Playdead – nová hra

Nová hra studia Playdead poběží na Unreal Enginu 5

2. 9. 2022
Zdroj náhledu: @Playdead

Společnost Playdead si vydobyla pozici jednoho z nejzajímavějších nezávislých herních studií v herním průmyslu a obě její první hry získaly ocenění mnoha kritiků. Limbo nabídlo temný příběh ztraceného chlapce, který hledá svou sestru, zatímco Inside přinesl ještě podivnější příběh chlapce, který hledá něco úplně jiného. O dalším projektu společnosti Playdead se toho ví jen málo, kromě toho, že se jedná o hru z pohledu třetí osoby ve 3D světě. Nový pracovní inzerát společnosti Playdead přidal další detail, který naznačuje, že nadcházející hra je postavena na Unreal Engine 5.

Dotyčný pracovní inzerát shání zkušeného krajináře do vývojářského týmu Playdead. V nabídce práce se od uchazeče očekává, že „splní požadavky na technický výkon v Unreal Engine 5“. Ačkoli v nabídce práce není výslovně uvedeno, že se jedná o již známý projekt společnosti Playdead, který nemá oznámený název, zmiňuje se „velká hra z pohledu třetí osoby s otevřeným světem“. Pokud nedojde k restartu projektu, dá se předpokládat, že se jedná o hru, na které studio Playdead pracuje od vydání Inside.

Použití Unreal Enginu 5 pro novou hru není v žádném případě překvapením. V roce 2020 společnost Playdead oznámila vydavatelské partnerství s Epic Games. Společnost Epic Games potvrdila, že poskytne veškeré náklady na vývoj nové hry a také podporu při vývoji Unreal Engine. Vždy existovala možnost, že Playdead použije Unreal Engine 4, vzhledem k tomu, že studio nemá s touto platformou zkušenosti. Hra Limbo byla postavena na vlastním enginu a hra Inside byla vytvořena pomocí enginu Unity.

Společnost Playdead byla také přímo zmíněna společností Epic během prezentace The State of Unreal 2022 jako partner zapojený do vývoje Unreal Enginu 5. O dříve potvrzeném projektu společnosti Playdead však nepadla žádná výslovná zmínka. Ve výpisu pracovních pozic je to mnohem explicitnější.

Situace je částečně nejasná i proto, že Playdead na své nové hře pracuje již od roku 2016. Hra samotná byla veřejně potvrzena v roce 2017. Spolupráce s Epicem následovala v roce 2020 a Unreal Engine 5 se objevil až letos v dubnu, i když Playdead měl k enginu nepochybně přístup již dříve. Časová osa jen potvrzuje, že Playdead v průběhu vývoje své hry pravděpodobně provedl dramatické změny, možná dokonce několikrát úplně změnil engine.

Důležité však nyní je, že sci-fi hra s otevřeným světem od Playdead je podle všeho projektem běžícím na Unreal Engine 5. Možnosti Unreal Enginu 5 byly zatím jen naznačeny, takže očekávání u nové hry od Playdead budou velmi vysoká. Vzhledem k tomu, co Playdead dokázal s Limbo a Inside, je na tato vysoká očekávání dobře připraven.¨

Třetí hra od Playdead je v současné době ve vývoji.

František Hampl

K prvním hrám přičuchl už ve školce, ale do hraní ho pořádně až na základce vtáhla první Mafie, druzí simíci a třetí Heroes of Might and Magic. Hry ho od té doby nepustily, PC velice rychle doplnil „PSPéčkem“, od kterého přesedlal k větším konzolím, a dnes už je hrdým konzolistou. Jeho hlavním zájmem jsou příběhové adventury a RPGčka, ale nepohrdne ani dobrou strategií či karetkou. Pokud nepřebývá ve svém hráčském doupěti plném Lega a deskovek, tráví nejvíce času v kině a na farmačce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.