Fetish Locator Week Two – úvodka

Fetish Locator Week Two – úchylky všeho druhu

8. 3. 2022
Zdroj náhledu: ViNovella Games

Před rokem jsem pro vás recenzoval první díl erotické trilogie s názvem Fetish Locator. Pokračování Fetish Locator Week Two nám opět přináší nezávislé studio ViNovella. První díl jsem nehodnotil příliš kladně a celkově jsem ho spíše nedoporučil. Tato recenze by vám měla odpovědět na otázku, zda se autoři ze svých chyb poučili, a tedy jestli se vyplatí pokračování vůbec zapnout, nebo se mu raději vyhnout.

Fetish Locator Week Two navazuje na konec předchozího dílu. Pokud jste tedy nehráli první díl a nemáte nejmenší tušení, o čem tento titul je, udělám pro vás krátkou instruktáž. Váš hlavní hrdina se vrací na vysokou školu, kde si většina studentů a jeho přátel oblíbila novou erotickou aplikaci pro mobilní telefony s názvem Fetish Locator. Vaše postava v tom vidí příležitost, jak se sblížit se svou vytouženou slečnou jménem Lydia. Díky tomu se dostanete do velmi bizarních situací, které vám vykouzlí úsměv na tváři.

Jestliže jste již hráli první epizodu, hra vás vyzve, abyste ji spustili z uloženého místa, a mezitím vám zrekapituluje události, pro případ, že jste je zapomněli. Vaše postava konečně potká dívku svých snů, avšak je nyní lapen ve Fetish Locatoru. Proto budete čelit ještě obtížnějším výzvám a musíte uvolnit své vnitřní chlípné já, abyste překonali fetišistické šílenství.

Kontroverzní věci, které nejsou pro každého

Při psaní recenzí se snažím nezačínat dlouhými odstavci o negativních aspektech hry, protože by vás to mohlo případně odradit. Bohužel pro Fetish Locator Week Two musím udělat výjimku. Není to však z toho důvodu, že by se jednalo o špatnou hru jako takovou, ale protože má určité aspekty, které se nemusí líbit každému. Jak název napovídá, tento titul se zabývá různými fetiši. Pokud tedy patříte mezi lidi, které tento druh sexuality nezajímá nebo je pro ně odpudivý, dovolte mi, abych vám hned řekl, že tato hra není pro vás.

Abych byl upřímný, nevím, jestli jsem někdy v životě viděl tolik zlatého deště jako tady. Močení jeden na druhého by upřímně nemuselo být tak velkým problémem, kdyby k němu nedocházelo téměř na každém rohu. Mimochodem, tuto techniku používá hlavně slečna Min, pro kterou není problém provádět ji nejen na lidech, ale dokonce i do skleniček a ty pak následně rovnou vypít.

Fetish Locator Week Two je opravdu nabitý různými fetiši, které mohou spoustu lidí, zejména ženy, pobouřit. Tvůrci se nevyhýbali ani citlivému a závažnému tématu, jako je například incest či otázka zasahující převážně ženskou populaci – násilnému sexuálnímu podřízení se bez souhlasu. Vaši postavu si najme známá, aby sexuálně zneužila její kamarádku. Ráda by si to vyzkoušela, aby zjistila, jaké to je.

Ano, fetiše jsou opravdu různé. Bohužel si dotyčná poplete číslo bytu a pošle vás do úplně jiného apartmánu. Zde máte na výběr, zda se pustíte do práce a dívku si podmaníte, nebo to ukončíte. Rozhodnete-li se pokračovat, dívku i přes její nesouhlas jednoduše přemůžete, ale během soulože na vás bude pokřikovat povzbudivé výroky a celkově si to bude užívat, přičemž vás nakonec požádá, abyste ji znovu navštívil se stejnými úmysly. Ačkoli se to dotyčné slečně nakonec líbilo, rozumím tomu, že tato událost může pobouřit mnoho dívek, čemuž se nelze divit, protože, jak bylo řečeno, jde o velmi citlivou záležitost.

Bez slovníčku ani ránu

Fetish Locator Week Two je klasický erotický román se značným množstvím dialogů – na můj vkus až příliš. Někdy jsem měl pocit, že vývojáři hry – ViNovella – spoléhají na to, že angličtina je pro každého mateřským jazykem nebo že hráči alespoň disponují její pokročilejší znalostí. Hra zahrnuje velké množství psaného textu a někdy jsem měl bohužel nutkání sáhnout po překladači nebo slovníku.

