardu způsobů
  • fantazii sundavání soupeřů se meze nekladou
  • myslím, že autor si zaslouží ocenění
  • dá se hrát stále dokola
Zápory
  • banální a rušivý příběh, který narušuje tempo hry
  • příliš mnoho nepřátel se střelnými zbraněmi
Platforma PC
  • Datum vydání 23.08.2022
  • 0.0

    Doporučujeme

    Vizuál

    Audio

    Příběh

    Znovuhratelnost

    Technické zpracování

    Obtížnost

    Patrik Klicman

    Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

    Sledujte nás:

    © 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.