Accident náhled

Accident – první na místě autonehody

30. 1. 2022

Většina z vás každý den sedá do auta a tím vlastně riskuje svůj život. I když se považujete za výborné řidiče, může nastat situace, kterou jednoduše neočekáváte, a vaše chyba to není. Jak se říká, nejhorší je srážka s blbcem. V simulátoru Accident od vývojářských studií Duality Games a Glob Games Studio se ocitnete v roli civilisty, který jako úplně první přijíždí na místo dopravní nehody. Začíná tedy hra o čas.

Kdo doopravdy jste?

Jak jsme zmínila výše, doopravdy k nehodě přijíždíte jako bezejmenný náhodný civilista, avšak vše se to odehrává v jakési virtuální realitě. Ve skutečnosti je vaše postava novinář, který pomocí virtuální reality zkoumá staré případy autonehod a snaží se zjistit, jak nehoda vznikla a kdo ji zavinil. Možná to zní lehce sci-fi, avšak dle mého to je zajímavá myšlenka, která udělala titul o trochu zajímavější.

Tutoriál

Accident vás jako většina simulátorů přivítá jednoduchým tutoriálem, kde si osaháte všechny herní funkce a trochu pochopíte, co a jak. V tomto tutoriálu se naučíte základy první pomoci a také jak označit místo nehody. Tutoriál tedy není nějak dopodrobna propracovaný, avšak dle mého je naprosto dostatečný a hned po něm jste již připraveni na reálnou akci. U každé nehody vám hra stále lehce pomáhá, jelikož vám v levém horním rohu zadává úkoly.

Hra o čas

Přijíždíte k nehodě, několik zraněných lidí, krev všude možně a k tomu vždy nějaká jiná nepříznivá událost, kterou musíte zvládnout – vybitý mobil, auto, které se pomalu začíná převracet z útesu, anebo žádný mobilní signál. Samozřejmě k tomu všemu musíte vyřešit vše velice rychle, je to totiž hra o čas. V levém dolním rohu vidíte ukazatele zdraví všech účastníků autonehody a mohu vás ujistit, že tyto ukazatele na vysokých hodnotách moc dlouho nevydrží. Někdy se také stane, že hned po vašem příjezdu je již nějaký ukazatel na nule, této oběti už bohužel nemůžete pomoci. Vaším úkolem je tedy udržet při životě všechny ostatní řidiče a spolujezdce, dokud nedojede záchranná služba. Je nutné zachovat chladnou hlavu a naslouchat instrukcím operátorky z tísňové linky.

Co a jak?

Po příjezdu musíte okamžitě zavolat na tísňovou linku a zjistit, kde přesně se nacházíte. Pokud zrovna u sebe nemáte mobil, je nutné najít například benzínku v blízkosti či telefonní budku. Dále musíte označit místo nehody a následně vzít do ruky lékárničku s první pomocí a zamířit k účastníkům nehody. Nejdříve se snažíte zjistit, kdo je na tom zdravotně nejhůře, a pak provádíte první pomoc, jako například masáž srdce, dýchání z úst do úst nebo třeba zastavení silně krvácející rány. Bohužel titul nenabízí příliš rozmanitý obsah a ke konci je téměř každý scénář vlastně velice podobný. Nacházíte se sice vždy v jiném státě a jiném podnebí, avšak každou nehodu řešíte skoro stejně a téměř nic vás již po krátkém čase nepřekvapí. Hra vás sice i přesto nejspíše dokáže zabavit, nicméně herní čas je pouze dvě až tři hodiny, což je dle mého velice málo.

Je nutné přemýšlet

Jak jsem před chvíli zmínila, každá autonehoda je velice podobná a liší se jen nějakými detaily. Naštěstí tyto detaily jsou většinou docela zajímavé a díky tomu hra nepůsobí až tak moc stereotypně a dokáže vás přece jen lehce vyvést z míry. U titulu Accident je nutné zapojit vaše mozkové závity, jelikož se často situace kolem vás nějakým nepříznivým jevem zkomplikuje a vy musíte okamžitě jednat. V takových chvílích vám ani operátorka na mobilu neporadí a na vše jste naprosto sami.

Získávání důkazů a rekonstrukce událostí

V momentě, kdy přijíždí sanitka a zranění jsou odvezeni do nemocnice, vaše práce zdaleka nekončí. Teď přichází ta část, kde se stáváte detektivem, který se snaží odhalit příčinu a zavinění autonehody, jež se před okamžikem stala. Procházíte se tedy po místě činu a hledáte jakékoliv důkazy, jako například stopy pneumatik, nepoužitý bezpečnostní pás nebo spadnutý mobilní telefon u pedálů, který naznačuje, že řidič/ka za jízdy nejspíše používal/a svůj telefon, a tak nedával/a dostatečný pozor.

Po nalezení všech důkazů musíte chronologicky sestavit události za sebou ve správném pořadí. Díky tomu se vám odhalí celý příběh, a vy tedy víte, jaké všechny okolnosti vedly k dopravní nehodě a kdo je její viník. Posléze se vám také ukáže, kdo autonehodu přežil a kdo bohužel svým zraněním podlehl.

Accident je v závěru všeho docela slušně provedený simulátor s velice dobrou myšlenkou, kterou je provádění první pomoci při autonehodě a následné zjištění, jak se dopravní nehoda doopravdy stala. Protikladem toho je spíše méně rozmanitý obsah, horší grafické zpracování a velice krátký herní čas kolem dvou až tří hodin.

• originální koncept hry
  • nutnost přemýšlet
  • vyšetřování, jak se nehoda doopravdy stala
  • jednoduchý ale zato účinný tutoriál
  • edukativní
  • málo obsahu
  • krátká herní doba
  • Datum vydání 21.09.2021
  • 0.0

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.