Phantom Fury - cover

Retro střílečka Phantom Fury má nový trailer i datum vydání

17. 3. 2024
Zdroj náhledu: 3D Realms

Střílečky z pohledu první osoby, alespoň ty zaměřené na hraní v singleplayeru, v posledních letech téměř zcela vyklidily segment AAA produkce. O to víc ale vzniká takzvaných boomer shooterů. Tedy menších indie her, které se hratelností i grafickou stylizací vrací ke kořenům žánru. Právě do této kategorie spadá i Phantom Fury od dánského studia Slipgate Ironworks. To nově oznámilo, že se plné verze dočkáme již 23. dubna tohoto roku. Při té příležitosti poslalo do světa i zbrusu nový trailer.

Hra svou stylizací přibližně odpovídá trendům typickým pro závěr 90. let minulého století. Vlastně jde o jakýsi pokus ukázat hráčům, jak mohl vypadat Duke Nukem Forever, kdyby opravdu vyšel v roce 1998, jak bylo původně plánováno (připomeňme, že radikálně přepracovaná hra nakonec dorazila na pulty prodejen a do online obchodů až roku 2011!).

Ne náhodou je proto hlavní hrdinkou Phantom Fury pyrotechnička Shelly „Bombshell“ Harrison, s níž se původně počítalo právě jako s parťačkou Duke Nukema. Nakonec se ale objevila jen ve fanouškovských modech a ve dvou samostatných hrách. Tou první byla twin-stick střílečka Bombshell z roku 2016. O tři roky později ji následoval výborný boomer shooter Ion Fury postavený na EDuke32, moderní variantě slavného Build Enginu.

Na podzim minulého roku vyšlo pro Phantom Fury demo, které nás sice v reakci zaujalo pěknou grafikou, ale zpracování soubojů tehdy ještě mělo mnoho rezerv. Nezbývá než doufat, že všechny problémy dokázali tvůrci patřičně vychytat.

Plná hra bude na PC dostupná jak na Steamu, tak na GOGu. Kromě majitelů PC se pixelovatých kvérů budou moci chopit i vlastníci Switche či konzolí PlayStation a Xbox z posledních dvou generací. Zajímavé retro hry můžete nalézt v přiloženém odkaze.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.