Bridge Constructor: The Walking Dead – uteč před nemrtvými

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: headupgames.com

Jak by se moderní společnost dokázala vypořádat zčistajasna s neznámou nemocí, která lidská těla dokáže zmutovat až do takové míry, že se z nich stanou živí mrtví? V herní historii se tomuto tématu věnoval už nespočet titulů různých žánrů. Musím však přiznat, že je to poprvé, co jsem hrála survival hru plně postavenou na logických výzvách. Spojení touhy přežít společně se zábavným konceptem stavění mostů se v Bridge Constructor: The Walking Dead promítlo na pozadí známého stejnojmenného seriálu. Dřívější crossover Bridge Constructor: Portal se povedl, uvidíme tedy, jak na tom bude jeho mladší bráška.

Není čas ztrácet čas

Právě příběh The Walking Dead poskytuje titulu skvělé zasazení do postapokalyptického světa, ve kterém se budete snažit za každou cenu probít skrz hordy nemrtvých! Neočekávejte ovšem nic velkého a honosného. Titul je pojat spíše minimalisticky, děj je jakousi kulisou mezi jednotlivými misemi a hlavní důraz je samozřejmě na budování konstrukcí a strategické plánování. Budete vystaveni několika desítkám výzev, které vám dokážou pěkně zamotat hlavu, a to už hned od úplného začátku. Laťka obtížnosti je už od prvních misí nastavena relativně vysoko, což může některé hráče spíše odradit. Zorientovat se v celkovém systému zkrátka chvíli trvá a Bridge Constructor: The Walking Dead vám ten čas moc nedá. Stejně jako v postapokalyptickém světě musíte improvizovat a řešit problémy za pochodu, nemrtví už se totiž blíží!

Známé tváře přeživších

Fanoušky jistě potěší několika známých tváří ze seriálu The Walking Dead, jako je např. Eugene, Michonne, Killian, Miles, Daryl a další. S některými budete přímo procházet určité mise, s jinými si budete moct pouze prohodit pár slov. Každá z hratelných postav má své speciální schopnosti – Daryl dokáže střílet šípy z kuše a zabíjet tak nepřátele nebo zničit překážku, Naomi je vybavena granáty, Kyra zase pistolí, Eugene naláká nemrtvé pomocí mluvící návnady atd. Schopnosti postav budete kombinovat s budováním pevných mostů a svou vychytralostí. Vedlejší postavy vás také mohou varovat před některými nástrahami, které na vás čekají.

Slastné zvuky na pozadí přehledné grafiky

Úvodní cutscéna jako jediná obsahuje dabing a je škoda, že k početným dialogům ho tvůrci také nepřibalili. Jistě by rozhovory oživil, protože v tomto stavu je akorát tak strojově proklikáte a nebudou vás vůbec zajímat. Z hlediska ozvučení hry se tedy musíte spokojit pouze s několika dokonale doplňujícími zvuky akcí, jako jsou různé výbuchy, výstřely, skřeky nemrtvých a obzvláště uspokojující je pak zakřupání, když na ně něco shodíte a tím je rozmáčknete. Nechybí ani úvodní znělka seriálu při loadingové obrazovce nebo trochu otravná hudba na pozadí, která sice dokresluje atmosféru, ale i tak jsem ji po chvíli úplně ztišila. 

Celkové grafické pojetí hry neurazí, ale ani nenadchne. Vizuální stránka spíše připomíná komiksový styl, což odkazuje na počátky univerza The Walking Dead. Vše je laděno do potemnělých tónů barev s lehce hranatými postavami. Díky tomu ovšem vizuál na pozadí velmi dobře kontrastuje se stavebními prvky. Žluté tečky označují pevný bod k zachycení základů konstrukce, u modrých bodů zase lze libovolně měnit pozici. Načervenalá barva například upozorňuje na křehkost, což je velice užitečné pro vylepšování stability mostů aj. Celkově se díky těmto prvkům velmi snadno zorientujete v tom, odkud začít stavět nebo kde je potřeba něco vyztužit.

Dávali jste o hodinách fyziky pozor?

Samotná výzvy vás rozhodně nudit nebudou. I když je většina o tom, pomoct přeživším dostat se z bodu A do bodu B, zpestří vám je hordy nemrtvých a mnohdy složitě vypadající překážky. Někdy bude zapotřebí postavit most, aby po něm mohla projet auta do bezpečí, jindy dostat sudy s palivem na určité místo, zabít nepřátele v okolí nebo něco odpálit. V pěti kapitolách, z nichž má každá osm misí, jsem ani jednou nezažila pocit stereotypu. Celá hra není ovšem jen o tom, postavit most z jednoho konce na druhý. Na vyznačené plochy lze s trochou šikovnosti postavit takřka cokoliv. U mostů to pouze začíná a velmi brzy přijdete na to, že si s nimi nevystačíte. Na scénu tak přichází všemi milovaná fyzika, která vám pomůže sestavit kladky a další udělátka, díky kterým například na nemrtvé shodíte kontejner, zatarasíte jim cestu reklamní cedulí nebo je odpálíte výbušným barelem – ve vynalézavosti se meze nekladou.

