Chorus - bitva

Chorus – vesmírná honba za pomstou

28. 12. 2021

V kalendáři pro rok 2021 pomalu vidíme poslední den a v tuto dobu již obvykle rekapituluji, co se mi v daném roce v herním světě líbilo a co mě naopak dokázalo zklamat. Prosinec je rovněž měsícem, kdy už tak nějak nemám eminentní zájem o nové tituly, a zvláště o vánočních svátcích většinou trávím volný čas u mých oblíbených a dlouholetých sérií. Nic na tom obvykle nezmění ani všudypřítomné vánoční slevové šílenství na Steamu či jiných digitálních obchodech a zkrátka a dobře se připravuji na další nával novinek v roce následujícím. Letos tomu ovšem tak nebylo, a když k nám do redakce doputovala možnost digitálního klíče vesmírné akční střílečku Chorus, ani vteřinu jsem neváhal a mé každoroční oblíbené série tentokrát bohužel musely jít stranou.

A jaké jsou mé pocity z této na první pohled skvěle vypadající hry? Musím říci, že podobný kousek se ke mně dlouhá léta nedostal a bylo to něco, co mě dokázalo uchvátit již v prvních minutách. Chorus rozhodně nepovažuji za hru roku, ale spíš za takové malé překvapení, které v mém herním a náročném roce 2021 udělalo solidní tečku. Pojďme si tento titul od vývojářského studia Fishlabs zhodnotit v naší recenzi.

Příběh spíše s béčkovým scénářem

Samotný příběh hry Chorus vypraví o vesmírné pilotce Naře a její bitevní lodi Forsaken. Nara byla členem kultu, který pod záminkou lepší budoucnosti bojuje za sjednocení lidstva. Jak se však později ukáže, vše není tak růžové, jak se zdá, a jakmile Nara zničí planetu a zahubí na ní miliardy lidí, rozhodne se s výčitkami svědomí kult opustit a naopak před ním všechny ochránit. Vybavená speciálními schopnostmi se tak vydává na dlouhou a strastiplnou cestu krvelačné pomsty. Příběh, ač v prvních chvílích působí docela zajímavě, bych v celkovém součtu označil za povedené béčko. Svým vyprávěním hráče neurazí, ale nejedná se rovněž ani o nějaký hollywoodsky trhák. A víte co, ono je to nakonec možná i dobře, že se Chorus nepokouší hrát na nějakou rozsáhlou příběhovou hru a spíše svoji pozornost věnuje jiným, důležitějším aspektům, které jsou v tomto žánru mnohem více vítány.

Já osobně jsem postupem času nevěnoval příběhu v podstatě již žádnou pozornost, jelikož mnohem více mě dokázala uchvátit samotná hratelnost. Tu dokázali vývojáři z Fishlabs zvládnout na téměř absolutní jedničku, a nebýt jen několika opravdu drobných přešlapů a nedodělků, s čistým svědomím jsem mohl Chorus označit po stránce hratelnosti za to nejlepší, co jsme letos pod stůl mohli dostat – možná trošku odvážné tvrzení, ale mě samotný titul po hratelnostní stránce opravdu překvapil.

Otevřený svět je nádherný, ale poloprázdný

Mezi zjevné nedostatky patří zdejší otevřený svět, který bohužel nevyužil svůj plný potenciál a samotná mapa působí ve všech ohledech poloprázdně. Když pominu hlavní příběhové mise, je zde i mnoho vedlejších úkolů a aktivit, ty jsou však po stránce obsahu vesměs podobné a vaším jediným cílem je ochránit nějakou loď nebo zničit nepřátele, kteří se rozhodli dělat problémy. Zpracování samotného otevřeného světa je přitom luxusní a po vizuální stránce vás Chorus bezpochyby nadchne. Všudypřítomné asteroidy, planety i vesmírné stanice nebo lodě dodávají na atmosféře a skutečně vás samotné prostředí uchvátí. To samé mohu říci i o zvukové stránce, především tedy soundtracku, který vás při brouzdání vesmírem doprovází. Ten povedenou atmosféru ještě umocňuje a celkově je audiovizuální zpracování na velmi skvělé úrovni.

