Train Life: A Railway Simulator – z kamionů do vlaků

Sdílet
Sdílet
Sdílet
Zdroj: Simterac

Po čase se v naší redakci opět podíváme na jeden na první pohled zajímavý simulátor, který by si mohl zasloužit vaši pozornost. Tentokrát jsme si do hledáčku vzali Train Life: A Railway Simulator, a to ne jen tak náhodou. Tento titul má totiž mnoho společného s českými klenoty Euro Truck Simulator 2 či American Truck Simulator, a to prakticky ve všech ohledech, jen s tím rozdílem, že místo volantů našich kamionů usedneme do kabiny vlaků. V Train Life: A Railway Simulator vás čeká převoz zakázek různého druhu, najímání zaměstnanců či správa vaší firmy. Jak se hra povedla a zda si za svou cenovku 20 euro zaslouží vaši pozornost, vám ukáže naše dnešní recenze.

Cesta napříč Evropou

Train Life: A Railway Simulator se odehrává na evropských železnicích, přičemž největší zastoupení zde má německý stát, v němž naleznete podstatnou část herní mapy. Samozřejmě ale zavítáte i do okolních zemí, byť rozsáhlost není tak velká, a také do menších, včetně naší České republiky, která nabízí železniční tratě mezi Brnem, Prahou a Ostravou. Celkem se pak ve hře nachází přes čtyřicet měst, což může vzbuzovat dojem velké rozlehlosti mapy. To sice na jednu stranu pravda je, ale jak budete postupně celý svět objevovat, zjistíte, že se ve výsledku měli vývojáři raději zaměřit na menší, avšak o něco detailnější svět. Jak krajina, tak i města působí nudně a ve většině částí mapy stále stejně. Ano, asi by bylo naivní čekat, že se v tomto případě dočkáme takové propracovanosti jako ve hrách od SCS Software – vzhledem k tomu, že jsme limitování jen železniční tratí, by to ani nebylo možné – ovšem troufnu si říci, že některé prvky mohli vývojáři zpracovat o něco lépe. Stále stejný nebo podobný tunel či budovy měst bez nějakých větších detailů nejsou úplně tím, co vám vykouzlí úsměv na tváři, a rozhodně si myslím, že dotáhnout tento prvek do zdárnějšího konce by se u Train Life: A Railway Simulator slušelo a patřilo. Jak si totiž později řekneme, všechny ostatní části hry jsou, až na některé drobné detaily, zpracovány dobře.

Když už jsme načrtli vizuální stránku, bylo by škoda se nezmínit taktéž o zpracování vlaků. Mohu ale s klidným svědomím říci, že vlaky a jejich vizuál se opravdu povedly. Na kameře zvenku to sice až tak nepoznáte, ovšem pokud se rozhodnete vlak řídit z pohledu řidičské kabiny, budete se kochat nádherným a výborně zpracovaným interiérem, který se bezesporu vývojářům povedl.

Na ovládání vlaků je potřeba si chvíli zvykat

Co se týče hratelnosti a ovládání, k němu nemám příliš velkých výtek. Řízení vlaků je hodně specifická záležitost, a i když fyziku v Train Life: A Railway Simulator nepovažuji za úplně simulovanou, na některé věci, zejména pak zrychlování a zpomalování, si budete nějakou chvíli zvykat. Především jsou zde tyto aspekty zcela odděleny. Zatímco na klávesách W a S ovládáte primárně zrychlování, brždění provádíte kombinací kláves E a D. Také je třeba pečlivě sledovat rychlostní limity, jelikož například zpomalit vlak z 80 na 50 km vám hodnou chvíli potrvá, a pokud najedete na nějaký úsek až příliš velkou rychlostí, můžete v krajním případě dokonce i vykolejit a tím si ukončit hru. V celkovém ohledu je však řízení docela zábavné, a pokud například patříte mezi aktivní hráče ETS2 a ATS, jako já, a už vás řízení kamionů tolik nenaplňuje, bude se vám změna jízdního prostředku velmi líbit, jelikož ovládání vlaků je setsakramentsky jiné.
Pár malinkých výtek bych ovšem měl k GPS navigaci a také k zobrazování některých bodů na mapě. Při přijímání zakázky či její vykládce není v některých případech úplně jasné, kam přesně a na jakou kolej s vaším vlakem přijet. Na každé stanici se totiž nachází několik kolejí, z nichž některé označují vjezd do servisního střediska a některé zase místo pro naložení, potažmo vyložení nákladu. Tyto věci budete muset bedlivě sledovat vaším okem, vždy před příjezdem zastavit a pečlivě se porozhlédnout, kam s vaším nákladem přijet, jelikož hra sama vám to přesně neukáže.
Rovněž doporučuji prostudovat si každou přijatou zakázku a hlavně si zjistit místo, kam s ní vlastně jet. Train Life: A Railway Simulator vám totiž z nějakého důvodu není schopen automaticky nastavit trasu, a už vůbec ne vyznačit cílovou oblast. Vše si budete muset v tomto případě zorganizovat sami. Například u her od SCS Software nikdy moc nesleduji, do jaké lokality zakázku vezu. Většinou si nějakou vyberu, naložím a už jen sleduji GPS navigaci, která se nastaví zcela automaticky. Něco takového bych já osobně uvítal i zde, i když je možné, že je to jen čistě má preference a lenost.

