Easy Red 2 – asi nějaké intimčo

Easy Red 2 – vůbec není easy

24. 9. 2021

Druhá světová válka je opět v kurzu

Lehká červená dvojka – vcelku vtipný překlad názvu hry, která nás přenese do tradičního prostředí 2. světové války. Tato střílečka od vydavatele Corvostudio di Amadei Marco vývojáře Marco Amadei, po kterém je pojmenované samotné vydavatelství, je herním pokusem o ztvárnění těžkých bojů mezi zeměmi, které se účastnily bitev druhé světové války, jako jsou USA, nacistické Německo, Itálie, Japonsko a samozřejmě nesmí chybět Velká Británie. Je nutno podotknout, že zpracování hry je v indie podobě. Rovněž je hned na úvod důležité zdůraznit, že hru hodnotíme ještě v předběžném přístupu. Je tedy pořád ve vývoji, a proto zde dochází k četným úpravám ze strany vývojářů.

Kampak? Na kampaň?

V menu hry vás přivítá nabídka s různými odkazy a statistikami, ale i s tím, co nás nejvíc zajímá – s možnostmi hraní. Ve videu, které se nachází níže, vidíte náš krátký prvotní gameplay z kampaně. Ta nabízí výběr možností, jako jsou například: 1. virtuální trénink, 2. bitva o Anzio a 3. bitva o Kwajalein. V době psaní této recenze autoři přidávali ještě čtvrtou bitvu, a to bitvu o Kos. Po výběru místa boje máme možnost volby, za kterou stranu vlastně chceme bojovat – zda chceme území bránit, nebo dobýt. Vybíráme si obtížnost a množství jednotek.

Už při začátku hraní se ukazuje, že Easy Red 2 nenabízí právě nejpřitažlivější grafické prostředí. Najdeme zde mnoho bugů, které byly typické zejména pro minulé desetiletí, kdy příroda – konkrétně rostlinstvo a vodstvo – ohýbá fyzikální zákony a dokáže procházet stěnou, ať už železnou či betonovou. Naopak hra se nám snaží nabídnout velké množství jednotek, ze kterých si můžete vybírat, a také je na výběr způsob jejich řízení. Je zde také inventář a celkově nejsme omezeni budovami ani přírodou. Easy Red 2 také nabízí výběr v misích a také různé těžké technické vybavení – ať už se jedná o různé tanky nebo letadla, která byla čerstvě přidána do hry. Mimo kampaň hra umožňuje přístup k možnosti editace mapy a dále multiplayer – ten je však bez možnosti napojit se na jakýkoliv server. Doufáme tedy, že mrtvola časem ožije.

Zde se rovnou přesouváme k dalšímu problému se zbraněmi, jejichž Achillova pata se skrývá ve špatné ovladatelnosti a nepřesnosti. Starší hráči musí negativně hodnotit zpřeházení herních kláves, které v jiných hrách bývají často stejné. To se odrazilo i v gameplayi, kde jsme šaškovali před okny, jelikož jsme si je neuměli otevřít. Už jen čekáme, kdy nově vývojáři změní klávesy pohybu WSAD nebo střelbu na myši na například UJHK a backspace. Ovladatelnost hry, pokud nepočítáme střelbu, není špatná. Největší mouchou celé hry je orientace a viditelnost. Ano, můžeme to zakrývat za fakt, že hra se snaží přiblížit realitě, bohužel, když nedokážeme na bojišti najít, či vůbec rozeznat nepřátele, je to celkem problém, který vám hru může dost znechutit, a ještě ji mnohonásobně ztěžuje. Nově přidaná letadla příjemně oživují hru, ale tento potenciál oživení dost zabíjí špatná ovladatelnost. Přes všechny tyto negativní vlastnosti, přihlédneme-li k faktu, že se jedná o indie hru ve stádiu vývoje, kde se cena na Steamu pohybuje v okolí 4,99 €, se jedná o férový obchod.

Předběžný přístup – hra nepořádků

Jak jsme na úvod upozornili, hra je v době psaní recenze v předběžném přístupu. V podstatě to tedy znamená, že se v ní objevuje vysoké množství chyb, které, jak pevně věříme, vývojáři brzy odstraní. Mezi námi můžeme zmínit několik nedostatků, například nesmyslně umístěný ukazatel zdraví v inventáři, kde je špatně umístěný, a my ho tedy vždy musíme otevírat, pokud chceme vidět, kolik života nám zbývá. Také nechápeme, proč hra neposkytuje možnost se vyzbrojit podle chuti – takhle nám nabízí jen vojáka, který nosí u sebe v podstatě zbytečné zbraně.

Easy Red 2 je indie střílečka v předběžném přístupu, která však má množství nedostatků. Úsilí vývojářů a snaha o zlepšení hry a její oživení jsou znatelné a nemůžeme jim je upřít. Na poměrné otřepané prostředí se hra snaží být originální, i když její grafická stránka jemně zaostává za konkurencí. Pokud do toho započítáme cenu, můžeme mluvit o dobré sebereflexi vydavatele a hru i tak doporučujeme.

• achievementy
  • cena
  • originalita
  • aktivní práce vývojářů na hře
  • grafické prostředí
  • orientace a viditelnost
  • bugy a drobné chyby nebo nedostatky
  • Datum vydání 10.11.2020
  • 0.0

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.