Secret Pie – logo

Secret Pie – prošťouchnutí kanálků

23. 2. 2022

Tento erotický titul představuje nezávislé studio Momentum Games, jež můžete znát díky hrám jako Wish, WISH – Paradise High nebo Baby Bee. V Secret Pie se ujmeme role mladého muže jménem Ian, který vede prostý a velmi příjemný život. Nemusí chodit do práce ani se o nic starat a jeho jedinou povinností je online videohra Hikikomori. Jednoho večera, ve chvíli, kdy je mladý Ian zcela pohlcen videohrou, získá dopis od svého otce. Po rozčilené zprávě mladík okamžitě volá své rodině a dozvídá se, že už ho mají plné zuby, a proto za něj nebudou platit nájem. Zároveň zjistí, že mu rodina zařídila práci a že nyní bude zastávat roli správce budovy, ve které žije. Mladý Ian zpočátku protestuje, ale nakonec bude rád, že práci dostal.

Secret Pie vás seznámí se třemi atraktivními děvčaty – Airi, Miku a Mei –, s nimiž prožijete jejich šílené příběhy. Secret Pie je bohužel pouze lineární příběh, proto si nelze vybrat, se kterou dámou chcete strávit čas a lépe se s ní seznámit. Toto pro mě bylo největším problémem celé hry, protože takto nemáte jinou možnost než klikat, číst dialogy a občas si vybrat odpověď. Tato recenze by vám měla napovědět, zda se vyplatí koupit titul za plnou cenu, případně ve slevě, nebo zda byste se mu měli raději úplně vyhnout.

Být správcem domu se vyplatí

Ihned poté, co se ujmete role správce budovy, půjdete na schůzku s nájemníky, kde nejprve navštívíte Airi. Ta dlouhodobě pracuje v kanceláři, kde nikdo nezná její jméno, a vy jste oficiálně první, komu se představí, máte to ale štěstí. Airi je vysoká a atletická dívka, jež má ty správné tvary. Upřímně řečeno, nevím, jestli ženy přitahují muži, co se starají o domácnost, protože to nepotrvá ani pár minut a už vám bude orálně kontrolovat vaše nádobíčko. Jo, asi bych měl být taky správce, protože to se holkám očividně líbí.

Jakmile vás Airi obšťastní skrze své „poznávání“, neztrácíte čas a jdete k další osobě v domě. Potkáte slečnu jménem Miku, která na vás okamžitě začne křičet, že ji okrádáte o čas a zdržujete od práce. Jakmile však zjistí, že nevíte, kdo to je, naštve se ještě víc, protože je údajně velmi slavná metuberka. Mám trochu problém zařadit, zda se má jednat o variantu YouTube, protože v jedné části, ve které se ona natáčí, to spíše naznačuje, že je nanejvýš youtuberkou na OnlyFans.

To z důvodu, že si během rozhovoru s publikem zasune do análního otvoru pěkně velkého a macatého gumáka. Po tomto skvělém seznámení se slavnou dívkou se vydáte o jedny dveře dál, ve kterých na vás čeká poslední nájemce. Zde se setkáte se slečnou jménem Mei. Toto děvče je velmi tiché a zpočátku i plaché, poněvadž nemá žádné přátele a také proto, že nedokáže vyjádřit své pocity. Ovšem vy jí jako galantní správce pomůžete. Jednoho večera vás přepadne ve vašem pokoji a tvrdí, že zjistila, že lidé jsou při sexu výrazně otevření svým citům, a proto musí využít vašeho bimbase, aby se naučila ukazovat své emoce. Jednoduše řečeno, učinila vám nabídku, kterou nemůžete odmítnout.

Linearita nemá v erotice místo

Jak už jsem zmínil v úvodu, příběh této hry je strašně lineární. Ve skutečnosti jste pouze v roli diváka, který prakticky nemá co na práci. Do pravého dolního rohu je totiž umístěna nabídka, již nelze skrýt a v níž najdete možnosti, jako je rychlé uložení nebo načtení. Zároveň je zde tlačítko s jednoduchým nápisem „Auto“, aby nebylo nutné na nic klikat. Všechny konverzační scény pokračují automaticky, a vy tak máte pocit, že sledujete anime. Linearita je v tomto případě bohužel spíše nevýhodná. U erotických románů založených na příběhu očekáváte určitou volnost v rozhodování. Secret Pie se vám pokouší naznačit, že zde máte svobodu prostřednictvím některých interakcí, při nichž se můžete sami rozhodnout, jakou odpověď dáte, ale ty ve výsledku nemají žádný velký vliv.

