Lethal Company náhled

Lethal Company – hra, co teď frčí

30. 1. 2024
Zdroj náhledu: IGDB

Lethal Company, akční hororovka, která vyšla v druhé polovině října minulého roku, se velmi rychle stala trhákem. A není divu, neb je originálně zpracovaná, liší se od ostatních hororových her a stojí za ní pouze jeden člověk. Tvůrce Zeekerss na svém kontě má už několik her, ale žádná z nich není ani zdaleka tak úspěšná jako Lethal Company. Ta nyní dokonce obdržela na Steamu ocenění za nejlepší hru s přáteli roku 2023.

Náplň hry

Celá Lethal Company je zasazena do retro-futuristického prostředí. Vaším cílem je splnit kvótu společnosti, pro kterou pracujete. Toho můžete dosáhnout navštěvováním různých planet a jejich prozkoumáváním. Na každé planetě najdete rozsáhlý komplex chodeb a místností, kde se nachází různé předměty různých hodnot. Ty musíte bezpečně dostat na palubu své vesmírné lodi a pak můžete odletět zpátky do vesmíru. Ale pozor, nebude to tak jednoduché, jak se zdá. Strašidelné a tmavé prostředí nekonečného komplexu vás bude znervózňovat od prvního momentu, kdy vstoupíte dovnitř. A přítomnost ostatních bytostí vám práci velmi zkomplikuje. O život vám zkrátka půjde od samotného začátku. Pro splnění kvóty máte tři dny – čtvrtý den musíte přiletět na planetu, kde společnost sídlí, a prodat vše, co jste nasbírali.

Zdroj: IGDB

Nekonečný multiplayer

Lethal Company je kooperační, a můžete tak hrát až se třemi dalšími přáteli. A pokud se vás najde víc, nezoufejte. Do hry si jednoduše můžete přidat spoustu modů, které byly vytvořeny hráči pro hráče, a právě mod BiggerLobby vám dovoluje hrát až ve čtyřiceti lidech. Kromě toho můžete najít i mody které přidávají nové zvuky, oblečení nebo příšery.

Mody, mody a zase mody

A jak to s těmi mody vlastně je? Není to moc náročné na instalaci? A nepokazí vám to soubory hry? Vůbec ne! Vše, co pro instalaci modů potřebujete, je originální hra a Thunderstore Mod Manager (aplikace pro spravování a stahování modů nejen do Lethal Company. Dalšími podporovanými hrami je například Valheim, Subnautica, nebo dokonce i pokračování úspěšné survivalové hry, Sons of the Forest). Herní soubory to nijak nenaruší, neb modovaná verze hry se spouští speciálně přes Thunderstore. Tím pádem kdykoliv ji spustíte přes Steam klienta, budete hrát čistě originální verzi. O své uložené pozice nepřijdete. Ve Thunderstore si jen zvolíte hru, kterou si chcete modifikovat, vytvoříte si profil, ten následovně zvolíte a už můžete listovat tisícovkou modů. Ovšem dávejte si pozor na to, jaké mody si zvolíte. Sledujte vždy hodnocení, počet stáhnutí a verzi hry, pro kterou fungují, ať se vyhnete nepříjemnostem. Pokud hrajete ve více lidech, musí mít všichni stejné mody. S možností sdílení svého profilu s použitými modifikacemi je to mnohem jednodušší. Přátelé pak nic nemusí hledat, jen vloží kód vašeho profilu, stáhnou ho a můžete se všichni pustit do hraní.

Další hra, na kterou se vývojář vykašle?

A nehrozí, že „odložení do šuplíku“ bude případem této hry? Přece jen je tu spousta titulů, které i přes svůj úspěch zkrachovaly. Nekonečné aktualizování a přidávání obsahu se nedá zaručit u žádného titulu avšak tento nikoho nenechá na sebe jen tak zapomenout. Zeekerss nás na začátku nového roku ujistil, že plánuje spoustu nového obsahu. Ve verzi 50 nás čekají noví nepřátelé, a dokonce i mapy. A mezitím, co budeme čekat na tuto aktualizaci, můžeme zkoušet nové „challenge moons“, které Zeekerss přidal, aby nám hraní ztížil. Zároveň během našeho čekání vyjdou také nové místnosti pro již existující mapy.

Já Lethal Company mohu velice doporučit. Cenově je dostupná a nabízí desítky, ne-li stovky hodin hraní, dokud vás neomrzí. To se však díky tisícovkám modů, které můžete vyzkoušet, jen tak nestane. Nikdy nevíte, odkud na vás co skočí, a některé situace vás zcela jistě vystraší. In-game komunikace funguje na výbornou a můžete díky ní poznat spoustu nových lidí. Obávala jsem se, že zastaralý vzhled grafiky zhorší můj zážitek, ale opak je pravdou. Retro styl celé hře perfektně sedne a především díky němu je tak originální.

Článek pro Gaming Professors napsala Vanessa Burdychová.

• jumpscary
  • atmosféra