Life is Strange Remastered Collection – úvodka

Mohou hry za zvýšený stres u lidí?

1. 3. 2022
Zdroj náhledu: Deck Nine

Mnoho lidí používá videohry, aby unikli stresu každodenního života, ale u jiných je stres často zhoršován právě faktory spojenými s hraním her, jako je například toxicita na internetu. Nedávná studie britské neziskové organizace Mental Health Foundation tyto paralely zkoumala ve své studii a nyní předložila doporučení pro změnu v odvětví her.

Zatímco herní průmysl jako celek je v poslední době pod drobnohledem kvůli obviněním z obtěžování a zneužívání ze strany herních vývojářů, tato studie se zaměřila na hráče. Zajímavé na tom je, že krátká studie zjistila, že hraní her má své klady i zápory. Hráči uváděli, že hraní her má pro jejich duševní zdraví výhody, ale také nevýhody, v závislosti na různých faktorech.

Nadace pro duševní zdraví sestavila skupinu dvou desítek hráčů a požádala je, aby si vedli denní záznamy o svých hráčských návycích a o tom, jak se jim daří z hlediska jejich duševního zdraví. Studie probíhala několik týdnů a po přezkoumání výsledků dospěla Nadace pro duševní zdraví k několika závěrům. Studie zjistila, že hraní má určité přínosy pro duševní zdraví, ale že hráči uvádějí i nevýhody. Hraní online her nebo her obecně může být někdy spojeno se šikanou a obtěžováním.

Nadace pro duševní zdraví také zaznamenala obavy, že hraní her někdy slouží k vyhýbání se osobnímu sociálnímu kontaktu a že někteří mají potíže skloubit hraní her se svými povinnostmi. Často se poukazovalo na to, že děti kvůli hraní videoher nestíhají dělat domácí úkoly. Objevují se dokonce případy, při nichž dospělí muži zanedbávají své přítelkyně v intimních záležitostech. Na základě těchto zjištění vydává Nadace pro duševní zdraví sérii pěti výzev ke změně herního průmyslu a způsobu tvorby her. Patří mezi ně:

Zdroj: gamesindustry

Zarytí hráči samozřejmě vědí, že některé hry a vývojáři, kteří za nimi stojí, už tyto věci dělají nebo se o ně snaží. Jeden ze spoluvynálezců původní konzole Xbox veřejně vyzval ke zlepšení, které by omezilo obtěžování a zneužívání v online herních komunitách. Neplatí to sice pro každou hru, ale mnoho her bylo pochváleno za zobrazení různých skupin, například Life is Strange a The Outer Worlds, zatímco vývojáři hry Psychonauts spolupracovali s psychology, aby přesně zobrazili problémy duševního zdraví.

Někteří vývojáři, jako například Nintendo, často přidávají nenápadné připomínky, abyste si občas dali pauzu.I zde je však zjevně prostor pro zlepšení. Šikana ve hrách je stále přetrvávajícím problémem a existují herní vývojáři, kteří sami procházejí zneužíváním, těžkými krizemi a dalšími okolnostmi, které přispívají k psychickému vyčerpání, depresím, stresu nebo úzkostem. Společnými silami se situace pro hráče a vývojáře může zlepšit, a doufejme, že se i zlepší.

Zdroj: gamerant.com

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.