Home Behind 2 – návrat do Scarie

Sdílet
Sdílet
Sdílet

Když je lid trýzněn chudobou, pohrdáním, vykořisťováním a rozmary diktátora, je pouze otázkou času, než se objeví někdo, kdo zažehne plamínek povstání. Z onoho plamínku se pak může stát očistný oheň, který semele všechno, co mu přijde do cesty, ve snaze očistit zemi od tyranie. Možnost účastnit se povstání proti krutému diktátorovi vám nabídne survival RPG Home Behind 2.

Home Behind 2 dictator

Prequel k původnímu dílu

Původní hra Home Behind byla vydána již v roce 2016, jednalo se o RPG s tahovými souboji a se survival prvky, nebo s prvky přežití, chcete-li. Primárním úkolem v této hře bylo zachránit uprchlíka před válkou a jeho rodinu, kteří se snaží dostat do Evropy. O několik let později se vývojáři z TPP Studia rozhodli vrátit k tomuto titulu, ale z jiného pohledu. Nyní již nebudete prchat a hledat bezpečný úkryt, ale budete se snažit přinést svobodu do rozvrácené a násilím sužované země.

Home Behind 2 vás tedy zavede do Scarie, a to v časovém období deseti let před událostmi z původní hry, jedná se tedy o prequel. V zemi Scaria vládne diktátor Akadullah, který se neštítí násilí, vražd ani prakticky ničeho. Prostý lid se již bouří a začíná volat po osvobození a revoluci, hlasy sílí a povstání se z malého plamínku začíná šířit celou zemí jako očistný plamen.

Ze studenta srdcem odboje

Ujímáte se role krásné mladé studentky Banan (ne, není to banán), která se rozhodla vrátit se do rodné vlasti a aktivně se účastnit povstání proti tyranovi Akadullahovi. Příběh začíná příletem Banan na letiště ve Scarii, kde tamní armáda provádí své čistky. Banan je zachráněna Princem, bývalým členem ozbrojených jednotek, který ji seznámí s tamní situací. Následně se přidává Haroun, zneuznaný syn kmenového vůdce Scarie.

Rozhovory probíhají v rámci dialogových oken mezi postavami v rámci misí nebo krátkých komiksových cutscén. Některé rozhovory jsou však opravdu extrémně dlouhé a nedají se přeskočit. To může v případě, že hru procházíte poněkolikáté, působit dosti otravně. I když příběh vypadá poměrně přímočaře, díky různým postavám a také politickým stranám je někdy složitější se správně zorientovat.

Na začátku hry si můžete Banan lehce přizpůsobit k obrazu svému. Vyberete si základní atributy, koníčky a povolání. Volíte mezi výškou a váhou, díky kterým můžete získat menší bonusy k výdrži, obratnosti a ke zdraví, nebo také postihy. Jako koníčky můžete mít například vaření, lov nebo tanec, což opět přidává pasivní bonusy k základním atributům.

Zaměstnání jsou ze začátku pouze tři, nicméně postupným hraním se vám budou otevírat. V podstatě má každé ze zaměstnání bonusové poškození určitou zbraní nebo pomůže léčit zranění party. Samozřejmě je zde i možnost speciálních útoků.

Přežít za každou cenu

Hratelnost se dělí na dva základní prvky. Tím prvním je výše zmíněný příběh a tím druhým je survival se správou zdrojů a následným vylepšováním tábora. Zdroje k vylepšování tábora a vašeho vozidla získáte zejména z průzkumných misí.

V průběhu hry získáte s vaším týmem přístup k různým prvkům vašeho tábora. Dostanete velitelské stanoviště, komunikační zařízení, a dokonce i nemocniční stan. Komunikační zařízení slouží k udržování diplomatických vztahů s různými stranami. Poskytuje také dodatečné mise.

Prostředky, které během misí získáte, lze použít na části vašeho tábora či obrněného vozidla, ale také je použijete k udržení vašeho týmu při síle. Dbát musíte i na potraviny, bez potravin nejenže bude tým hladovět, ale také mu bude klesat morálka.