Postav, naplánuj a uskutečni

Řešení a dumání nad tím, jak se zrovna dostat přes překážky, probíhá pomocí tří režimů, mezi kterými lze libovolně přepínat. První fází je režim stavby, následuje pak režim příkazů či koordinování akcí postav a posledním je simulace a uskutečnění plánu. 

Režim stavby se řídí stejnými pravidly jako jakákoli jiná hra ze série Bridge Constructor. Prvně je třeba pevně upevnit základy a použít správný druh materiálu – dřevo – později se přidají kovové trámy a ocelové lano. Zvolit správný materiál je důležitější než se na první pohled může zdát a vaše volba ovlivňuje životnost, hmotnost, cenu, zatížení, tření, aj., což znamená, že dřevěná konstrukce nevydrží to samé jako kovové provedení. Materiálu máte naštěstí neomezené množství, tedy pokud nechcete splnit úroveň na medaili s omezeným rozpočtem. Pokud se vám to nepovede napoprvé, jednoduše se vrátíte, tu něco uberete, tu něco změníte a zkusíte své štěstí znovu. Někdy stačí vážně jen posunout jeden dílek doslova o milimetr a, světe div se, úspěch je zaručen. Díky čtvercové mřížce se také lépe trefujete do spojů a usnadní vám i následné úpravy.

Občas vám samotné stavby nestačí a je potřeba do dění zapojit i vybrané postavy. V režimu příkazů hráč detailně naplánuje logickou posloupnost úkonů dané postavy na trasových bodech. Právě nyní na scénu přicházejí i speciální schopnosti našich hrdinů odvíjející se od seriálu, jak je zmíněno výše. Kromě příkazu „jdi dolů, zahni doleva, šplhej nahoru“ atd. můžete naplánovat i omezený počet užití těchto schopností k odstranění překážky, zneškodnění nemrtvých, uvedení barelu do pohybu, aktivaci zařízení, nalákání nepřátel na určité místo a mnoho dalšího. Vše je potřeba načasovat a je nutné nasměrovat trajektorie střel, aby každý úkon jednotlivce nakonec vyústil v úspěšnou misi. Právě toto není vždy úplně jednoduché,  obzvláště pak když kontrolujete více postav. Tento způsob rozdělování rolí je velmi přímý a systém pochopíte ihned, jeho realizace je však už to horší.

Nyní je vše připraveno a můžete spustit simulaci. Na té se vám díky jednoduchým animacím celý plán zhmotní před očima a jakmile něco nevyjde, vrátíte se zpět do předešlých dvou režimů a metodou pokus-omyl se snažíte dobrat se toho správného řešení. Připravte se, že nic nevyjde napoprvé. Musíte postupně zkoušet, měnit a testovat své postupy. Každý neúspěch vám ovšem odhalí slabiny, které je třeba opravit, a díky tomu jste nakonec schopni dostat se do cíle.

Nemožné neexistuje

I já sama jsem si občas kladla otázku, zda některé mise lze vůbec splnit. Právě obtížnost určitých úrovní je pro méně zdatné hráče tím hlavním důvodem, proč hru nedokončí. Nic ovšem není nemožné a po pár ztracených nervech to nakonec s trochou štěstí a trpělivostí zvládnete. Občas je dosti úsměvné, že i hořící auto obrácené na střeše se v cíli stejně počítá jako úspěch. I když se vám celá konstrukce nakonec zhroutí, je-li předmět či osoba v cíli, je to úspěch.

GP uvozovky

Bridge Constructor: The Walking Dead spojil postapokalyptický svět s logikou, taktickým plánováním a fyzikálními zákony v praxi. Čtyřicet úrovní zabaví hráče na několik dlouhých hodin zejména kvůli své náročnosti. Právě vysoko nastavená laťka obtížnosti může některé hráče brzy odradit, stejně jako potřeba načasování a preciznosti nejen při stavbě konstrukcí, ale i plánování akcí. I tak se jedná o zábavnou hru za přívětivou cenu, ve které jsou postavy série The Walking Dead příjemným zpestřením oproti podobně laděným titulům.

Klady

rozmanité náplně jednotlivých misí
skvěle otestuje vaše logické uvažování
kombinace staveb se schopnostmi postav
přehledné grafické zpracování
přívětivá cena

Zápory

po chvíli otravná repetitivní hudba v pozadí
lehce nemotorné ovládání při úpravě konstrukcí
náročné první mise – mnohdy rozhodují milimetry
absence dabingu dialogů
0

Doporučujeme

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn