starpoint gemini 3 title

Starpoint Gemini 3 – slibovat méně je někdy více

21. 1. 2021
Zdroj náhledu: Little Green Men Game

Starpoint Gemini 3 je akční vesmírný simulátor a RPG titul studia Little Green Men (LGM) Games a přímým nástupcem Starpoint Gemini 2. V hlavní roli zde vystupuje mladý kapitán Jonathan Bold, jež je označován za „ne-hrdinu“, a jeho ADAH – umělá inteligence řídící vesmírný koráb. Bold je pravnukem nějaké známé osobnosti a jeho rebelství ho často dostává do problémů.

Bohužel jsem nehrála ani jeden z předchozích titulů, takže to s nimi nemůžu plnohodnotně srovnávat, ale nebuďme nostalgičtí a podívejme se, co přináší nejnovější díl.

Kampaň aneb Jak se stát pirátem

Hra na počátku neumí úplně uchvátit, dialogy nejsou příliš zábavné a emocionální podkres v hlasu umělé inteligence ADAH mi vyloženě nesedí. A pokud mám být zcela upřímná – Bold je příšerná postava. Minimálně jeho chování je vyloženě zvláštní. Zdá se mi, že vývojáři chtěli dát příběhu trochu šmrnc, ale nedali mu velký prostor. Smutnou pravdou ale je, že se na příběhu podílel Darko Macan, a tak bych čekala trochu víc. Pro ty z vás, kteří vůbec nevědí, o koho jde, tak Darko Macan napsal několik (mnoho) komiksů a mimo jiné i oficiální Marvel a Star Wars komiksy.

Zážitek ze hry příběh tak oslabuje především proto, že filmečky a dialogy tvoří snad polovinu doby, kterou u kampaně strávíte. Některé její části jsou pouze „odleť kousek sem a pak kousek tam“ protkané filmečky. Začátek se vleče a jiné části jsou vyloženě nudné. V ostatních herních módech se další příběh vytrácí. To ale může být pro někoho i plus, a tak díky tomu, že kampaň není povinná, můžete tuhle část rovnou přeskočit a jít si svým směrem.

Starpoint Gemini 3 kampan

Vesmírná řežba​

Ovládání vesmírných lodí je ve Starpoint Gemini 3 celkem zábavné, souboje taktéž. Munici si dokupujete a lodě lze vylepšovat, což obojí zřetelně zasahuje do vašeho konta. Ale za co jiného chcete utrácet peníze, které jste tak poctivě vydělali okrádáním ostatních, ničením lodí a neplacením mýtného?

Starpoint Gemini 3 na Steamu nabízí také crafting systém, ale není příliš detailní. Dále máte možnost si sem tam odskočit během mise a udělat něco vedle, třeba prozkoumávat signály nebo těžit rudu – ale pozor, pokud hrajete kampaň, občas vás hra vyloženě donutí jen sledovat cíl úkolu. A to způsobem takovým, že vás prostě detonuje. Takže si nemůžete vždy prostě „odskočit nakoupit“. Což bych pochopila v situaci, kdy bojujete s bárkou padouchů, kteří na vás mají spadeno, nebo před někým utíkáte. Ale v případě, že máte smluvenou schůzku na určitém místě? Klidně zevlujte hodinu ve vesmíru, ale běda, když překročíte hranice vesmírného obchodu.

Zdroj: Little Green Men Game

A teď vážně

RPG prvky zastoupeny jsou, ale jejich dopad mi nepřipadal nijak markantní. Starpoint Gemini 3 příliš nemotivuje k prozkoumávání světa, nenašla jsem ani žádný záznamník, zápisník nebo manuál. Patří tedy spíš do škatulky: slabé lineární akční RPG, kde celé RPG je pouze o získávání zkušeností a klikání bodíků.
Grafické zpracování hry je na dnešní dobu průměrné, ale není vyloženě špatné. Vesmír je místy pěkný, detaily některých lodí slušné, ale nic pro náročné vesmírné fanoušky.

Celkově je zde vesmír trochu prázdný. Bude to znít divně, ale nefunguje zde žádný „život“ – něco se tam odehrává, ale „nežije to“. Ano, odletíte kousek dál od vesmírné stanice a potkáte vyhnance, kteří bojují s vesmírnými policisty, a můžete se přidat. Jenže pak si uděláte výlet po Sluneční soustavě a na jednom místě potkáte letku, která vypadá, že někam letí. O půl hodiny později, když se vracíte, potkáte tu stejnou letku na stejném místě. Náhoda? Nemyslím si.

Starpoint Gemini 3 skilly

Závěrem

Technický stav hry je vyloženě nezdařilý. Spousta věcí není dotažených a působí velmi odbytě. Ze začátku jsem měla pocit, že se stále jedná o předběžný přístup. Nicméně, hra již v předběžném přístupu není, a proto lze některé věci jen těžko odpustit. Například částečně průhledné vraky nebo bugy při customizaci lodě. Vývojáři přislíbili, že na vylepšení hry budou nadále pracovat, tak doufejme, že svému slibu dostojí.

Hra má i zajímavé detaily, ale ve výsledku to nedokáže vyvážit všechna proti. Možná jsem náročná a rozmazlená všemi těmi propracovanými AAA tituly, ale doufám, že to tak není. Pokud jste ale nenáročným hráčem, hledajícím vesmírné souboje a na nějaké kochání nemáte čas, určitě si na své přijdete i tady.

Osobně si myslím, že v žánru „space opera“ je stále ještě mnoho prostoru pro něco, na co budeme všichni s láskou vzpomínat, jak tomu bývalo u her jako Mass Effect. Bohužel, Starpoint Gemini 3 není úplně tím, čím se na první pohled zdál. Je to místy hezká simulace, nicméně špatné RPG s podprůměrným příběhem. A hlavně je tak nějak prázdné. Zvláštně prázdné i na širý vesmír.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Nela Bojdová

• souboje a ovládání
  • více herních módů