Mario Kart náhled

Na internetu se objevilo dříve nezveřejněné tech demo ze série Mario Kart

19. 10. 2022
Zdroj náhledu: IGDB.com

Fanoušci her od Nintenda jistě vědí, že v roce 2001 vyšel na handheldovou konzoli Game Boy Advance (GBA) třetí díl slavné série závodní série Mario Kart s podtitulem Super Circuit. Méně známou informací je, že hra mohla mít na stejné platformě i mladší sestřičku, ale ta nakonec zůstala jen ve stadiu technologického dema. Pod názvem Mario Kart XXL jej roku 2004 vytvořil legendární německý vývojář Manfred Trenz a jeho společnost Denaris Entertainment Software. Hráči dosud mohli z dema vidět pouze video, nyní se však na webu Forrest of Illusion, který archivuje materiály spojené s historií Nintenda, objevilo v nabídce ke stažení.

Demo obsahuje jednu trať, na níž se koná závod o třech kolech. Jediným závodníkem je přitom sám Mario. Fyzika vozidla je velice zjednodušená a stejně tak grafika má spíše podobu hrubého návrhu. Tvůrci se zjevně soustředili především na prezentaci možností škálování a rotace dvou vrstev 2D pozadí. Jako doprovodná hudba je užita skladba ze hry Moorhuhn Kart, která vyšla exkluzivně v Německu na původní PlayStation. Jak je dnes zjevné, společnost Nintendo o vývoj plné verze této hry neprojevilo zájem a další handheldový díl série se tak objevil až na Nintendu DS.

Hlavní tvůrce Mario Kart XXL, Manfred Trenz, patří mezi průkopníky evropského herního vývojářství, které se ve svých počátcích soustředilo prakticky výhradně na v mnoha ohledech dostupnější domácí počítače. Trenz se přitom v několika svých nejznámějších titulech inspiroval právě hrami od Nintenda. V případě jeho skákačky The Great Giana Sisters, která už svým názvem žertovně odkazuje na Super Mario Bros., zašla podobnost se slavným vzorem až tak daleko, že Nintendo hrozilo právními kroky a hra musela být stažena z distribuce. K dalším slavným Trenzovým hrám patří třeba akční plošinovka Turrican nebo vesmírná střílečka Katakis.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.