Kredit musím udělit i naprosto fantastické optimalizaci a náročnosti. Chorus mi v rozlišení 1080p běžel bez problémů i na slabším hardwaru na epické nastavení, což jsou nejvyšší detaily. Hra běžela plynule, bez sekání či pádů, a téměř po celou dobu se snímková frekvence pohybovala kolem šedesáti snímků za vteřinu, což je u tak skvěle vypadající hry více než překvapivé. Po technické stránce tedy považuji Chorus rovněž za překvapení, a pokud máte techniku, která je na dnešní dobu již slabší, můžete být při pořizování úplně v klidu.

Řízení lodě a bitvy jsou jedna radost

A jak se titul vlastně hraje? Mohu s klidným svědomím říci, že úplně bez problémů, a po hratelnostní stránce nemám hře moc co vytknout. Samotné ovládání vaší lodě je příjemné, a i na klávesnici s myší poměrně jednoduché, z čehož jsem měl v prvních chvílích upřímně obavy. Přece jen stěžejním bodem jsou zde především vaše rychlé manévry s lodí a zvláště pak reflexy při uhýbání nepřátelským střelám. V prvních chvílích jsem se bál, jak se tato rychlá střílečka bude vůbec na klávesnici s myší hrát a zda nebude lepší zvolit raději ovladač. Naštěstí se mé obavy nenaplnily a celou hru jsem bez větších problému byl schopen na klávesnici a myši odehrát, byť jsem si musel malinko vyhrát v nastavení s citlivostí, jelikož defaultní nastavení pro mě bylo až moc divoké. Zábavně působí i bitvy a především pak boss fighty. Ty jsou velmi skvěle vybalancované a nehrozí, že byste z bitev chodili frustrovaní, nebo že by naopak byly pro vás až moc jednoduché. Chorus samozřejmě nabízí i možnost nastavení obtížnosti, takže v případě potřeby existuje možnost si jej vyladit podle svých potřeb.

Co se hlavních misí týče, ty jsou o něco více zajímavější než úkoly vedlejší, jen je škoda trochu pomalého a zdlouhavého rozjezdu, který se může pro někoho stát mírně repetitivní záležitostí. Naštěstí se ale jedná jen o opravdu naprostý začátek příběhu, a jakmile v hlavní kampani pokročíte, dostanou se vám mnohem zajímavější a rozmanitější mise. Chce to jen trochu trpělivosti. Za plnění různých úkolů pak získáváte i měnu, se kterou si můžete vaši loď vylepšit větší výdrží nebo silnějšími zbraněmi. Vyplatí se tak čas od času oprostit od hlavního příběhu a vydat se i na nějaké ty vedlejší aktivity, které vám většinou nějakou tu měnu navíc vydělají. V celkovém součtu mohu Chorus označit za takové malé překvapení roku a mohu říci, že mě nemrzí, že jsem letošní Vánoce nestrávil u mých oblíbených sérií

Akční vesmírná střílečka Chorus je kvalitní, zábavnou a příjemnou záležitostí, která na mě dokázala udělat vesměs pozitivní dojem. Nebýt několika drobných nedostatků, jako je nevyužitý potenciál otevřeného světa nebo stále podobné vedlejší aktivity, mohl se Chorus v mém seznamu zařadit mezi to nejlepší, co nám herní svět v tomto roce přinesl. I přesto se titul zavděčí všem milovníkům akčních her a především těch vesmírných. Za nás za redakci uděluji hře sedm bodů z deseti.

• nádherně zpracovaný svět
  • velmi zábavná hratelnost
  • vylepšování vaší lodě