Cyberpunk 2077 Máš moje slovo – úvodka

Cyberpunk 2077: Máš moje slovo – recenze

7. 11. 2023

Cyberpunk 2077 je titul, který si zaslouženě získal uznání nejen mezi herní komunitou. Vydání projektu bylo plné kontroverzí, přičemž populární studio CD Projekt Red čelilo mnoha negativním ohlasům, vráceným penězům a několika žalobám. Přesto se mu podařilo dodržet svůj slib a přinést zábavný produkt… i když to chvíli trvalo. Obliba značky se natolik rozrostla, že umožnila vytvořit animovaný snímek Cyberpunk: Edgerunners, který přilákal nové fanoušky, a o hře se začalo více hovořit. Seriál však není jedinou větví, která přispívá k popularitě jména. Od roku 2020 bylo vydáno několik různých komiksů z tohoto univerza a díky nakladatelství Crew, které se od roku 2021 rozhodlo pro českou distribuci, si můžeme některé příběhy přečíst i v našich končinách.

Autoři obálky:

Barvy:
Redakce:
Rozměry:

Bartosz Sztybor
Jesús Hervás
Rafael de Latorre
Clonerh
Giulia Bruscoová
Crew
Filip Ženíšek
Jolana Tichá
104
barevný
brožovaná
říjen 2023
168 × 258 mm
9788076794481

Zdroj: Crew

Jako první komiks u nás vyšel Cyberpunk 2077: Trauma Team, který bych se nebál přirovnat k filmu Dredd, a důvod je naprosto jednoduchý. Příběh komiksu totiž sleduje mladou Nadiu, která pracuje jako pomocná zdravotnice v Trauma týmu. Spojitost mezi knihou a kinematografickým kouskem (kde se v hlavní roli představuje Soudce Dredd) vás nenechá dlouho čekat, neboť druhá část jejich premisy se odehrává ve věži, kde likvidují nespočet nepřátel. Další vyprávění, které nese název Cyberpunk 2077: Máš moje slovo, vyšlo teprve nedávno a my se na něj společně podíváme v dnešní recenzi.

„Většina lidí dneska neví, komu má věřit“

Po nelítostné vraždě mladé kyberpunkerky Orioni se duch minulosti vrací zpět do Night City, aby se pomstil. Premisa zní na první pohled zajímavě a může do příběhu přinášet napětí, nicméně při čtení několika stránek zjistíte, že se jedná o klasické klišé, které znáte z jiných děl: někdo umřel a nyní musí být všichni potrestáni. To však neznamená, že by vyprávění bylo špatné. V kontextu s Night City to funguje dobře a zachycuje atmosféru temného a nebezpečného prostředí. Je však pravdou, že od autora Bartosze Sztybora, jenž napsal povedené zaklínačské komiksy jako Balada o dvou vlcích, Nářek čarodějnice a Blednoucí vzpomínky, bych si představoval více.

Zdroj: Crew

Přestože je příběh poměrně dynamický a plný akce, nedokážete si s postavami vytvořit silné pouto. Kromě známých jmen, jako jsou Slonice, Valentinos (jedna z frakcí) nebo Viktor, vám jsou ostatní protagonisti celkem jedno, neboť jsou nemastní neslaní. Je škoda, že autor nedokázal lépe rozvinout jejich osobnosti a motivace. Největší problém jsem měl s duchem pomsty. Nechci vám spoilerovat, o koho nebo o co jde, nicméně jeho pasáže mi přišly přehnané i v rámci tohoto univerza. Jeho charakterizace působí poněkud povrchně a motivace nejsou dostatečně vysvětleny. Děj považuji za slabší část, nicméně akce vyobrazená v ilustracích od Jesúse Herváse, který se například podílel na sérii Marvel Unleashed, je naprosto dokonalá. Jeho kresby jsou plné detailů a dokáží zachytit emoce postav i atmosféru města Night City.

V komiksu Cyberpunk 2077: Máš moje slovo jsou použity pestré barvičky, které oživují i pochmurné prostředí Night City. Kresby postav jsou proměnlivé a přizpůsobeny potřebnosti daného okamžiku. V důležitých momentech jsou jejich kresby detailní a plné emocí, což dodává postavám uvěřitelnost. Naopak v méně důležitých momentech jsou použity jednodušší tahy s menšími detaily, což pomáhá udržet tempo a rytmus příběhu.

Rozhodně to stojí za to

Pokud byste se mě zeptali, zda se vyplatí koupit komiks Cyberpunk 2077: Máš moje slovo, rozhodně bych odpověděl ano. I když mám určité výhrady k ději, stále platí, že je to zábavný komiks, který vás pobaví. Akční pasáže jsou skvělé a díky ilustracím od Jesúse Herváse je celý komiks vizuálně jedinečný. Komiks Cyberpunk 2077: Máš moje slovo, nabízí zábavnou a akční jízdu do temného světa Night City. I když se mi nezamlouvá předvídatelná premisa a nedostatečný rozvoj postav, stále si můžete užít dynamické akční scény, jež jsou v komiksu ztvárněny skvěle. Zpracování dodává komiksu jedinečný vizuální styl a přenáší atmosféru kyberpunkového prostředí do každého panelu. Akční pasáže jsou plné detailů, kteréco vás vtáhnou do děje a dodají mu na intenzitě.

Komiks Cyberpunk 2077: Máš moje slovo nabízí akční a zábavnou jízdu do světa Night City. I přesto, že postavy nejsou dostatečně rozvinuté a děj je předvídatelný, stále můžete ocenit vizuální styl, který komiksu dodává jedinečnost. Akční scény jsou ilustrovány s precizním důrazem na detaily, což přispívá k intenzitě příběhu. Pokud jste fanoušci cyberpunkového žánru a hry Cyberpunk 2077, tento komiks si jistě užijete.

• vizuální styl
  • akční pasáže jsou skvěle vyobrazeny a plné detailů
  • kyberpunková atmosféra