Hooked on You A Dead by Daylight Dating Sim – Cover

Hooked on You: A Dead by Daylight Dating Sim – rande se zabijákem

9. 11. 2022
Zdroj náhledu: Psyop

Když ti tvůj oblíbený vydavatel vydá novou hru, rozhodně se na to těšíš, a jinak tomu nebylo ani se mnou u hry s krkolomným názvem Hooked on You: A Dead by Daylight Dating Sim. Kluci a dámy z kanadského Behaviour Interactive Inc. hru sice vydali, ale tvorbu přenechali méně známému vývojáři skrývajícímu se za jménem Psyop. Jestli byl tenhle krok Behaviouru pro nás, hráče, tou správnou volbou, se dozvíte v této recenzi.

Dating Sim? To je něco jako seznamka?

Přesně tak. Seznamka mezi vámi a brutálním vrahem ze světa Dead by Daylight. Gameplay Hooked on You probíhá velice jednoduše: naběhne dialog, přečtete, odkliknete, naběhne dalších pár dialogů, přečtete, odkliknete a pak si vyberete jednu z možností odpovědi. Dialogy jsou u prvních her celkem zajímavé, avšak docela rychle omrzí. Pro hráče klasického Dead by Daylight rozhovory více představí hlavně už známé záporné postavy – The Wraith, The Trapper, The Huntress a The Spirit. Přetvoření těchto postav z totálně brutálních vrahů na postavy přitažlivější a vhodnější do herní seznamky je docela zajímavý koncept. Wraithův pekáč buchet se hezky vyjímá v rozeplé havajské košili, Huntresska ráda vyzdvihuje svoji sukénku a nasvalený Trapper v o číslo menších jednodílných plavkách zvýrazňuje svoji kulturistickou postavu. Poslední vrah, Spiritka, si přes plavky lehce přehodila kimono. Z přeživších nás doprovázejí Claudette Morel a Dwight Fairfield, roli vypravěče si vzal na sebe pan Oceán. Vedle zmíněných postav se objeví i další známí ze série, ale nechci vám je příliš spoilerovat.

Zdroj: Psyop

Staré versus nové

Nový koncept hry v duchu Dead by Daylight se nese v jednoduchém, virtuálním, klikacím provedení. Nejde tedy o něco, na co jsme byli doposud zvyklí. Samozřejmě už název hry napovídá, kterým směrem se budete v běhu před vrahem orientovat, a i odpověď na tuto otázku je v podstatě zřejmá. Ano, přesně tak, pokusíte se dostat přímo do jeho náruče a získat si jeho přízeň, a dokonce i jeho srdce. To druhé bohužel v tom méně brutálním významu. Když porovnám mateřskou hru s Hooked on You, přijde mi, že jsem v něžnějším paralelním vesmíru, kde jsou postavy stejné, ale přece jen v nějakém směru jiné. Brutální akce je adekvátně zjemněná a nejbrutálnější tahy pozná vaše myš. Důvodem toho je neustálé rychlé klikání a přeskakování dialogů, které se hodně pomalu načítají a jejichž čtení hodně rychle unavuje. Srovnání s klasickým Dead by Daylight je na místě, protože koupě Hooked on You pro hráče bez žádných referencí ze světa DBD podle mě postrádá jakýkoliv smysl.

Zdroj: Psyop

Konečně jsem někoho sbalil

Sice je to masový virtuální vrah, ale moje úspěšnost balení se zvedla o 100 %. Trvalo mi to přibližně 20 minut a mohl jsem začít od začátku. Moje balící technika byla provedena jenom slovně, ale Hooked on You mě za pomoci nápomocného hlasu v mé hlavě naváděl tím správným směrem. Kromě slovních nástrah jsem musel zvládnout i pár miniher. Jejich velká škoda se nese v tom, že nešlo ani o minihry, ale o pořád o jednu a tu samou hru převlečenou v jiném kabátě. Mohlo se stát, že jsem nepřekonal kombinatoriku titulu a nenašel jsem ještě něco zajímavého, co měl Hooked on You: A Dead by Daylight Dating Sim odložené jako skryté překvapení. Hra mě každopádně nedokázala připoutat k židli a já jsem radši vypínal, než zapínal. Grafická a hudební stránka ujdou, kreslené provedení působí docela zajímavě. Technické nedostatky v podobě jakýchkoliv bugů nebo pádů hry jsem nepostřehl a v tomto směru hra šlape jak hodinky. Opakující se dialogy a neschopnost hratelnost oživit různorodějšími minihrami vytvořily nejtemnější herní postavu ve formě nudy, která zde přicválala s každým zapnutím. Cenová rovina, která se v době psaní recenze nesla v úrovni necelých 10 €, každopádně není nijak hrozná. Za herní zážitek, který hra poskytuje, je však lepší volbou investice do koupě květiny pro slečnu vašemu srdci nejbližší.

Zdroj: Psyop

Hooked on You: A Dead by Daylight Dating Sim™ je simulátor seznamky ze světa Dead by Daylight. Hra se nese v jednoduchém klikacím, dialogovém duchu doprovázeném velkou nudou s jemným erotickým nádechem. Osobně si myslím, že jde o hodně nadhodnocený titul, který drží ve vyšších číslech mateřská hra – Dead by Daylight. Pokud ale rádi klikáte myší a hodně čtete fiktivní balící hlášky, jste na správné vlnové délce.

• rozšíření světa Dead by Daylight
  • achievementy
  • optimalizace
  • stereotypní
  • nudné
  • opakující se minihry
  • nezáživné dialogy
  • Datum vydání 03.08.2022
  • 0.0

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.