Date A Live - úvod

Date A Live: Rio Reincarnation – i polibek může zachránit svět

11. 2. 2024

Date A Live: Rio Reincarnation je vizuální novela od vývojářů z Idea Factory na motivy populární série románů od Fujimi Fantasia Bunko. Tato série už inspirovala tři anime adaptace – Date A Live, Date A Live 2 a Date A Live 3 – a také anime film Date A Live: Mayuri Judgement.

Hra nabízí novým hráčům této franšízy režim přehledu (Digest), jenž jim vysvětlí, co se v sérii doposud dělo. Tento úvod trvá kolem čtyřiceti až padesáti minut a dostane vás do příběhu franšízy i předchozích dvou dílů, jež jsou oba zahrnuty jako bonus. Je to takový balíček tří her – Date A Live: Utopia, Arusu Install a Rio Reincarnation.

Randění zachrání svět

Vyprávění začíná třicet let po sérii velkých katastrof, známých pod názvem vesmírné otřesy, jež byly způsobeny objevením tajemných entit známých jako „Spirits“ (duchové). Jsou to nezastavitelné síly, které kolem sebe působí pouze zmatek a destrukci. Pak se ale na scéně objevuje váš hlavní hrdina Shido Itsuka, naprosto průměrný středoškolák, který narazí na jednu z těchto bytostí (Tohku). Při tomto střetu Shido zjistí, jak už to bývá, že on jediný má schopnost zapečetit síly těchto entit (jak jinak než polibkem). Nezbývá mu nic jiného než chodit s těmito hezkými dívkami na rande, aby zabránil zničení světa.

Vizuální román Rio Reincarnation sleduje hlavního hrdinu Shida, snažícího se odhalit tajemství mladé dívky jménem Rio Sonogami, která se náhle objevila v jeho životě. Rio má z nějakého důvodu zájem vložit se do Shidových vztahů. Proč je tomu tak, se dozvíte zhruba po dvaceti minutách příběhu. Pak uděláte několik rozhodnutí a celý tento proces několikrát zopakujete, dokud se děj neuzavře na základě voleb, jež jste učinili.

Konečně pořádně provedená vizuální novela

Date A Live: Rio Reincarnation nemá zas bůhvíjaký originální příběh, na druhou stranu umí tuto svou nevýhodu dotáhnout perfektní grafikou a propracovanými postavami (ať už vzhledově, či hlasově). Date A Live u nich nabízí perfektní designy od hlavy až k patě. Jednotlivé postavy mají pěkně vytvořené osobnosti, jež spolu báječně fungují dohromady, a přináší tak hráčům spoustu zábavy a zajímavých situací. Všechny postavy v tomto titulu jsou navíc živé – nemyslím reálně, ale v porovnání s klasickými vizuálními novelami, které je mají vykresleny na pozadí a s velice málo snímky animace. V DAL naopak můžete například vidět, jak postavy skutečně dýchají (zvedá se jim hrudník nahoru a dolů), mrkají a dělají jednoduché pohyby. K dispozici jsou také animace úst, které odpovídají danému rozpoložení postavy (smích, překvapení apod.) a někdy i dabingu. Rozhodně je radost sledovat kvalitní animace protkané celým titulem.

Date A Live - strašidelná pátračka

Hra, jak už jsem zmínila, kromě perfektní vizuální stránky nabízí i kvalitní hlasové výkony (titul je plně nadabovaný). Shida Itsuku dabuje Nobunaga Shimazaki, jenž je známý například pro své role Yukiho Sohmy (Fruits Basket), Mahita (Jujutsu Kaisen) či Rya Sakuraie (Kuroko´s Basketball). Mezi dámskými dabérkami jsou například Marina Inoue (Tohka), Misuzu Togashi (Origami), Iori Nomizu (Yoshino) i Asami Sanada (Kurumi – má oblíbenkyně).

Znovuhratelné? Rozhodně

Vývojáři z Idea Factory udělali Rio Reincarnation znovuhratelné díky tomu, že hráči mohou ukládat a načítat titul, kdykoliv chtějí. Vždy když načtete svůj předchozí stav, texty a rozhodnutí, jež už přečetli a provedli, se zvýrazní žlutě. Díky tomu si snadno dohledáte, kam se máte v příběhu vydat dál. Titul vám tak nabízí více konců, včetně toho takzvaně pravého.

Date A Live - happy ending

Ve hře se nachází eventy (události), díky nimž ovlivňujete příběh a to, kam byste chtěli s vybranou postavou vyrazit na rande. Během vyprávění se vám vždy otevře mapa, na níž se nacházejí ikony postav a místo, kam může Shido vyrazit. Mapa se rozděluje na dvě části (městskou a školní – Raizen High School), v nichž se můžete pohybovat. Na městské mapě můžete navštívit Tengu Tower, svatyni, nákupní středisko nebo park. Ve školní mapě se zase podíváte do haly, třídy, na ošetřovnu, či dokonce na střechu budovy.

Události, jež tu můžete plnit, se dělí na randící a mini eventy. Randící události fungují pouze s hlavními postavami (Tohka, Kurumi, Origami a další). Tyto události započnou výběrem dané postavy a omezují se ikonou času, která se nachází v levém rohu mapy. Kolik vidíte ikon hodin, tolik interakcí můžete provést (dvoje hodiny znamenají dvě randící akce). Mini eventy se spustí, pokud vyberete jiný sub-charakter nacházející se ve hře, u nich se čas nijak neposouvá.

Titul vám nabízí celkem jedenáct postav a přes sto padesát různých seznamovacích akcí, jež si můžete vyzkoušet. To vám jistě zabere kolem třiceti a více hodin herního času, pokud se rozhodnete projít úplně všechno.

Obsah navíc

Kromě balíčku tři her v jednom dostanete ještě další obsah navíc. Jedná se o sbírku speciálních knih přeložených do angličtiny. Knihy vám představí postavy, ukážou náčrtky i vedlejší románové příběhy. Ve stejném menu najdete i drama CD (ze všech tří titulů a s jakýmsi dabingem, ale mně u nich osobně nefunguje zvuk 🙁).

Date A Live: Rio Reincarnation je rozhodně zajímavá sbírka pro fanoušky i nové hráče. Titul za mě rozhodně nabízí perfektní dabing i skvělou grafiku, a to na špičkové úrovni. Příběh je sice o dost slabší, ale zbytek věcí to dotáhne. Navíc hra nabízí zábavu na několik hodin. Najdete tu jak zábavné, tak emotivní momenty skrze celou trilogii.

• perfektní japonský dabing
  • skvělá grafika a zpracování postav
  • velký výběr waifu (u mě vede Kurumi)