Silent Hill 2 – remake

Remake Silent Hill 2: Bloober Team souhlasí s kritikou fanoušků

16. 2. 2024
Zdroj náhledu: Konami

Remake Silent Hill 2 je titul, na který se všichni těšíme, avšak momentálně zažívá krušné časy ze strany fanoušků. Na nedávné prezentaci State of Play od Sony byla představena nová ukázka, která se primárně zaměřuje na akční pasáže. Právě kvůli tomu se Bloober Team, který na hře pracuje, stává terčem kritiky. Příznivci série viní vývojáře, že nedovedou vnímat a zpracovat původní poselství originální hry. Když se komunita poprvé dozvěděla, že na remaku bude pracovat právě toto polské studio, vyjádřila obavy, zda hlavní myšlenku této kultovní klasiky pochopí a zachovají. Vývojáři se v minulosti již několikrát pokusili hráče uklidnit a objasnit jim svůj záměr zachovat jádro původního titulu a provést jen minimální úpravy.

Pod uvedeným videem na YouTube upozorňují uživatelé v komentářích na to, že gamesa působí příliš strnule a postrádá jakoukoliv hororovou atmosféru. Například uživatel s pseudonymem @Alexander__Semenov kritizuje scénu, v níž Nurse – jedno z monster, s nímž se ve hře setkáte – přeskakuje překážku jako zkušená parkouristka: „Myslím, že by pro podobné momenty bylo vhodnější vzít si jako inspirací pohyby Sadako z filmu The Ring. Nurse by neměla skákat, ale spíše přelézt okraj a s neobvyklými zkrutky těla padnout na zem. To by celou scénu jistě oživilo.“ Další uživatel poukazuje na to, že atmosféru by zlepšila větší míra mlhy: „Je potřeba doladit i osvětlení vlasů Jamese, mělo by působit přirozeně, ne karikaturně žlutě. Bojový systém by měl být jemně upraven, aby zásahy působily mnohem více satisfakčně a byl z nich cítit strach (dotyk Nurse by měl vyvolávat obavu). Větší dávka mlhy a celkově lepší animace – to by hru pozvedlo na zcela novou úroveň.“

Někteří fanoušci nadále prohlašovali, že to slouží jako důkaz nedostatečného porozumění základům hry od Bloober Team, kdežto jiní zastávali názor, že ukázka pouze osvětlila oblasti originálu vyžadující inovaci. Rozsah negativních reakcí dosáhly takové úrovně, že si jich všimli samotní tvůrci, kteří vyjádřili své stanovisko. Piotr Babieno, CEO Bloober Teamu, nečekaně souhlasil se skupinou, která kritizovala pochopení hry, neboť i on přiznal, že prezentované záběry na něj neudělaly dojem. V rozhovoru pro Inwestorzy.TV Babieno objasnil, že respektuje všechnu kritiku ohledně nejnovějšího traileru pro remake Silent Hill 2, který podle něho neodrážel pravou podstatu titulu. Zároveň zdůraznil, že za propagaci remaku nenese Bloober Team žádnou odpovědnost, tuto roli plní vydavatelská společnost Konami. Navíc se Babieno pokusil uklidnit znepokojené fanoušky současným výsledkem remaku Silent Hill 2 – ujišťuje je, že v momentě, kdy si budou moci prohlédnout finální verzi, si uvědomí hodnotu jejich práce a koncepce.

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.