Bum Bum Avokádo – náhledovka

Bum Bum Avokádo – karetní vybíjená

18. 4. 2023

Bum Bum Avokádo je následovníkem předchozí hry Bum Bum Burrito. Princip hry zůstává stejný, jen se setkáte s novými bitvami a jinými vtipnými kartičkami. Ocitnete se tedy v chaosu překotného lízání, sbírání a odhazování jednotlivých karet, přerušeného souboji v házení avokádem. Bum Bum Avokádo můžete hrát samostatně, anebo pokud už vlastníte Bum Bum Burrito, můžete využít balíček 36 bitevních karet navíc pro ultimátní epickou kombo hru, ve které budou lítat burrita s avokády najednou. Vydavatelem této šílenosti není nikdo jiný než tvůrce Výbušných koťátek. U nás Avokáda vydává společnost Blackfire.

Roztomilost sama

Bum Bum Avokádo určitě v žádném regálu nepřehlédnete. Krabice má vytvořené průhledné okénko, skrz které se na vás teskně smějí dvě roztomilé půlky avokád, jedna s peckou a druhá bez. V případě, že stejně jako my doma už máte avokádové pantofle, ponožky, a dokonce i spoďáry, se v kombinaci s představou, že po sobě budete avokáda házet, jedná o must-have karetní hru. Ihned po doručení prostě musíte pevnou krabici otevřít a avokáda ošmatat. Jsou lehoučká, heboučká, měkoučká, vyrobená z paměťové pěny a vy je prostě musíte mačkat. Pozor ale, pokud vám to s nimi někdo z bezprostřední blízkosti napálí silou do obličeje, už vám tak roztomilá připadat nebudou. Poté, co jste se jich nabažili, už si stačí jen přečíst krátký a jednoduchý návod a můžete se pustit do bitvy.

Akční vybíjená

K dispozici máte 120 karet. Každému hráči jich rozdáte přibližně patnáct a zbytek rozdělíte na dvě hromádky a umístíte společně s avokády doprostřed stolu tak, aby na ně každý dosáhnul. Daných patnáct karet je váš dobírací balíček, z kterého si vezmete pět karet do ruky. Vaším úkolem pak je si neustále lízat další a další karty a posbírat tři stejné, které vyložíte. V ruce ale nesmíte mít více než pět karet zároveň – stejným tempem, kterým si lížete, musíte tedy i karty vyhazovat. Váš odhazovací balíček je pak dobíracím balíčkem dalšího hráče. Karty tak v šíleném tempu neustále rotují dokolečka. V případě, že je některý z vašich spoluhráčů pomalejší a vám už dojdou karty, lížete si z jedné ze dvou hromádek uprostřed stolu. Bum Bum Avokádo rozlišuje dva typy karet.

První jsou běžné bílé karty, jejichž set tří karet je ohodnocen jedním bodem. Nebylo by to ale ono, kdyby nebyly doplněny vtipnými dvojsmyslnými názvy a ilustracemi, jejichž autorem je Matthew Inman z The Oatmeal. Setkat se můžete například s Kročíhanem, Zvratkometou nebo Došvábníkem. Druhým typem jsou pak barevné avokádové karty, které když nasbíráte, dostanete dva body, a navíc vyvoláte některou z avokádových bitev. Bitvy tu jsou tři. První z nich je mrazící válka, ve které se všichni hráči snaží co nejrychleji popadnout avokádo a někoho trefit. Zasažený hráč zamrzává a vypadává. Poslední přeživší pak určí jednoho hráče, který prohrál. Druhým typem je dvojitá rvačka, ve které se hráči po vaší levici a pravici pustí do sebe navzájem. Ten, kdo je zasažen dvakrát, prohrává.

Bum Bum Avokádo – avokádové karty
Bum Bum Avokádo – bílé karty

Posledním typem je pak mezinožní souboj, který si bere inspiraci ve westernových duelech. Vámi vybraní dva hráči si vezmou avokádo, postaví se zády k sobě a odpočítávají 3, 2, 1, avokádo! S každým číslem udělají jeden krok směrem od sebe a na „avokádo“ ho hodí mezi svýma nohama na soupeře. Hraje se tak dlouho, dokud není někdo zasažen. Pokud kdokoliv v soubojích prohrál, dostává žeton avokádového bebíčka, který ubírá jeden bod. K dispozici je těchto žetonů šest a hraje se tak dlouho, dokud nejsou všechny vyčerpány. Pak si každý hráč sečte body ze svých nasbíraných dvojic a odečte bebíčka. Ten, kdo má nejvíce bodů, získává velký žeton Bojte se a hraje se druhé kolo. Pokud vyhraje stejný hráč, stává se velkolepým vítězem. Pokud někdo jiný, rozdá si to s předchozím vítězem v mezinožním souboji.

Ukliďte všechny křehké předměty

Celá hra je docela šrumec, karty lítají sem tam jedna přes druhou, musíte se okamžitě rozhodovat, jestli si kartu ponecháte, nebo zahodíte, a co vlastně chcete sbírat. Není dobré se zaseknout na jednom typu karet, především na avokádech, při kterých je větší potenciál, že je sbírají úplně všichni, a k vám se tak nemusí vůbec dostat. Běžných karet vám mezitím mezi rukama projde velké množství a už jste mohli mít o pět bodů více. Navíc se to chce velmi rychle zorientovat, když někdo zařve některou z bitev, jestli rychle sahat po avokádu, nebo se naopak krýt, anebo být v klidu, protože se vás to zrovna netýká. Vzhledem k tomu, že se jedná o karetní vybíjenou, je dobré si svůj hrací prostor řádně připravit. Ideální řešení pro co nejlepší zážitek je asi stát dokola stolu tak, abyste mohli hned reagovat, schovávat, utíkat, uhýbat. Vsedě moc možností mít nebudete. Zároveň myslete na to, abyste schovali všechny skleničky a podobné předměty, které by mohly přijít k újmě. Přece jen se váš pokoj přemění v bitevní pole.

Bum Bum Avokádo – bojte se
Bum Bum Avokádo – kombo hra

Bum Bum Avokádo je bláznivá veselá karetní párty hra s přídavkem fyzična v podobě házení avokád. Pokud neberete věci moc vážně a máte doma dostatek prostoru, s přehledem si Bum Bum Avokádo užijete. Lze jej doporučit jak novým hráčům, tak stávajícím hráčům Bum Bum Burrita, kteří mohou vytvořit epickou kombo hru, ve své podstatě se ale jedná o téměř totožné hry.

• bláznivost
  • zábava
  • kombo, hra s Bum Bum Burrito
  • potřeba dostatečného prostoru
  • téměř totožné s Bum Bum Burrito
  • Autoři Matthew Inman, Elan Lee, Brian S. Spence
  • Vydavatel Blackfire
0.0

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.