Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: Philipp Lehner

Když se mi tato hra Catty and Batty: The Spirit Guide dostala do rukou, byla jsem, mírně řečeno, trochu nervózní. Bylo to z jednoho prostého důvodu – logické hry mám ráda, ale zároveň mi moc nejdou. Rozhodla jsem se však do toho vrhnout po hlavě a tuto malou, milou, nenáročnou hru od Phillippa Lehnera, vydanou v roce 2021, vyzkoušet.

Vše je ve vašich rukou, tedy tlapkách

Hra začíná seznámením hráče s hlavními postavami, kterými jsou kočka Catty a netopýr Batty. Ti se chtějí vydat někam na dobrodružství, ale místo toho musí pomoci ztraceným duším, které se náhle objeví kolem Catty. A proč by taky ne, když prý kočky vidí duchy úplně běžně, že ano. Začíná tak série zajímavých, logických hádanek. Úkol je prostý, dovést duše do portálu, který je v každém z levelů různě daleko a s postupem hry je i čím dál tím těžší se k němu dostat. Nemusíte se však bát, duše můžete usměrňovat pomocí krabic, které můžete rozestavět všude po mapě. I zde ale platí, že čím méně, tím lépe.

Zdroj: Philipp Lehner

Krabice, kam se podíváš

Jak jsem psala, duším se dělají cestičky pomocí krabic, které díky Catty nebo Batty pokládáte, a tím vytváříte možnost pohybu jen tam, kam sami chcete. Krabice se dají ničit a stavět znova a znova, existují však levely, ve kterých máte krabic jen omezený počet, a musíte se tedy velmi dobře rozmýšlet, kam je položíte. Hra vám četnost krabic počítá, a je proto lepší stavět jich co možná nejméně. Někdy to je opravdu nadlidský výkon, než se však po propocených hodinách podíváte na gameplay někoho jiného a zjistíte, že udělat daný level bylo až směšně lehké, a jen s minimem krabic. Ale každý jsme nějací.

Další pomocníci

Po chvíli hraní se seznámíte s ježkem Hedgarem (ano, jména jsou zde velmi originální), který od vás bude během několika levelů potřebovat pomoc. Samozřejmě jako správní kamarádi pomůžete, a když si dá Catty šlofíčka, bude to muset Hedgar vzít za ni. Hedgar také není jediný, kdo se k vám může přidat. Hra totiž umožňuje co-op, takže si k hraní můžete pozvat kamaráda, a každý tedy může ovládat jednu postavičku. Osobně jsem co-op nezkoušela, ale podle reakcí a videí to vypadá jako prima zábava.

Zdroj: Philipp Lehner

Není to taková sranda, jak to vypadá

Dostat duše do jejich světa je často opravdu oříšek. V jednom kole máte černé díry, které duše pohltí a už nenavrátí, v druhém musíte zavřít květiny, které vaše duše na chvíli uspí, pokud přes ně přejedou, v dalším vám je sežerou lišky. S tímto vším si musíte poradit, ať už sám nebo s kamarádem. Druhý hráč se někdy opravdu hodí, protože několik levelů má rozdělené obrazovky a oba zvířecí kamarádi mohou pracovat jen na své polovině, na rozdíl od duší, které mohou létat mezi oběma obrazovkami. Naštěstí můžete mezi Catty a Batty přeskakovat, takže tyto levely můžete hrát i sami, doporučuji však si cesty předem nachystat, než duše vypustíte na svobodu. Přiznám se, že u některých úrovní jsem se musela podívat na internet, abych se dozvěděla, jak úkoly splnit. A nestydím se za to!

Obrázková výprava

Catty and Batty: The Spirit Guide je velmi pěkně vytvořená hra – to, co uvidíte, je nakresleno a vytvořeno ručně, klidný soundtrack pasuje a vše se tak nějak doplňuje. Se svými třiceti levely a asi dvěma hodinkami hraní je to pěkná oddechovka, která potěší a vyplní chmurné zimní večery. Za nějaké čtyři eura se hra vyplatí a vy, i přes pár nervózních chvil, kdy jste u těžších levelů nadávali, že se na to vykašlete, budete chtít, aby měla nějaké další pokračování.

GP uvozovky

Catty & Batty: The Spirit Guide je krátká, avšak svým obsahem zajímavá hra, která by neměla chybět v hledáčku milovníků logických hádanek a puzzlů.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Kateřina Cveková.