Garden Simulator - náhled

Garden Simulator – ze své zahrádky, jestli se neurazíte

29. 1. 2023
Zdroj náhledu: PRODUKTIVKELLER Studios

Pokud jste si mysleli, že po Train Life: A Railway Simulator už od nás žádný simulátor neuvidíte, byli jste na omylu. Po týdnu se v naší redakci opět na jeden podíváme, a to konkrétně na Garden Simulator, v němž se vžijete do role zahradníka, respektive majitele zahrady u jednoho rodinného domu. Vaším úkolem bude vaše království zkrášlit, udržovat a samozřejmě pěstovat na něm různé druhy rostlin, ovoce, zeleniny a dalších věci, které pravé zahradnictví obnáší. Už z tohoto popisu by se mohlo zdát, že Garden Simulator bude parádní simulátor pro milovníky zahradničení. Ono to tak trochu sice je, ovšem v některých ohledech mohli vývojáři udělat o něco více práce. Jak se titul z celkového hlediska povedl, vám ukáže naše dnešní recenze.

Nějaký malý tutoriálek by nebyl?

Jestli patříte mezi ten typ hráčů, kteří se v zahradnictví tak nějak vyznají, asi nebudete mít úplně velký problém Garden Simulator zvládnout. Pokud ale nejste do této oblasti nijak zasvěceni a titul plánujete pořídit například jen z čisté zvědavosti, budete mít možná trochu problém. Garden Simulator totiž nedisponuje žádným zásadním tutoriálem, který by vás v jednotlivých krocích a aspektech navedl. Na většinu věcí si zde budete muset přijít sami, a to i například na to, jakým způsobem se v Garden Simulator vyrábí hnojivo. Upřímně bych alespoň tyto věci neznalému hráči nějak vysvětlil, jelikož počítám, že se mezi námi najde pár lidí, kteří tento problém nikdy v životě neřešili. Takových situací je nicméně ve hře vícero, a pokud je skutečně neznáte z reálného života, budete mít pravděpodobně s pochopením některých aspektů problém. Je to škoda, jelikož si myslím, že některé hráče hra z tohoto důvodu odradí od dalšího hraní. Nemůžu se ubránit pocitu, že vývojáři svůj simulátor skutečně zaměřili jen a pouze na fanoušky a oblíbence zahradničení. Bohužel, jak si později ukážeme, ani pro tento typ hráčů není hra vyladěná k dokonalosti a obsahuje i několik chyb a nedostatků.

Garden Simulator - vaše zahrada

Od začátečníka až po mistra zahradníka

Co se týče hratelnosti a náplně hry, ta je vesměs podobná jako u všech jiných simulátorů. I v Garden Simulator začínáte jakožto úplný začátečník, který se postupem času prokousává až k absolutnímu profesionálovi. Nejprve se zaměříte na pěstování základních a cenově levných druhů, z nichž vám sice moc peněz do kapsy nekápne, avšak pro začátek naprosto dostačují. Čím dále se ve hře posouváte, tím více druhů rostlin, ovoce a zeleniny si můžete na své zahrádce vypěstovat.

Totéž lze říci i o samotné zahradě a také nářadí, které budete při své práci používat. Nejprve se budete muset spokojit s velmi omezeným prostorem a nejzákladnějším nářadím, než si vyděláte potřebný počet peněz a splníte určitý počet misí k odemčení lepších. Ano, ve hře Garden Simulator plníte tzv. questy, které se vám objevují ve vaší poštovní schránce. Obvykle jsou to zakázky od různých zákazníků, kteří si přejí vypěstovat určitý druh rostliny, ovoce nebo zeleniny. Vše ve vaší zahrádce tak provádíte hlavně za účelem prodeje a následného zisku. Co mi trochu vadí, je strašná jednoduchost misí a žádná volnost při hraní. Pokud byste se totiž rozhodli například pěstovat jen pro vaši radost, velmi tvrdě a brzy narazíte. Celá hra je primárně stavěná na plnění zmíněných misí, a pokud budete tento krok ignorovat, moc daleko se nedostanete, alespoň ne v prvních 10–15 hodinách hraní. Odemykání dalších rostlin či nářadí pro vaši zahradu totiž nezávisí pouze na vašich penězích, ale pro odemčení určité rostliny či ovoce je nutné nejprve vypěstovat jiný druh, který vám tuto rostlinu či ovoce zpřístupní. Kupříkladu, abyste mohli na vaší zahrádce začít pěstovat meloun, musíte si nejprve odemknout tři části zahrady a vydělat 300 mincí z prodeje dýní. Vše jednoduše souvisí se vším, a ať už chcete, nebo ne, prostému plnění misí se nevyhnete. Je to ovšem z dlouhodobého hlediska zábavné?

