Metro Awakening - cover

Metro Awakening dá hráčům zakusit postapokalyptickou Moskvu ve virtuální realitě

2. 2. 2024
Zdroj náhledu: Deep Silver

Na prezentaci State of Play byla oznámena nová hra ze série Metro. Nese název Metro Awakening, a ačkoli některé informace o ní předčasně unikly na internet již před několika dny, množství fanoušků zaskočila informace, že vyjde pouze pro virtuální realitu. Většina hráčů totiž stále žádný VR headset nevlastní a mnozí jsou skeptičtí i k myšlence, že by se jim investice do něj vyplatila.

Lidé z vydavatelství Deep Silver, kteří se starají o profil série na sociální síti X, tak museli otrávené uživatele opakovaně upozorňovat, že na plnohodnotném pokračování se stále ještě pracuje a Metro Awakening je pouze spin-offem. I tak lze z dostupných informací soudit, že ambice jeho tvůrcům nechybí.

Na vývoji Awakening se v roli konzultanta opětovně podílí autor literární předlohy Dmitrij Gluchovskij. Děj spin-offu události z první hry (potažmo z prvního románu) předchází a do hlavní role namísto Arťoma staví lékaře s turkickým jménem Serdar. Ten se musí probojovat skrze tunely plné mutantů, aby se opětovně shledal se svou manželkou. Hratelnost by podle popisu měla být podobná jako u hlavních dílů série.

Hotové hry bychom se měli dočkat už letos, a to na PlayStation VR2, headsetech Meta Quest a na Steamu.

Vývoj má na starosti studio Vertigo Games, známé hlavně díky VR diptychu Arizona Sunshine. Tvůrci z původně ukrajinského studia 4A Games, kteří pracovali na všech předchozích titulech v sérii, se soustředí na vývoj regulérního čtvrtého dílu. I oni přitom mají s VR hrami zkušenosti. Vyvinuli totiž zdařilou střílečku Arktika.1, která vyšla v roce 2017 pro headset Oculus Rift.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.