Visage - zahalená postava se vztaženýma rukama, třímající krev. Deštivé pozadí

Visage – psychologický horor, kde se budete bát

28. 12. 2020

Visage, které mohlo vzniknout díky úspěšné Kickstarter kampani. Nedávno opustilo early access a vy se můžete připravit na plnohodnotné „pokračování“ PT. O které se již delší dobu, avšak ne příliš úspěšně snažilo větší množství vývojářů.

Visage: Konec dlouhé chodby se hýbe a s dveřmi se otáčí směrem doleva.

Visage je zasazen do 80. let a odehrává se ve velkém chaotickém domě. Mnoho lidí se zde setkalo s různými zvěrstvy a tragickými konci. A vy během procházení hrou postupně odhalujete jejich příběhy. Snažíte se přijít na skutečnou podstatu domu a jak se jednotlivé příběhy propojují. Nečekejte však žádné snadné odpovědi.

Protagonistou je Dwayne Anderson, který zde zdánlivě vyvraždil svou rodinu. A nyní je ve 4 různých kapitolách konfrontován všemi strašnými věcmi, které se tu v minulosti odehrály. Vaším úkolem je tedy hledat vodítka, řešit hádanky a se zdravým rozumem všechno přežít.

Zachovejte si zdravý rozum

Probouzíte se v prázdné místnosti v kaluži krve a jdete prozkoumávat rozlehlý dům. Základním prvkem pro vaše přežití je zachování zdravého rozumu v podobě indikátoru v levém spodním rohu. Pro jeho udržení je potřeba se zdržovat v osvětlených místech. Na elektrické osvětlení se však nemůžete úplně spolehnout, neboť i když žádné duchy přímo nevidíte (mimo kapitoly), oni tam jsou. Zhasínají vám, rozbíjí žárovky, zabouchávají dveře, pouští rádio, televizi a dělají spousty dalších paranormálních jevů a zvuků, které nejen vaši postavu vyděsí. Naštěstí se zde nachází tzv. dynamické předměty v podobě zapalovačů, svíček a pilulek, které můžete schovávat v omezeném inventáři. Avšak obecně zacházení s inventářem a vybírání věcí není zcela intuitivní a plynulé a zejména v některých situacích vás to může stát cenné vteřiny a nějaká ta úmrtí. Proto doporučuji hru opravdu pravidelně ukládat.

Projděte všechny kapitoly

Jednotlivé kapitoly, které si individuálně, v jakémkoliv pořadí spustíte sebráním konkrétních předmětů v domě byly vytvářeny v průběhu několika let, a nejen proto se každá z nich významně odlišuje. Každá má svá příběhová a další specifika v podobě hádanek, prostředí, sběratelských předmětů, ale i stylem, jak byla vytvořena. Kapitola 1 s názvem „Lucy“ je nejvíce podobná PT, kapitola 2 „Dolores“ je nejtěžší z hlediska hlavolamů, kapitola 3 „Rakan“ má spíše tradiční hororový průběh přežití se spoustou nepřátel a poslední kapitola je psychedelický výlet několika podivnými světy. V rámci jednotlivých kapitol se taky podíváte mimo dům například do psychiatrické léčebny, či na hřbitov.

Visage však není snadná hra. V některých případech vyžaduje značné přemýšlení a zkoušení několika možností, dokud nepřijdete na tu správnou. Některé kapitoly lze snáze rozluštit než jiné, ale každá má své momenty. Poměrně dost času strávíte hledáním správného postupu. Ale poté, co na to přijdete, je možné hru dokončit poměrně rychle.

Občas to ale bylo opravdu spíše frustrující než děsivé.

Visage je skvělým debutem pro Sad Square Studio a určitě slušným důkazem toho, jak vytvořit hororové dobrodružství. Jedná se i přes své nedostatky o jednu z nejlepších horrorových her, které se v poslední době v herním prostředí objevily. Pokud jste fanouškem digitálního hororu a stále máte v srdci otevřenou ránu v podobě P.T., Visage je zážitek, na který jste čekali. Pokud na něj máte odvahu.

• skvěle děsivá atmosféra
  • rozmanitost v jednotlivých kapitolách
  • spousta obsahu
  • občas dlouhé tápání jak dál
  • těžkopádný inventář
  • Datum vydání 30.10.2020
  • 0.0

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.