Některé věty nebo slovní spojení byly obtížně přeložitelné. Pokud máte alespoň základní znalosti angličtiny, můžete si titul užít, ale počítejte s tím, že pokud chcete pochopit celkový děj, budete muset sáhnout po překladači. Ovšem pokud vás samotný příběh nezajímá, můžete tyto scény jednoduše proklikat a ponořit se rovnou do sexuálního dobrodružství. Svým způsobem by to ale byla škoda, protože byste tak přišli o zajímavé zápletky, jež můžete během hraní sledovat.

Konečně to nějak vypadá

Za co však musím vývojáře pochválit, je grafické zpracování hry. Oproti prvnímu dílu je vidět, že si autoři dali opravdu záležet a některé nešvary opravdu pozměnili. Fetish Locator Week One neobsahoval dobré modely žen a scenérie, byť některé z nich byly opravdu povedené. Fetish Locator Week Two tyto chyby opravil a dívky vypadají mnohem lépe než dříve. Prostředí, ve kterém se ve hře pohybujete, je navíc velmi dobře zpracované. Ačkoli byl vylepšen samotný vzhled této hry, její zvuková stopa je snad mnohem horší než u jejího předchůdce.

Zvuk? Nikdy více!

Již několikrát jsem se ve svých recenzích zmínil, že vím, jak je těžké najít originální ozvučení k erotickým románům. Z tohoto důvodu nebudu hodnotit samotné melodie, ale příšerný dabing, jenž je naprosto nesnesitelný. Chápu, že malé nezávislé studio není dostatečně finančně zajištěno, aby mohlo profesionálně dabovat celou hru. Předpokládám, že právě proto většina her, které se zaměřují především na erotický podtext, neobsahuje hlasový doprovod, ale samozřejmě existuje několik výjimek. Příkladem je nedávno recenzovaný Secret Pie, který je plně dabován i mimo ložnici.

Vývojáři se snažili vdechnout postavám více života vyjádřením jejich emocí, ale úplně se jim to nepodařilo. Všechny „pocity“ jsou pouze načrtnuty – ach, ah, hmm, oh atd. Po několikerém poslechu za sebou jste nuceni vypnout zvuk, protože je opravdu neposlouchatelný. Navíc je cítit, že byl strojově dabován, což ho ještě zhoršuje. Pokud si tedy chcete tento titul opravdu užít, doporučuji vypnout zvuk a zapínat ho pouze v případě erotických scén, jinak vám zkazí celý zážitek.

Jeď, můj hřebče

Co se týče samotné erotiky, platí zde bohužel totéž, co v prvním díle. Do sexuálních scén nelze zasahovat či měnit polohu kamery, abyste akt viděli ze všech možných úhlů. Nicméně v titulu je novinka, jejíž zásluhou by tyto akce měly být pestřejší. Později si můžete vybrat, na jakém místě chcete se slečnou spát, např. v houpacím křesle, u stolu, v posteli, na podlaze nebo na židli. Problém této nové mechaniky však spočívá v tom, že funguje pouze s přednastavenými ženami. Přitom je to velká škoda, protože Fetish Locator nabízí spoustu sexuální zábavy a nějaká inovace by hře samotné rozhodně prospěla.

Žádné jiné mechaniky

Myslím, že je škoda, že vývojáři do hry nezařadili kromě výše zmíněné mechaniky ještě další, které by ji zpestřily. Kromě zběsilého klikání pro přeskakování dialogů hra nenabízí nic jiného. Neexistují žádné minihry, ve kterých byste museli hledat pornografické obrázky, přehrabovat se ve věcech nebo manipulovat s vibrátorem. V sexuální akci jste pouze v roli diváka, a mimo akci si ani neškrtnete.

Fetish Locator Week Two je erotický román s nabitými fetiši, které mohou někoho pobouřit. Obsahuje citlivá témata, jako je incest a nucené sexuální podřízení. Hra je graficky vylepšená, ale má problematický dabing a zvukovou stopu. Díky absenci interaktivity a různých herních mechanismů se jedná spíše o pasivní sledování erotických scén.

• vylepšení grafiky
  • rozmanitost erotiky
  • černý humor