Hraní je zábavné, avšak za chvíli se začne dostavovat repetitivnost

Tuto otázku si zodpovíme nyní, ale nejprve od začátku. Garden Simulator se rozděluje na dny, které začínají ráno v 8 hodin a trvají až do 18 hodin večer, kdy vás hra upozorní, že je načase jít spát. Obvykle váš den začnete zaléváním, poté se případně zaměříte na hnojení rostlin a jako třetí krok sklidíte vaši úrodu, kterou následně prodáte, ale co dál? Tím jsme se dostali asi na největší nedostatek celé hry. Tyto kroky, které jsem popsal, totiž provádíte každý den stále dokola, a pokud je máte dělat už po třicáté či čtyřicáté – před psaním recenze jsem měl ve hře asi 40. den –, začne se dostavovat docela velká repetitivnost a Garden Simulator vás pomalu, ale jistě bude přestávat bavit. Vše to bohužel moc nezachrání ani vícero druhů plodin či větší zahrada. Sem tam sice budete muset i posekat trávu, avšak ani tato činnost celkovou hratelnost moc nezachrání. Mnoho z vás si asi říká, že nic jiného na zahradě ani dělat nejde, ovšem některé aspekty mohli vývojáři zpracovat lépe.

Jde třeba o prostý nákup věcí. Nákup provádíte přes váš notebook tak, že si danou věc objednáte a ona přijede, nebo v tomto případě spíše přiletí, až k vám domů. Osobně bych například uvítal možnost zahradnictví, do kterého bych si pro tyto věci měl možnost sám přijet. Nebylo by to asi něco převratného, ale jak se říká, alespoň něco. Celkově tak hratelnost působí v současném stavu dosti suše, jednoduše a ne moc zábavně, což je rozhodně škoda. Samozřejmě pokud jste rodilý zahradník, asi vám to nebude nijak extra vadit, ovšem ostatním, kteří hrají simulátory jen tak pro radost a zábavu, to rozhodně stačit nebude. Za 14,99 euro, co Garden Simulator stojí, bych už asi toho chtěl moc. Na druhou stranu nedávno recenzovaný Train Life: A Railway Simulator toho za přibližně 5 euro navíc rozhodně nabízí více, byť se jedná o úplně odlišný typ simulátoru.

Garden Simulator - rozkvetlá zahrada

Vizuální a technická stránka hry nijak neurazí

Po vizuální stránce není Garden Simulator rovněž ničím převratným. Grafika nikterak neurazí, avšak se nejedná o nic, co by vám nějakým způsobem vyrazilo dech. Zpracování zahrady a jednotlivých aspektů působí dobře a i ta zelenina či ovoce nevypadá úplně zle. Totéž mohu říci také o technické stránce hry. Garden Simulator mi po celou dobu testování běžel bez problémů. Jediné, co bych hře asi vytknul, je delší nabíhání při načtení uložené pozice. To je ovšem jen malý nedostatek k jinak bezproblémové technické stránce. Nyní už jsme se dostali na závěr naší dnešní recenze a tudíž nezbývá nic jiného než si udělit výslednou známku.

Garden Simulator - papriky

Garden Simulator je ve všech ohledech ten typ hry, který je primárně určen hráčům, již mají nějaký vztah k dané činnosti. Tentokrát se bavíme o zahradničení, které je ve hře sice poměrně obstojně zpracováno, ovšem nezavděčí se každému, a zvláště ne těm, co hledají nějakou dlouhodobou zábavu na několik desítek hodin. Pokud patříte mezi milovníky zahradničení, rozhodně si Garden Simulator pořiďte a do výsledného známkování si přidejte bod navíc. Jestli jste ale hráč, co si rád zkouší simulátory jen tak pro zábavu, ušetřete si peníze a raději je investujte do jiného, zábavnějšího simulátoru. Já bohužel patřím mezi druhou skupinu a i z tohoto pohledu musím ve výsledku dát hře Garden Simulator pouze šest bodů z deseti.

• rozsáhlá nabídka produktů k pěstování
  • pěstování je poměrně realisticky zpracováno
  • vizuální a technická stránka hry jsou na dobré úrovni