Project Warlock II AR1

Project Warlock II – návrat do démonického retra

12. 9. 2023
Zdroj náhledu: IGDB

Není žádnou výjimkou, když úspěšný film, kniha nebo hra dostanou své volné pokračování, případně rovnou sequel, který přímo navazuje na příběh prvotního díla. Project Warlock 2 před vás opět rozprostře adrenalinové gore retro zábavy plné smrtících zbraní, ničivé magie a nelítostných démonů.

Project Warlock II 1 2

Návrat do zlaté éry arénových stříleček

Project Warlock byl vydán 6. prosince 2018 a měl opravdu velmi kladnou odezvu hráčů. Není se tak čemu divit, že se vývojáři ze studia Buckshot Software rozhodli pokračovat ve svém úspěšném díle. Project Warlock II, který je aktuálně ve fázi předběžného přístupu, je pokračováním prvního dílu. Jedná se o střílečku z první osoby, která (stejně jako první díl) vychází z legendárních arénových her jako Doom, Hexen či první díly Wolfensteina.

V aktuální fázi toho o příběhu není moc známo. Učedníci Palmer, Urd a Kirsten přinášejí každý svůj arzenál dovedností, výhod, jedinečných zbraní a kouzel a také osobní důvody, proč se postavit svému starému mistrovi. Na začátku hry, když si volíte postavy (začínáte s Palmerem a postupně si otevřete zbylé dvě), se vám zatím zobrazí jen krátký popisek, který by se dal brát jako úvod k dané postavě. „Jsme Warloci. Procházíme časem a vesmírem, hledající moudrost a moc. Před časem náš Mistr mluvil o tom, že se vydá na křížovou výpravu proti zlu, a krátce nato zmizel.“ – Palmer.

O tom, že se nebude jednat o procházku růžovou zahradou, se přesvědčíte jak v úvodu, tak i ze samotného názvu hry. Kdo je to vlastně Warlock a kdo Wizard? Warloci používají nesvatou magii a jsou považováni za démonické, egocentrické a chamtivé. Jejich magie nepochází z přírody a jejich cílem je stát se mocnými. Naproti tomu Wizardi jsou obvykle zobrazováni jako moudří dobrosrdeční muži, kteří radí na nejvyšších místech ohledně vládních záležitostí. Ale zpátky k samotné hratelnosti Project Warlock 2.

Intenzivní akce již od samého začátku

Jak jsem již zmínil, začínáte s učedníkem Palmerem, jehož hrad byl napaden temnými bytostmi. Vaším cílem je uniknout, tedy prostřílet se ven skrze hordy různých nepřátel za využití všech zbraní, které na cestě naleznete. Hratelnost je velmi rychlá, jste ihned vrženi do akce. Oproti prvnímu dílu působí Project Warlock II rozhodně intenzivněji a můžete se u něj i zapotit (samozřejmě v závislosti na zvolené obtížnosti).

Úrovně jsou znatelně větší a jsou plné různých nelineárních cest, je třeba projít je a posbírat užitečné předměty v podobě zbraní, munice i klíčů, díky kterým se budete moci dostat dál. Úrovně navíc ukrývají různá tajemství a speciální oblasti. Každá úroveň obsahuje také požehnané zástupy nepřátel, kteří vám budou křížit cestu. Celkové zvýšení obtížnosti působí přirozeně a přidává zábavu, i když už první hra poskytovala tvrdou výzvu.

Nedílnou součástí každé poctivé střílečky je hutný arzenál zbraní, který je opravdu pestrý a rozšiřuje jej ještě možnost seslání ničivých kouzel. Zbraně můžete vylepšovat pomocí vylepšovacích stanic, které se nacházejí napříč jednotlivými úrovněmi. Jde o princip, který můžete znát například ze série Bioshock nebo z nedávné izometrické střílečky SlavicPunk: Oldtimer.

Pokud jde o protivníky, které na své cestě potkáte, je zde taktéž velmi pestré spektrum démonů a různých příšer, které jsou typické pro tento herní žánr. Většina nepřátel na vás bude pak přímo nabíhat ve snaze vás rozsápat, případně se najdou i protivníci, kteří na vás budou plivat různé jedové projektily, ohnivé koule či jiné ďábelské nechutnosti. Nechybí ani souboje s bossy, které jsou dynamické a poměrně zábavné. Je nutné však počítat s tím, že se jedná o klasickou arénovou retro střílečku, a tomu tedy odpovídá i souboj s jednotlivými bossy.

Project Warlock II zaujme designem úrovní

Vizuální stránka hry je povedenou kombinací 3D vizuálu s 2D sprity, díky čemuž hra působí jako opravdové moderní retro. Některým hráčům tento vizuální styl nemusí sedět, ale v konečném důsledku a v kombinaci s hratelností se jedná o povedený návrat do světa retro her.

Další, čím se může Project Warlock II chlubit, je design úrovní, které nejsou pouze horizontální, ale také vertikální. Oproti prvnímu dílu se tedy úrovně ve hře vyvinuly ve vertikální, trojrozměrné, vícepodlažní struktury, plošiny a budovy, které doslova povyšují hratelnost. Podíváte se do starého zničeného hradu, prastarých chrámů, úzkých uliček a sklepení nebo komplexů plných lávy.

Během hraní jsem po grafické stránce nezaznamenal žádné bugy ani jiné nesrovnalosti. Celkový požitek ze hry je doplněn skvělým heavymetalovým soundtrackem, a pokud patříte mezi fanoušky tohoto žánru, jistě si jej s radostí pustíte i mimo hru. Samotné ozvučení již však tak dobré není. Nejedná se o to, že by bylo vyloženě špatné, ale je místy nevýrazné a v tomto ohledu by to rozhodně chtělo ještě trochu doladit.

Project Warlock II 10

Projekt Warlock II má našlápnuto stát se skvělou arénovou retro FPS ve stylu starých legend. Titul přebírá to nejlepší z prvního dílu a zároveň vylepšuje, na co si hráči stěžovali. Jde o rychlou akci, která vás ihned vrhne do soubojů s démony a jinými bytostmi, které se vás budou snažit rozsápat stůj co stůj. Paleta nepřátel a zbraní, s nimiž je můžete ničit, je pestrá a díky svižné hratelnosti a nelineárním úrovním se jedná o fajn střílečku, která rozhodně zabaví.

• svižná hratelnost
  • pestrá paleta zbraní, které můžete i vylepšovat
  • spektrum nepřátel