DIMENSION REIGN – úvodka

DIMENSION REIGN – upír a čarodějka

20. 6. 2021

Žánr fantasy patřil vždycky k mým oblíbeným, protože v něm tvůrci mohou skvěle prezentovat svou představivost. Vytvoří si tak unikátní svět, děsivě vyhlížející enemáky a silné postavy s jedinečnými schopnostmi a spletitým lorem, až z toho všeho ve finále vzejde jedinečný herní kousek. DIMENSION REIGN je příkladem toho, že vskutku není potřeba mnoho k tomu, abyste dokázali vytvořit zajímavou hru. Pro malé asijské studio ScopeNext Inc je DIMENSION REIGN herní prvotinou a rozhodně v sobě ukrývá potenciál.

Zdroj: ScopeNext Inc

DIMENSION REIGN je roguelike karetní adventura odehrávající se ve stále se měnícím apokalyptickém fantasy světě. Mrtvá krajina skýtá několik nebezpečí, nástrah a silných nepřátel, na kterých je vidět, že si s nimi dali tvůrci vážně záležet. V hojném počtu dungeonů jich na vás čeká vážně mnoho a kolikrát budete žasnout nad jejich jedinečným vzhledem.

Pozor, návykové!

Ještě než se dostanu k celému příběhu a hratelnosti, vás musím varovat, že jde o poměrně návykovou záležitost, která vás jen tak nepustí. Hra krásně odsýpá, volíte si jednu kartu za druhou, násobíte komba, silnější vlny nepřátel stále přibývají a získané odměny se jen hromadí. Právě ona svižná akce dokáže dostatečně udržet vaši pozornost tak, abyste se dlouhé hodiny bavili, i když titul v podstatě nenabízí nic převratného ani inovátorského. Často budete muset improvizovat za pochodu, přizpůsobovat se dané situaci a vymýšlet strategie, díky kterým ze soubojů vyváznete živí. Bez rychlého úsudku a reakcí se zde vážně neobejdete, a to je přesně ten důvod, kvůli kterému je DIMENSION REIGN tak zábavné! Dá vám totiž moc jasně najevo každou malou chybu a zaváhání.

Bratr upír a sestra čarodějka

Zdroj: ScopeNext Inc

Celým příběhem vás provázejí dva sourozenci Edge a Camilla, kteří přežívají ve zdecimovaném fantasy světě pod krutou vládou tyrana. Každý z nich má unikátní schopnosti, právě pomocí nichž se chtějí nemilosrdnému vládci pomstít a zachránit tak svůj svět. Edge je upírský samuraj na boj zblízka, zatímco Camilla je ninja čarodějka ovládající mocná kouzla na boj zdálky. Hrajete za obě dvě hlavní postavy zároveň a kombinujete jejich útoky tak, aby nepřátelé padli pod silnými komby. Dejte si ovšem pozor, jakmile zemře jen jeden ze sourozenců, hra pro vás končí, proto si dobře hlídejte životy. Monstra holt musíte zničit nejlépe ještě předtím, než se vůbec dostanou k tahu. Naštěstí se titul řadí do žánru roguelike, takže každá prohra znamená nový a silnější začátek. Připravte se ovšem na to, že zprvu budete díky svižné hratelnosti umírat prakticky každou minutu.

DIMENSION REIGN – ninja
DIMENSION REIGN – setsuna
DIMENSION REIGN – blaDIMENSION REIGN – blade masterde master

Zdroj: ScopeNext Inc

Edge i Camilla mají hned tři třídy zaměření, které si volíte na začátku hry. Toto zaměření postavy nemění jen její vzhled, ale i schopnosti. Musím se přiznat, že jsem nikdy moc nehleděla na útoky a volila si pouze podle toho, jak postava vypadá. Správně byste ovšem měli koukat na jejich vzájemnou synergii, což vám zaručí určité výhody v podobě silnějších komb v boji. Camille dostane na výběr k přiřazení buď třídu zaklínačky, šamanky či bojové čarodějky. Edge naopak disponuje výběrem mezi samurajským upírem, ninjou, mistrem meče a Asurou (démonický bojovník).

Osud určují karty

Celý osud světa závisí na kartách. Kromě slabšího základního útoku každé postavy v průběhu hry narazíte i na ty speciální. Za každou porážku nepřátel dostanete na výběr nový silnější útok v podobě karty. Pokud budete dost pozorní, zjistíte, že tyto útoky mají omezený počet použití, a tak na scénu přichází i taktizování a volba, kdy bude zrovna ta správná chvíle je vytasit. Tímto stylem si sestavujete vlastní karetní balíček, sbíráte a vylepšujete stále nové schopnosti a v rychlosti se rozhodujete o pořadí svých útoků. Během boje se musíte probít skrze monstra až k bossovi, který je vždy v té finální vlně. Pokud si vyplácáte speciální kouzla na předvoj, boss vám rychle srazí hřebínek.

Doleva či doprava

Herní mapa se skládá vždy z několika tras a rozcestníků. Každá z cest má samozřejmě svá rizika – vedou například skrze několik po sobě jdoucích střetů s nepřáteli, což pro vás může být ze začátku dost nebezpečné. Volte si tedy ty trasy, u kterých máte možnost si odpočinout v kempech a nabrat zpět plné životy nebo opravit své vybavení. Každý dungeon nabízí různé odměny podle toho, kterým protivníkům čelíte. Čím nebezpečnější trasy projdete, tím budou vaše odměny lepší. Když se vám navíc podaří splnit výzvu daného souboje, dostanete k hromadě zlata i nové útoky, relikvie, levelovací rudé kameny dimenzí apod. Relikvie přidají vašemu bojovníkovi pasivní schopnosti v podobě pomalého léčení, síly, bonusů do dalších kol apod. Naopak pomocí rudých kamenů dimenzí můžete postavě zvýšit level a tím vylepšit i její statistiky.

Spletité sítě map jsou procedurálně generované, s velkým množstvím ruin a dungeonů plných nepřátel, takže vás vždy překvapí nějaká ta novinka a žádný další průchod není totožný. Na konci každé mapy vás čeká střet s hlavním bossem. Existuje mnoho typů nepřátel a na každého platí trochu jiná taktika, proto se snažte zničit nepřátele dřív, než utrpíte nějaké poškození. Vašim hlavním cílem je dostat se až k samotnému tyranovi a ukončit jeho krutovládu. To vše za doprovodu chytlavé hudby v pozadí, která je bohužel mimo souboje nevýrazná a relativně potichu, že ji skoro nevnímáte, pokud rádi nehrajete hry na vysokou hlasitost… jaká škoda.

DIMENSION REIGN je velmi chytlavá roguelike karetní hra, která zaujme nejen svým vizuálním zpracováním, ale i rychlou, zábavnou a svižnou akcí. Silní nepřátelé vás zabijí bez mrknutí oka, špatná rozhodnutí velmi rychle pocítíte a sebemenší chybka vás bude o to více mrzet, protože na každém rozhodnutí záleží. Dvě hratelné postavy nabízí rozmanité možnosti kombinací jejich schopností a správně laděná hudba vás hned dostane do řádné bojové nálady.

• návykově rychlá a svižná hratelnost
  • design postav a nepřátel
  • každý nový pokus je zcela jedinečný