TimeSplitters - TimeSplitters Rewind cover

Kultovní série TimeSplitters se konečně dočkala vytouženého remaku. Zahrát si jej můžete zdarma

26. 11. 2025
Zdroj náhledu: Deep Silver

Že neznáte britské studio Free Radical Design? Zformovali jej bývalí vývojáři z legendárního Rare, kteří stáli za GoldenEye 007 a Perfect Dark, dvěma milníky v žánru first-person stříleček pro konzole. Než v roku 2008 zkrachovali kvůli neúspěšnému rádoby „Halo-killeru“ Haze, vypustili do světa ambiciózní střílečku Second Sight, ale hlavně trilogii TimeSplitters. První díl vyšel pouze na PlayStation 2, další pak i na Xbox a GameCube. Navzdory několika pokusům nikdy nevyšel plánovaný čtvrtý díl a žádná hra z původní trilogie nebyla remasterována ani převedena na moderní platformy (nepočítáme-li emulované verze na PS4 / PS5). To z této kultovní série dělá ztracený klenot. Tedy až doteď. V předběžném přístupu totiž vyšel fanouškovský projekt TimeSplitters Rewind. A je zcela zdarma.

Původní trilogie je postavená na podobném nápadu, který o něco dříve a s daleko menším úspěchem zkoušela realizovat i Romerova nešťastná Daikatana – v každé misi se hráč dostává do jiné lokace a do jiného historického období. Každé z navštívených období má přitom vlastní styl, zbraně, nepřátele i atmosféru. Takže jednou budete likvidovat mumie pomocí trombónu (historické muškety s rozšířeným ústím hlavně) a jindy futuristickými puškami střílet na roboty. Cestování časem motivované příběhem o boji proti mimozemské rase TimeSplitterů je tak hlavním designovým principem, který sérii umožňuje volně míchat žánry, prostředí i parodické odkazy na popkulturu.

TimeSplitters Rewind má za sebou komplikovanou, osmnáctiletou historii, která je blíže vysvětlena na webu projektu (tam si také můžete hru stáhnout). Důležité je, že se jedná o oficiálně posvěcenou fanouškovskou předělávku, která kombinuje všechny tři hry do jednoho zážitku a je dostupná zcela zdarma. Tvůrci se sice distancují od pojmů jako remake či remaster, ale jejich dílo každopádně zachycuje stěžejní prvky originálů.

Hra již v tuto chvíli obsahuje jak příběhové mise, tak oblíbený multiplayer. Je ale třeba počítat s mnoha technickými zádrhely a nevyladěnými aspekty, které už zkrátka k předběžnému přístupu patří. Autoři ovšem hrdě upozorňují, že dávají hráčům k dispozici nejrozsáhlejší volně hratelný titul v historii.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.