Vývoj nejočekávanějšího RPG The Witcher 4 nabírá na síle a polské studio CD Projekt Red si právě připsalo velmi cennou posilu z českých luhů a hájů. K týmu se připojil Karel Kolmann, zkušený veterán ze studia Warhorse, který strávil posledních osm let intenzivní prací na nedávném hitu Kingdom Come: Deliverance 2. Sám Kolmann tuto velkou kariérní změnu potvrdil na svém profilu na síti LinkedIn, kde upřesnil, že nastupuje na pozici Senior Quest Designera. Jeho příchod přichází v klíčové fázi, jelikož Zaklínač 4, v němž má být hlavní hrdinkou Ciri, je v plné produkci od konce minulého roku.
Nejde přitom o žádného řadového vývojáře, ale o klíčového muže, který měl na podobu Kingdom Come 2 zásadní vliv. Kolmannova kariéra ve Warhorse Studios začala v roce 2017 a postupně se vypracoval z pozice scenáristy a designéra až na vedoucího gameplay designéra. Během svého působení navrhl celkem 11 herních questů, pro které psal i dialogy, a podílel se na skriptování. Kromě toho je také hlavním mozkem stojícím za komplexním systémem zločinu, který řídí reakce NPC na hráčovy prohřešky, a navrhl také obávaný Hardcore mód pro KCD2.
Přestože CD Projekt Red v současnosti pracuje také na pokračování Cyberpunku 2077, Kolmann výslovně potvrdil, že se připojuje k týmu Zaklínače 4, a to na dálku. Jeho zařazení na pozici seniorního designéra questů je zajímavé i z hlediska celkové velikosti týmu. Podle veřejných dat má CDPR aktuálně přes tucet lidí na této vysoké pozici, což je počet srovnatelný s masivním Zaklínačem 3 (který jich měl 16) a výrazně vyšší než u Cyberpunku 2077 (který jich měl jen 6). To naznačuje, že se studio u Zaklínače 4 opět zaměří na obrovské množství propracovaných vedlejších úkolů po vzoru Divokého honu. Navíc, je fajn vědět, že Česká republika bude mít na vývoji významného zástupce, což Karel Kolmann bezpochyby je.