Při svých cestách můžete občas narazit i na nějaké nahodilé dopravní události, jako je porucha vlaku nebo zvíře na kolejích, které mohou v krajním případě změnit plány vaší cesty. Jedná se o příjemný doplněk, který skvělým způsobem osvěžuje hratelnost a pocit z řízení.

Management je základní, ale funkční

Train Life: A Railway Simulator obsahuje i základní management vaší společnosti, který bych řekl, že je v mnoha ohledech stejný jako u zmíněných kamionových her. Ten se skládá z nákupu nových vlaků a především najímání nových zaměstnanců, kterým budete tyto vlaky přiřazovat. Postupným rozšiřováním vaší firmy se časem dostanete k hodnotnějším a dražším zakázkám, ale rovněž k lepším a modernějším vlakům. Kromě toho je také nutné občas do vašeho vlaku doplnit palivo nebo jej nechat prohlédnout v servisním středisku. Management je ve hře, jak už bylo řečeno, zcela základní, avšak dle mého názoru úplně dostačující. Nic se nemá přehánět a Train Life: A Railway Simulator vám vše naservíruje s rozumnou mírou. Stále je totiž hlavním prvkem především převoz zakázek.
Zakázky se ve hře dělí na dva typy, přičemž každý typ vyžaduje speciální úpravy vašeho vlaku. Prvním typem jsou klasické náklady, jako je například uhlí, dřevo, ropa, apod. Druhým typem zakázek je pak převoz cestujících či poštovních balíků a dopisů. Mezi jednotlivými typy zakázek můžete libovolně přepínat, avšak vždy je nutné v servisním středisku provést patřičné úpravy na vašem vozidle, pokud tedy nevlastníte jeden vlak pro klasické náklady a druhý pro převoz cestujících. Tato úprava vlaku je naštěstí vždy zdarma, tudíž v tomto vás Train Life: A Railway Simulator nijak nelimituje a můžete si sami zvolit, jaký druh zakázky zrovna povezete.

Po technické stránce je co vylepšovat

Závěr dnešní recenze bude patřit technické stránce, která má v některých ohledech velké slabiny. Například já osobně jsem měl velmi často problém s propady fps, které se v některých chvílích dostaly i na poloviční hodnoty. Dále mi hra občas dokonce i spadla, a to především když jsem v rámci kolize musel načíst poslední uloženou pozici. Prakticky každé načtení bylo doprovázeno tvrdým vypnutím přes správce úloh a opětovným zapnutím hry. Po této stránce by měli vývojáři ještě na titulu zapracovat, jelikož technická stránka je spolu s mapou tím nejslabším článkem celé hry a ve výsledku shazuje celkový dojem o několik řádů níže. Nyní už jsme se dostali na závěr naší recenze a nezbývá tudíž nic jiného než hře Train Life: A Railway Simulator udělit výslednou známku.

GP uvozovky

Train Life: A Railway Simulator je zajímavý vlakový simulátor, který však kazí několik nedostatků, jako je nudný svět či příšerná technická stránka. Naštěstí tyto dvě věci trochu zachraňuje zábavná hratelnost, jež vás dokáže opravdu zabavit na dlouhé hodiny. Pokud patříte mezi fanoušky her od SCS Software a chcete si pár zakázek převézt také trochu jiným způsobem nebo jen máte rádi vlaky, mohu vám Train Life: A Railway Simulator i přes jeho nedostatky doporučit. Pokud však hledáte hru, kde se budete při jízdě kochat krajinou, vyhněte se tomuto titulu velkým obloukem. Za nás, za Gaming Professors, uděluji hře šest a půl bodu z deseti.

Klady

zábavná hratelnost a skvěle zpracované řízení vlaků
jednoduchý a snadno pochopitelný management
zpracování vlaků
pro fanoušky ETS2 zajímavá alternativa

Zápory

podprůměrná technická stránka
svět působí v mnoha částech spíše nudně
navigace nezobrazuje ve hře některé důležité body
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn