Cyberpunk 2077 Trauma Team – úvodka

Cyberpunk 2077: Trauma Team – recenze

29. 3. 2024

Komiks Cyberpunk 2077: Trauma Team je akčním dobrodružstvím zasazeným do světa Night City, které vydává české nakladatelství Crew. Sledujte napínavé mise hlavní hrdinky Nadii a jejího týmu z Trauma Team International, kteří se snaží zachránit zraněné a ohrožené klienty v nejnebezpečnějších částech města. Akční atmosféra a rychlé tempo slibují čtenářům vzrušující zážitek plný nebezpečných situací a adrenalinu.

Barvy:
Autor obálky:
Svět:
Rozměry:

Cullen Bunn
Miguel Valderrama
Jason Wordie
Miguel Valderrama
Crew
Cyberpunk 2077
Filip Ženíšek
100
barevný
168 × 258 mm
brožovaná
únor 2024
9788074499975

Zdroj: Crew

Akční dobrodružství v Night City

V minulosti jsme společně prozkoumali Cyberpunk 2077: Máš moje slovo, který podal temný příběh o pomstě. Vzhledem k nadcházejícímu vydání třetího komiksu s názvem Cyberpunk 2077: Výpadek od nakladatelství Crew, které plánuje jeho uvedení na trh v dubnu letošního roku, je vhodné seznámit se s prvním dílem této série. Tímto se otevírá možnost ponořit se do bohatého světa Cyberpunku 2077 a prozkoumat jeho rozmanité příběhy a postavy. Cyberpunk 2077: Trauma Team by se dal přirovnat k filmu Dredd z roku 2012, kde hlavní role ztvárnili Karl Urban a Olivia Thirlbyová. Obě díla spojuje to, že hlavní hrdinové jsou vysláni vyšetřit případ do prostředí města budoucnosti – ve filmu to byl dvěstěpatrový mrakodrap v Broskvovém parku, v komiksu pak prostředí futuristické metropole Night City.

Kdo je Trauma Team?

Trauma Team je vysoce kvalifikovaná zdravotnická jednotka poskytující okamžitou lékařskou pomoc a záchranné operace v rizikových oblastech Night City. Specializuje se na rychlou reakci a ochranu klientů za každou cenu díky pokročilým technologiím a výzbroji, které jim umožňují plnit úkoly efektivně a zajišťovat bezpečnost pacientů. Jedná se o placenou službu, kterou si mohou dovolit pouze jednotlivci s dostatečným finančním zázemím. Příběh sleduje mladou Nadii, členku Trauma Teamu, která jako jediná přežila masakr svých přátel. Po psychologické léčbě je opět povolána do služby, kde se musí vypořádat s náročným úkolem – evakuovat cenného klienta. Ten však stojí za smrtí jejích blízkých.

Zdroj: Crew

Druhý komiks od Bartosze Sztybora není špatný, avšak Cyberpunk 2077: Trauma Team od Cullena Buna mě zaujal mnohem více. Příběh Trauma Teamu působí důvěryhodněji a je lépe vyprávěn. Hlavním důvodem mého zaujetí může být skutečnost, že se zaměřuje na psychologické aspekty. Nadia, která přežila hrůzný masakr, nyní musí pomoci muži, který za tímto činem stojí. Kniha dokonale zobrazuje pocity strachu, nenávisti, lítosti a zároveň i oddanosti svému poslání. Tento komiksový příběh se tak vyznačuje hlubšími psychologickými motivy než předchozí dílo, které se zaměřovalo čistě na pomstu. Kromě toho je třeba ocenit i kvalitní kresbu Miguela Valderramy, která připomíná styl devadesátých let. Celkově lze konstatovat, že Cyberpunk 2077: Trauma Team přináší komplexnější a emocionálně bohatší zážitek pro čtenáře.

Je škoda, že je příběh ukončen velmi rychle, respektive že komiks lze přečíst pouze za pár minut. Situace, v níž se Nadia nachází, dokáže natolik vtáhnout, že prožíváte její trauma. Rychlost, s jakou se děj vyvíjí a končí, může být celkem zklamáním, zejména pokud jste do příběhu emocionálně vtaženi. Nic není horšího než být ponořen do děje a najednou být nucen jej opustit, aniž by bylo dosaženo uspokojivého vyústění.

Jedním z minusů je zaměnitelnost vedlejších postav záchranného týmu. Nadia je výraznou postavou, ale ostatní členové nenabízejí mnoho prostoru pro svůj rozvoj. To může snižovat jejich zapamatovatelnost. Dialogy jsou jednodušší, než by se čekalo, ale právě tato přímá řeč přispívá k akční atmosféře. Příběh osloví fanoušky, kteří si rádi užijí porci napětí a adrenalinu. Celkově lze říci, že Cyberpunk 2077: Trauma Team je komiks plný napětí, což osloví příznivce tohoto žánru. I když nenabízí hluboké myšlenky či rozsáhlý vývoj postav, jeho tempo a téma jsou velmi dobře zpracované.

Cyberpunk 2077: Trauma Team je komiks plný napětí a akce, který osloví fanoušky žánru. I když nedosahuje hlubších myšlenek a rozvoje postav, jeho rychlé tempo a dobře zpracované téma přináší čtenářům zajímavý zážitek. Může být vhodným doplňkem pro fanoušky akčních počinů, kteří hledají dobrodružství a adrenalin.

• akční atmosféra
  • příběh se odehrává rychle
  • zaměření na Trauma Team a jejich náročné mise