Lawn Mowing Simulator - dinosauří park

Lawn Mowing Simulator: Dino Safari je dobré rozšíření ve stále té samé průměrné hře

22. 5. 2022
Zdroj náhledu: Skyhook Games

Pokud bych měl shrnout minulý rok a vybrat asi tu nejpodivnější hru, kterou jsem měl tu čest hrát, bezesporu bych mezi kandidáty zařadil Lawn Mowing Simulator. Ačkoliv v mé recenzi titul nedopadl úplně špatně a navzdory svým nedostatkům si odnesl obstojných pět bodů z deseti, měl jsem za to, že se do role fešně oblečeného chlápka se sexy sekačkou již nikdy více nevrátím. Moje domněnky však byly jeden velký omyl a po přibližně devíti měsících jsem hru znovu zapnul, a to kvůli novému placenému rozšíření Dino Safari, které do hry nedávno vyšlo. Asi dnes nečekejte žádný rozsáhlý článek, přece jen Lawn Mowing Simulator: Dino Safari je pouze takovým malým mapovým rozšířením, které nás vezme do čtyř oblastí nádherného dinoparku. Jak se nové rozšíření povedlo a zda se vyplatí investovat dalších pět euro do této hry, vám řekne naše dnešní recenze.

Stále ta samá písnička

Dříve než se pustíme do samotné recenze DLC, povíme si v krátkosti něco o novinkách, které do hry Lawn Mowing Simulator za ty tři čtvrtě roku vyšly. Kromě všelijakých oprav nám vývojáři přinesli i několik bezplatných rozšíření obsahu, která titul obohatila především o nové stroje a nástroje. Kromě nových sekaček a mulčovačů značky Patterson a Scar se do hry dostaly i křovinořezy, které nám ulehčí práci především v těžko přístupných místech, kam se s normální sekačkou nedostaneme. V lednu letošního roku dále přibyly speciální odfoukávače, které trávník zbaví například napadaného listí. Po obsahové stránce tedy mohu vývojáře jednoznačně pochválit. To ale neplatí o jedné a té samé věci, kterou je Lawn Mowing Simulator známý už od svého vydání a která značně komplikuje samotnou hratelnost.

Tím samozřejmě není nic jiného než optimalizace, která je i po tolika měsících na velmi špatné úrovni. Upřímně si nejsem jistý, zda má smysl do hry přidávat nějaký, byť i bezplatný obsah, když se hra nedá bez nějakých kompromisů normálně plynule hrát. Ačkoliv se tedy vývojáři chvástají různými opravami, hra mi běží úplně stejně, jako tomu bylo v září. V tomto ohledu je to tedy stále ta samá písnička, což se asi značně projeví i na výsledku dnešní recenze rozšíření Dino Safari.

Svět dinosaurů

Lawn Mowing Simulator: Dino Safari nás zavede do dinoparku, konkrétně do jeho čtyř částí, které budeme našimi stroji upravovat. Každá část nabídne kromě rozsáhlých trávníků i zajímavou přehlídku prehistorických tvorů a rozhodně nemohu říci, že by si vývojáři na zpracování lokaci nedali záležet, ba právě naopak. Každá část dinosauřího parku mě dokázala svým způsobem uchvátit a je odlišná od té předchozí. Největší dojem na mě asi udělalo údolí býložravců, Herbivore Valley. Dále se v rozšíření nachází T-Rex Paddock se strašidelným Tyrannosaurem rexem, Cretaceous Canyon, kde si hosté parku mohou vychutnat dobrou kávu v kiosku Cretaceous Café, a poslední lokací je Raptor Enclosure, která nese označení vysoce nebezpečné části.

Jak už bylo řečeno, samotné zpracování jednotlivých lokací je na výborné úrovni a mně osobně se toto rozšíření líbilo více než některé mapy v základní hře. V Dino Safari nebude nouze ani o pořádný kus práce. Samotné trávníky jsou totiž docela rozlehlé a posekat každý potrvá něco přes hodinu čistého herního času. Zábava je to pořád ta stejná jako v reálu a základní hře, tudíž dlouze se o tomto aspektu rozepisovat asi postrádá smysl, obrázek si jistě uděláte i vy sami.

Koupit, nebo nekoupit

Na závěr této recenze si asi řekněme, zda se vyplatí do tohoto DLC vůbec investovat, a to možná ani ne z důvodu jeho nekvality, ale spíše kvality samotné hry. Optimalizace je totiž ten hlavní aspekt, který celou hru i po skoro roce téměř zabijí, a dovolím si říci, že tím zabíjí i dnes hodnocené rozšíření. Pokud vlastníte v případě PC verze nějaký slušný stroj, který tuto hru obstojně rozjede, a z nějakého důvodů vás sekání trávníků neustále baví, klidně těch 100 Kč za Lawn Mowing Simulator: Dino Safari obětujte, v opačném případě nemá asi moc smyslu za hru další peníze utrácet, jelikož tím nedostanete nic moc nového.

Lawn Mowing Simulator: Dino Safari je opravdu dobrým a nádherným rozšířením, které vás zavede do celkem čtyř lokací dinoparku. Bohužel, i když je samotné rozšíření dle mého názoru zpracováno dobře, jeho celkovou funkčnost a zábavu kazí základní hra, která i po devíti měsících trpí stále stejnými nedostatky. Za těchto okolností tedy musím, ač nerad, udělit Dino Safari taktéž pouhých pět bodů z deseti.

• čtyři rozličné a skvěle vypadající lokace s dinosaury
  • poměrně rozsáhlé trávníky, které dají zabrat
  • cenovka