Cats in time úvod

Cats in Time – kočky v toku času

3. 11. 2021

Cats in Time je již šestou hrou od herního studia s názvem Pine Studio. Mezi jejich tituly se řadí SEUM: Speedrunners from Hell, The Academy či Escape Legends. Pine Studio se totiž specializuje na puzzle hry a není tomu jinak ani u titulu Cats in Time. Zde se můžeme těšit na 3D dioráma. Připravte se na veselou a barevnou scenérii, různá časová období a moře koček.

Kočky a stroj času

Pokud jste milovník koček, máte rádi puzzle, anebo jenom toužíte po odpočinkové zábavě, je tato hra přímo pro vás. Najdete v ní spojení všech tří věcí plus něco navíc. Děj této hry je velice prostý, žádná telenovela. Vědec sestaví stroj času (nebo spíš pračku času), a jak se dá očekávat, kočky ji omylem použijí a zmizí kamsi do neznáma. Vaším úkolem je tak najít všechny roztomilé chlupáče napříč časem.

2502 př. Kr. až 2174

V Cats in Time na vás čeká dvacet osm úrovní plus jedna bonusová. Bonusovou úroveň odemknete jen za pomoci speciálních fotografií, jejichž kousky sbíráte v předcházejících dvaceti osmi úrovních. Každá tato úroveň obsahuje tři kousky fotografie. Musím říct, že některé najít byl docela oříšek. Nemusíte však mít strach, hra nemá žádné časové omezení. Čas v Cats in Time tedy pracuje pro vás. Všech dvacet osm úrovní je vždy rozděleno po čtyřech úrovních do určitého časového období, těchto období je ve hře celkem osm. Podíváte se například do starověkého Egypta, středověkého Německa, na Divoký západ či do Tokia budoucnosti. Zajímavostí je, že poslední osmé období má datum 2002 a je zařazeno až za výše zmiňované Tokio (2174). Zda autoři udělali chybu, či to byl úmysl, to už asi nikdy nezjistíme.

Kočky

Kočky jsou všechny skrze hru stejné. Jsou to zrzavé koule s velkou hlavou, které jsou děsně roztomilé. Některé se umějí schovat lépe než ostatní a hráč tak bude nucen zapojit svoje mozkové závity, aby se k nim dostal. Moc se mi však líbilo, že autoři dali kočkám v každé časové éře různé kloboučky, čepičky a pásky na hlavu. Tento malý detail je skvělý. Díky němu najdete na Divokém západě kočku s kovbojským kloboukem, a naopak v Tokiu se můžete těšit na kočku s japonskou páskou na hlavě. Celkem tu je k nalezení dvě stě devadesát koček, z toho deset z nich se nalézá v bonusové úrovni.

všechny kočky zachráněny

Achievementy

Každá hra má své achievementy, a není tomu jinak ani u Cats in Time. Zde jsem se setkala s několika celkem zábavnými achievementy a některé i odkazovaly na známou osobu či film. Hned ve starověkém Egyptě můžete získat achievement s názvem Věděl jsem to (I knew it), jenž se vztahuje k malbě na stěně chrámu. Zde se po odstranění Anubisovy hlavy objeví hlava mimozemšťana. Hlava mimozemšťana by měla odkazovat na konspirační teorii, že pyramidy postavili mimozemšťané. Dalším achievementem je Našel jsem ho (Found him!) – odkazuje na postavu Walda, jež je známa hlavně ve Velké Británii a Severní Americe. A mým nejoblíbenějším achievementem této hry je Zavolat taxi (Call the cab) – u něj najdete dopsáno Korben, is that you? Jak už je všem jasné, tento achievement odkazuje na postavu Korbena Dallase z Pátého elementu (The Fifth Element).

egypt a ufo cats in time

Barevné, veselé, roztomilé

Cats in Time je barevná, veselá, odpočinková a neskutečně návyková hra. Jak jednou začnete zachraňovat kočky, už nebudete chtít přestat. Hra je jedno neskutečné dioráma za druhým. Každé je jiné a láká hráče ho prozkoumat od špičky věže až po poslední zrnko písku. Tím, že je ve 3D, má hráč možnost točit scenérií, a tím získává pocit, jako by měl vše na dosah. Hráč tu má zároveň možnost přibližovat a oddalovat pohled, aby se mohl dostat ke kočce či k další hádance.

Hádanky jsou rozmanité. A jak už to samozřejmě bývá, najdete tu lehké, ale zároveň i těžší. Tím vás hra udržuje neustále ve střehu. K tomu vám hraje příjemná hudba, která se krapítek opakuje ve smyčce, ale rozhodně to není nic hrozného. Navozuje u hráče pocit pohody. Cats in Time mě příjemně překvapila, že je bez časového omezení. Tím má hráč čas si hru vychutnat a nemusí se stresovat, že mu chybí kočky a dochází čas.

Plán studia Pine

Jelikož lidé ze studia Pine mají opravdu rádi kočky, dostali nápad, že by mohli spolupracovat s „Prava Šapa“. To je chorvatský název organizace, která se snaží pomoci kočkám z ulice. Díky této neziskové organizaci našlo od roku 2017 domov více než šest set ztracených koček. Pine Studio se zavázalo, že za každých sto tisíc zachráněných koček ve hře Cats in Time nakoupí desetikilové krmivo pro kočky. K 25. květnu 2021 hráči ve hře zachránili dva miliony koček, a tak studio poslalo svůj první dar. Všechny tyto informace zjistíte po dohrání hry a zachránění dvou set osmdesáti koček. Hra vám dá možnost zakoupit další hru od Pine Studio nebo se podívat na informace ohledně organizace „Prava Šapa“ a jak pomoci kočičkám v reálném životě.

Cats in Time je přesně tou hrou, po které byste měli sáhnout, pokud máte opravdu špatný den. Rozhodně vám vykouzlí úsměv na rtech, zvedne vaši náladu a příjemně si u ní odpočinete. Navíc bonusem pro vás může být i pocit, že pomáháte kočičkám najít domov a děláte tak dobrý skutek. Tak se ukažte, kolik koček dokážete zachránit.

• 3D diorámata
  • vtipné achievementy
  • kočičí čepičky a klobouky