Je to velká škoda, protože všechny tři představitelky jsou charakterově velmi zajímavé a člověk se s nimi ani neseznámí. Nemůžete si s nimi vybudovat vztah a vlastně o nich nevíte nic jiného, než že jedna z nich je stydlivá, druhá pravděpodobně natáčí na OnlyFans a třetí někde pracuje. Nebylo by určitě na škodu, kdybyste si mohli mezi nimi vybrat a trávit třeba více času s Airi, zatímco s druhou budete sexuálně žít. Takto jste vrženi do hry, kde vám Secret Pie naservíruje tři ženy, jež můžete téměř v rychlém sledu sexuálně využít.

Vy nemáte právo do toho mluvit. Můžete namítnout, že například Nekopara, která je podle mě nejpopulárnější erotickou hrou na světě – co se stylu anime týče –, jde stejným směrem. Máte příběh, do kterého nemůžete zasahovat, nemůžete si vybírat, se kterou kočkoholkou chcete být, ani nic jiného. Svým způsobem to je pravda, ale problém je v tom, že Nekopara si nehraje ani tak s erotickými aspekty, jako spíš s příběhem. Naproti tomu Secret Pie se pokouší tvářit jako narativní román, i když je to hlavně erotické dobrodružství. To je právě podstatný rozdíl mezi těmito dvěma tituly.

Lahůdka pro milovníky japonštiny

Problém linearity je svým způsobem zachráněn kompletním dabingem zmíněných slečen. Pokud máte rádi japonštinu, zejména hlas japonských dívek, bude se vám hra líbit. Všechny tři postavy jsou i mimo erotické scény plně dabované, což je rozhodně velké plus. Někdy tvůrci z nějakého důvodu dabují pouze erotické scény, zatímco dialogové sekvence jsou zcela bez hlasu. Proto bylo příjemné zjistit, že je tomu tady úplně jinak. Pouze vaše postava nemá vlastní hlasový prostor, ale upřímně řečeno, není to tak důležité.

Hra, ve které nehrajete

Kromě toho, že můžete přeskočit dialogy kliknutím – což lze vypnout –, vám Secret Pie nenabízí nic jiného, pokud jde o hratelnost. Čekal jsem, že v roli správce nemovitosti budou nějaké minihry, které by hratelnost rozšířily, ale mýlil jsem se. Ve hře můžete mít za úkol uklidit celý byt nebo vymalovat pokoj, jenže hra to udělá kompletně za vás. Vlastně když se na to zpětně podívám, jako správce během svého působení neuděláte během hry nic, pokud nebudeme počítat holky. Otázkou tedy je, zdali nejste spíše správcem ženského klína než samotného domu. Ale přiznejme si, že je mnohem zábavnější pohybovat se v ženských útrobách než se hrabat v odpadech.

Šup sem, šup tam… a pak čau

Erotické scény jsou prezentovány dvěma způsoby. Prvním je, že se dění nepohybuje, dokud si postavy neřeknou to nejdůležitější. Jakmile spolu konečně domluví, začíná druhý režim, který je již v pohybu. Jenže tyto pohyblivé scény jsou velmi krátké a zahrnují vždy jen jednu polohu. Tvůrci bohužel připravili pouze několik sexuálních poloh, které se však během samotného aktu nemění.

V praxi to tedy vypadá tak, že uvidíte scénu, kdy vás Mei obskakuje, jako by jela Velkou pardubickou, přičemž mezi tím proběhne několik dialogů o tom, jak je úzká atd., jenže tuto polohu uvidíte celou dobu, dokud jí neposkytnete svou majonézu. Chcete-li se s ní setkat v nové pozici, musíte pokračovat v příběhu. Problém je však v tom, že každá z žen má pouze tři scény. Při této hře tedy zrovna neposílíte svou pravou ruku.

Ačkoli je Secret Pie značně lineární a nabízí velmi krátký příběh, který zvládnete za necelé dvě hodiny, poskytne vám docela slušný erotický zážitek. Každá postava má tři sexuální scény, skvělý dabing a dobře napsaný scénář. Občas se objeví pár vtipných momentů vyvolávajících úsměv, ale nic velkého nečekejte.

• grafické zpracování
  • scénář a dabing postav
  • erotické scény