Coffee Talk Episode 2 Hibiscus & Butterfly – Titul

Coffee Talk Episode 2: Hibiscus & Butterfly – návrat do fantasy kavárny

30. 4. 2023
 

Coffee Talk z roku 2020, který sám sebe hrdě řadil do žánru „cappuccinopunk“, byl zajímavý zjev. Tento osobitý vizuální román sice obětoval téměř všechnu interaktivitu a možnosti ovlivňující příběh, ale zato nabídl jedinečnou atmosféru s pohodovým lo-fi soundtrackem, osudy náhodných fantasy mileniálů a kvanty horkých nápojů. I přes minimum hráčova vstupu tak představoval neobvyklý relaxační počin a bylo radost jej kus po kusu objevovat.
Toge Productions nám nyní přinášejí pokračování Coffee Talk Episode 2: Hibiscus & Butterfly, které se do tohoto alternativního světa vrací po tříleté (reálné i herní) pauze. Ze starých známých postav je na tom někdo líp, někdo hůř, ale všichni spolu rádi znovu usednou a popovídají si nad šálkem kávy.

Káva, čaj, čokoláda, mléko

Ačkoliv základní hratelnost zůstala nezměněná, může být namístě menší shrnutí.
Coffee Talk je vizuální román, který z vás udělá baristu ve fantasy verzi současného Seattlu. Váš podnik tedy navštěvují hosté všech možných ras a vedou spolu vážné i nevážné hovory, do nichž občas přispějete vlídnými slovy nebo požadovaným nápojem.
Pro tento účel máte poličku s pěti základními ingrediencemi a šesti sekundárními; k bázi můžete přidat až dvě další přísady, které ovlivní chuť. Některé kombinace odpovídají již existujícím (nebo vymyšleným) nápojům – například latté, teh tarik nebo bissap – a jejich přehled můžete najít v mobilu. Bude dobré na ně přijít předem a naučit se je připravovat, protože náhodnou kávovo-mátovo-zázvorovou břečkou se nikomu moc do noty netrefíte. Pro tento účel máte jak sandbox pro experimentování, tak režim nekonečné výzvy, který vás donutí si recepty zapamatovat. U nápojů s mlékem navíc můžete zkusit minihru pro vytváření latté artu.

Coffee Talk Episode 2: Hibiscus & Butterfly k základním ingrediencím přidává červený ibišek a modrý čaj (aprajitu, případně – lehce sugestivněji – klitorii). Otevřou se tím další kombinace a návštěvníci si nové nápoje pochopitelně budou chtít vyzkoušet. Kromě toho můžete k objednávce podat i předmět; občas u vás totiž někdo něco vytrousí či zanechá a je jen na vás, jestli dotyčnou věc vrátíte, předáte dál, nebo si ji případně necháte. Tato rozhodnutí mají následky, a i když to stále plně nevynahrazuje chybějící výběr odpovědí v konverzacích, jedná se o krok správným směrem.
Již v prvním Coffee Talku jste měli smartphone s recepty, přehrávačem hudby a místní sociální sítí. Sociální síť má i nadále roli ukazatele, jak moc se s kterou postavou přátelíte. Kromě toho do ní přibyla funkce stories, díky nimž můžete sledovat útržky toho, co kdo dělá, když zrovna nesedí u vás. Pro příběh vůbec nejsou podstatná, ale postavy jsou díky nim zase o něco plastičtější.

Kde jsme to přestali?

Hned zkraje se dozvíte, že poslední tři roky strávili všichni (tedy nejen lidé, ale i jiné bytosti) zavření doma a část jejich životů se přesunula k obrazovkám. Už původní hra šla s dobou a vzhledem k tomu, že brzy po jejím vydání nastoupil ten nejtvrdší lockdown, je zřejmé, čím se vývojáři inspirovali.
Nyní však uzavírky skončily, takže je čas vyrazit zpět do kaváren a dohnat, co se mezitím stalo. Upíří model z první hry začal trpět existenční krizí, kočičí diva chce rozšířit svoje portfolio o vlastní tvorbu, elf se sukubou se zasekli u plánování svatby a lidský policista řeší záhadné přestupky na místě bývalého skřítčího tržiště… K nim se přidává pár nových osob, aby doplnily počty – influencer satyr, bánší zkoušející zpívat a další mimozemšťan zkoumající naši kulturu.
Stejně jako v Coffee Talku se postavy mezi dny různě střídají, aby dostaly rovnoměrný prostor a mohly se navzájem poznat. Vyslechnete si tedy například párovou hádku, ale v dalších dnech pak oba dotyční přijdou zvlášť a dostanou radu od ostatních, takže můžete poznat obě strany příběhu; další dynamiku samozřejmě přináší různý věk, rasa a povolání jejich posluchačů.
Co do předchozího aktivismu vývojáři naopak ubrali. Život průměrného mileniála v Seattlu sice pořád není žádný med, ale celé je to do rozhovorů zapracováno organičtěji. Ubylo zřejmých postřehů jako „předsudky jsou špatné“ a „účty z nemocnice vás v Americe zruinují“, naopak přibývá zápletek stojících přímo na rozhodnutích postav. Celospolečenské problémy se v ději projevují nenápadněji a vývojáři poodhalují i něco málo z alternativní historie před začátkem hry, čímž dodávají světu hloubku. Přesně tohle byly aspekty, ve kterých měl původní Coffee Talk přece jen ještě rezervy.

