Resident Evil 4 - Ada Wong

Dabérka Ady Wong z remaku Resident Evil 4 po obtěžujících komentářích zanechala na svém instagramovém profilu jediný příspěvek

6. 4. 2023
Zdroj náhledu: CAPCOM

Remake obdivované klasiky Resident Evil 4 sbírá nadšené recenze a těší se velkému zájmů hráčů, ale ani tak se zcela nevyhnul kritice. Negativní reakce si mimo jiné vysloužil výkon dabérky Lily Gao, která propůjčila hlas postavě asijsko-americké špionky Ady Wong. Část fanoušků nicméně svou nespokojenost nevyjadřovala jen na místech pro takové účely vhodných a pustila se do vršení stížností přímo na instagramovém profilu dotčené herečky. Ta nakonec nechala veřejnosti viditelný jediný příspěvek – výňatek z eseje o sociálně privilegovaném statutu bělochů.

Ada Wong byla v dosud vydaných dílech série prezentovaná jako tajemná femme fatale s vypočítavě svůdnickým tónem hlasu. Její dabing v podání Lily Gao ovšem podle mnohých fanoušků tento charakteristický rys postrádá a působí příliš neživotně, suše a odbytě. Je ovšem možné že to alespoň částečně souvisí se záměrem režie, neboť zremakované díly se vzdávají pulpové přepjatosti původních her a pokouší se o více vážnou prezentaci.

Z dochovaných screenshotů je patrné, že někteří fanoušci Lily Gao obviňovali z toho, že svým výkonem nový remake zcela zničila. Našli se však i tací, kteří se jí naopak zastávali a verbální obtěžování v příspěvcích na jejím vlastním profilu označovali za nepřijatelné.

Kanadská herečka čínského původu Ada Wong nejprve jen zablokovala možnost přidávání komentářů, ale nakonec všechny příspěvky na svém profilu buď smazala, nebo skryla. V současnosti na něm tak lze vidět pouze výňatek z manuálu Understanding Race and Privilege (Jak porozumět rase a privilegiím), který vydala americká National Association of School Psychologists (Národní asociace školních psychologů). V úryvku, který Gao publikovala již před třemi lety, stojí, že si běloši často neuvědomují, jak je příslušnost k majoritní rasové skupině zvýhodňuje, ačkoli se třeba sami za privilegované vzhledem ke své ekonomické či sociální situaci nepovažují.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.