It Takes Two

Take-Two kupuje společnost Zynga, aby posílila divizi mobilních her

11. 1. 2022
 

Herní gigant Take-Two Interactive koupil mobilní studio Zynga. Studio Strausse Zelnicka dnes oznámilo koupi všech akcií společnosti Zynga v oběhu, přičemž celková „podniková hodnota“ akvizice se pohybuje kolem 12,7 miliardy dolarů.

Proč Take-Two koupilo společnost Zynga?

 V tiskové zprávě společnost Strausse Zelnicka uvádí, že cílem koupě je vytvořit z Take-Two jednoho z „největších a nejrozmanitějších vydavatelů mobilních her“ v celosvětovém herním průmyslu. Generální ředitel Strauss Zelnick popsal akvizici jako spojení „vzájemně se doplňujících podniků“, které umožní společnostem Take-Two i Zynga působit ve větším měřítku a na širším poli působnosti. Generální ředitel společnosti Zynga Frank Gibeau zase uvedl, že je nadšený, že se stane součástí Take-Two, a že se těší, až Zynga jako součást Take-Two vytvoří „ještě lepší a propracovanější hry“.

Tisková zpráva upřesňuje, že Zynga zůstane v rámci společnosti Take-Two vlastní značkou, která bude fungovat vedle stávající značky T2 Mobile Games. Kromě toho budou dva členové správní rady společnosti Zynga zařazeni do správní rady Take-Two, čímž se její celkový počet rozšíří na deset členů. Zajímavé je, že transakce obsahuje také ustanovení o „go-shopu“, které technicky opravňuje společnost Zynga hledat alternativní návrhy po dobu následujících 45 dnů. To otevírá prostor pro potenciální rozruch po vzoru toho, který zažila společnost Take-Two poté, co koncem roku 2020 přišla o Codemasters ve prospěch EA. Zda k tomu dojde, se samozřejmě teprve uvidí.

Take-Two a Zynga: giganti ve svých oborech

Akvizice společnosti Zynga společností Take-Two představuje akvizici jednoho herního giganta druhým. Mezi franšízy Take-Two patří například Grand Theft Auto, Red Dead Redemption a BioShock. Má také právní vliv, který jí umožňuje vznášet nároky na autorská práva k nezávislým hrám, jako je It Takes Two. Zynga je mezitím mobilním titánem, který má pod sebou studia jako StarLark, jež vyvíjí hru Golf Rival. Take-Two již také působí v mobilním prostoru a vydala řadu mobilních titulů, včetně WWE SuperCard a NBA 2K Mobile.

V hovoru s investory, který navazoval na oznámení akvizice, generální ředitel společnosti Zynga Frank Gibeau trochu rozvedl přístup společností Zynga a Take-Two k NFT a takzvanému „metaversu“. Gibeau uvedl, že zatímco společnost Zynga stále „experimentuje a učí se“, pokud jde o tuto novou technologii, společnost „věří a doufá“, že trh NFT bude hodnotnou investicí. To dává smysl vzhledem k tomu, že se již jedná o oblast, kterou se zabývají velké herní společnosti jako Konami a Square Enix, ačkoli kontroverzní přijetí ze strany veřejnosti vedlo společnosti jako Sega k pochybnostem, zda se do NFT vyplatí investovat.

Na to, co přinese akvizice společnosti Take-Two do společnosti Zynga, si budeme muset počkat. Ve výše zmíněném hovoru s investory Zelnick uvedl, že akvizice nebude mít žádný vliv na stávající vývoj mobilních aplikací Take-Two ani Zynga, kromě toho, že by mohla přinést nové projekty. Zelnick však neuvedl žádné další podrobnosti ohledně toho, jaké projekty by to mohly být, takže si na ně budeme muset ještě chvíli počkat.

Zdroj: techraptor.net

Petr Polák

Hry hraje již přes 25 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.