Budete tu jako doma

Vizuálně vše zůstává v původní útulné kostičkované kavárně, ačkoliv tu a tam si všimnete rozdílů. Začíná to již počasím, zrovna jste chytili bouřkovou sezónu, takže za okny vidíte neustálý déšť, případně i dramaticky načasované blesky a výpadky proudu. Na nenápadné poličce v pozadí zase přibývají vzpomínky podle toho, co jste zažili, a postavy dostaly více animací. Největší změnu poznáte v pixelartovém zpracování hotových nápojů; to se dočkalo přepracování a místy docela vybízí k ochutnávce (zkuste si schválně některé z nápojů vyhledat, případně i sami připravit – počínaje třeba STMJ. Dost možná si rozšíříte obzory).
Hudební doprovod se opět drží relaxačních lo-fi beatů a stejně jako předtím pomáhá vytvořit tu správnou atmosféru. Moje malá osobní výhrada jen směřuje k tomu, že hra neobsahuje soundtrack z prvního dílu. Nic proti menšímu provětrání playlistu, ale snad nejsem jediný, komu se původní hudba při dohrávání (nebo i jen občasném poslechu) zažrala pod kůži.

Pokračování, které stojí za to

Vzato kolem a kolem, Coffee Talk Episode 2: Hibiscus & Butterfly toho udělal správně více než dost. Další ingredience osvěží základní hratelnost, mechanika předávání předmětů dodává tolik potřebnou interaktivitu a achievementy konečně nutí zkoumat různé příběhové větve, které navíc nabraly na košatosti. Nové postavy se potkávají s těmi již známými a vše podporují drobné grafické úpravy pro ještě lepší zážitek. Jediný nedostatek pochopitelně je, že bez znalosti prvního dílu se budete místy ztrácet. To se však vzhledem k názvu hry dalo čekat.
Dokončení příběhu zabere přibližně sedm hodin, ale s objevováním dalších receptů a zkoušením jiných rozhodnutí to (i pokud budete rozhovory přetáčet) vyjde až na dvojnásobek. Připočíst si k tomu můžete ještě nekonečný režim, pokusy v sandboxu, kreslení latté artu a galerii s různými momentkami, které také nějaký čas přidají.

Coffee Talk Episode 2: Hibiscus & Butterfly je po všech stránkách vylepšené pokračování původní hry. I zde tedy platí, že nemá cenu se nikam hnát, spíše si příběh vychutnávejte po částech a užívejte příjemnou atmosféru. Pokud vývojáři vydají ještě třetí díl a vypilují i poslední drobnosti, může se z Coffee Talku stát velice povedená oddechová trilogie.

Klady
  • stále stejně pohodový zážitek
  • vylepšená grafika
  • větší interaktivita
  • více konců a příběhových větví
  • propracovanější svět
  • možnost poznat nové reálné nápoje
Zápory
  • pořád chybí výběr odpovědí v konverzacích
  • absence původního soundtracku
  • bez dohrané předchozí hry o leccos přijdete
Platforma PC
  • Datum vydání 20.04.2023
  • 0.0

    Doporučujeme

    Jan Pinc

    Korektor, kterého občas políbí múza. Jeho specialitou jsou hry příliš staré, nudné, obskurní nebo bizarní na to, aby kohokoliv zajímaly. Je vášnivým lovcem achievementů a rád vše dohrává na 100 %. Zbožňuje české lokalizace, alespoň tedy ty povedené. Po nocích stále ještě oplakává Adobe Flash Player a svoje stařičké PSP.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.