Je zde možnost i craftingu, tedy výroby různých užitečných předmětů, vybavení a zbraní, jichž je ve hře poměrně pestré spektrum. Ty se dělí ve stylu klasických loot RPG na standardní vybavení, lepší a velmi vzácné, tedy rare.

Průzkum spočívá v tom, že se váš tým vydá do určité zóny a následně ji osvobodí. Děje se tak automaticky v bočním režimu, kdy se vaše skupina pohybuje z levé části obrazovky na pravou část. Interakce s určitými body pak slouží k sebrání surovin, průzkumu map a jiným věcem, případně bojujete s nepřáteli. Hlavním úkolem je sbírat suroviny, a to aktivním klikáním na ně, než zmizí.

Samotný boj probíhá samostatně a automaticky. Umělá inteligence ovládající tým je sice užitečná během jednodušších soubojů, ale s těžšími nepřáteli si kolikrát neví rady. Speciální útoky však můžete ovládat vy prostřednictvím myši. I když se jedná o poměrně slabé provedení skrze hratelnost, vizuálně jsou některé efekty v kreslené grafice celkem líbivé.

V souboji hraje také velkou roli vybavení vašich hrdinů a jejich rozmístění. S různými zbraněmi mohou zacházet patřičná povolání, ale navíc jsou zbraně, které se nehodí na první nebo poslední pozici. V podstatě to funguje tak, že s odstřelovačkou toho na první pozici (tedy na krátkou vzdálenost) moc neuděláte, stejně jako s kulometem. Na poslední pozici nebo třeba na třetí už je však plně využitelný jejich potenciál. Taktéž samopal se spíše hodí na první pozici než na konec formace.

Styl roguelike s procedurálně generovanými zónami

Postavy postupně získávají zkušenosti, čímž se zvyšuje jejich úroveň. Vylepšování se však týká pouze atributů a některých bojových schopností. Na hře je silně vidět, že se nese ve stylu roguelike, tedy že postupnými průchody hrou se vám budou otevírat další a další možnosti, povolání a postavy.

V průběhu opakovaných průchodů si můžete všimnout, že zóny, které budete prozkoumávat, jsou procedurálně generované, a tudíž je vždy otázkou náhody, na co narazíte.

Rozhodně zajímavým prvkem je ale také možnost náhody a úspěchu neboli „hod kostkou“. V rámci průzkumu můžete mít možnost sbírat různé speciální suroviny, pokusit se kolem nepřátel proklouznout, aniž by si vás všimli, nebo se pokusit přemluvit zraněného nepřítele, aby přešel k vám. Záleží pak na stupni náhody a vašich atributech, zda se štěstí nakloní na vaši stranu, nebo ne. To je znázorněno vodorovným ukazatelem u každé takovéto možnosti. O to větší překvapení a příjemné zadostiučinění, když se k vám přidá tuhý nepřítel, kterého jste v rámci souboje zranili.

GP uvozovky

Home Behind 2 je příjemná roguelike hra s procedurálně generovanými úrovněmi k prozkoumávání a surovinami ke správě. Bohužel kvůli poměrně nezáživným soubojům a silné repetitivnosti může docela rychle omrzet. Tomuto faktu napomáhají i dlouhé dialogy, které po několikátém průchodu už prostě nechcete znova všechny číst, a slabší RPG prvky hratelnosti také na záživnosti nepřidávají. Nicméně se i přesto jedná o poměrně zábavnou hru, která dokáže některé fanoušky žánru zabavit.

Klady

procedurálně generované úrovně
vylepšování tábora a pancéřového vozidla
zajímavé rozhovory postav a pozadí příběhu
využitelnost zbraní dle vlastností zbraně, ne každá zbraň se hodí do první linie

Zápory

zdlouhavé dialogy, které nelze přeskočit
nezáživné automatické souboje
slabé RPG prvky
chyby v některých textech
0

Doporučujeme

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na LinkedIn