Super Mario Bros. se prodal za 2 miliony

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: igdb.com

Vzácná kopie hry Super Mario Bros. se prodala za 2 miliony dolarů, což je nejvíce, co kdy bylo za videohru zaplaceno.

O tom, že hra Super Mario Bros. patří mezi jeden z největších symbolů NES a zároveň celého světa her i její komunity, není pochyb. Není se možná ani čemu divit, že se vzácná zapečetěná kopie Super Mario Bros. prodala za neuvěřitelné dva miliony dolarů, což je při aktuálním kurzu zhruba 43 milionů korun.

Předchozím rekordmanem byla taktéž hra Super Mario 64, která se minulý měsíc prodala za „pouhých“ 1,56 milionu dolarů, v přepočtu na české korunu tedy za 33,7 milionů.

Deník The New York Times do celé záležitosti přinesl informaci, že tento nejnovější prodej hry byl uskutečněn skrze web Rally, který se zabývá právě sběratelskými předměty a původní hru koupil za 140 tisíc dolarů. Rally umožňuje investorům kupovat podíly na předmětech určených k prodeji s nadějí, že se jim podaří vydělat na velkých nákupech. Případný prodej však musí schválit většina těchto investorů. 

Super Mario Bros page

Zdroj: igdb.com

Původní nabídka byla odmítnuta

Není se tedy čemu divit, že investoři původní nabídku 300 tisíc dolarů odmítli, což bylo, jak je vidno, moudré rozhodnutí. Hru za dva miliony dolarů koupil anonymní kupec, který „sází velké peníze v oblasti videoher“. Deník The Times vyzpovídal 32letého investora Eda Converse, který do hry loni investoval 100 dolarů a na prodeji údajně vydělal 950 dolarů.

Proč tedy kupovat videohru za dva miliony? Kromě toho, že jde o továrně zapečetěnou kopii v limitovaném nákladu, je zřejmou odpovědí to, že kupující v ní vidí investici, která se mu později může vrátit v ještě větším prodeji. „Podle mého názoru se to ještě nedostalo k masám,“ předpověděl Converse. „Začne se objevovat mnohem více lidí, kteří podobným možnostem věnují pozornost a dělají si průzkum,“ dále dodává.

Zdroj: gamesradar.com

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn