F.I.S.T. Forged In Shadow Torch – úvodka

F.I.S.T. Forged in Shadow Torch – zajíc hrdina s ocelovou pěstí

17. 9. 2022
Zdroj náhledu: TiGames

Nevrlý vysloužilý králičí hrdina F.I.S.T. vyzbrojený robotickou paží, který stojí proti mechanickým zvířatům ve steampunkovém světě, je bezpochyby zajímavé spojení nápadů, které developer TiGames dokázal poskládat dohromady. Potravinový řetězec je někdy opravdu nespravedlivý, avšak ten tu rozhodně neplatí. Malý zajda, co dokáže nakopat všem, od dobrmanů po divoké prase, to jen dokazuje.

Někdy je potřeba z někoho udělat šrot, abyste ukázali, že nepatříte do šrotu

V městě antropomorfních zvířat Torch City je králík Rayton hrdinou války, kterou ovšem dobro prohrálo. Železní psi z Machine Legionu ovládli celé město a pomocí násilí a strachu drží chlupaté obyvatele pod kontrolou. Rayton se vzdal všeho odporu a stáhl se do ústraní, tedy dokud neunesli jednoho z jeho přátel – jediné, co po něm zůstalo, byla mechanická paže z mechu, který dříve pilotoval. Jen s ní připevněnou na zádech se Rayton vydává do nepřátelských řad zachránit svého přítele.

F.I.S.T. Forged in Shadow Torch je Metroidvania a exceluje ve vytvoření obrovského herního světa, který je spojen dohromady a dá se v něm dostat z jednoho místa na druhé bez jakýchkoliv problémů. Lze též využít teleporty, které je nejdříve potřeba odemknout, a navíc připomínají spíše potrubní systém. Světu tvořeného z oceli dodává velkou dávku dobrodružství jeho špinavá estetika. Rez, olej, neonové nápisy na ulicích, vysoké budovy a nádherné skyboxy, všechno vypadá tak těžce a chladně, že vás překvapuje, jak to tihle chlupáčci dokázali.

Ze zvěře na stroje

Příběh je promyšlený, plný zvratů a výborně zahraný. Překvapí vás množství cutscén, které vypráví Raytonův příběh – někdy vás začnou až otravovat, když na ně budete muset koukat dvacetkrát po každém nepovedeném pokusu porazit jednoho z mnoha bossů. Nepřítel se rozhodl zmechanizovat celé město, a to včetně jeho obyvatel, a zastavit ho může jen Rayton a jeho skupina savců.

Vrtačka a drát pod napětím, spíš elektrikář než hrdina

Ze začátku je boj ve F.I.S.T. Forged in Shadow Torch stejný jak v mnohých hrách, kde kombinujete lehké útoky s těžkými, házíte s nepřáteli, vyhýbáte se a odrážíte dobře načasované útoky. Po celé mapě se nachází data disky, za které můžete společně se zlaťáky kupovat vylepšení do své pěsti. S přidáním komb a speciálních útoků se hra dokáže stát poměrně těžkou a brutální. S postupem času si odemknete další dvě formy vaší pěsti těmi jsou obrovská vrtačka a elektrický bič.

Vrtačka je pomalá zbraň s útoky na dlouhotrvající poškození, navíc vám umožňuje otevírat speciální druh dveří nebo se promění na vrtuli, která se dá použít na plavání či plachtění. Bič je rychlou zbraní s málo speciálními útoky a velkým poškozením. Stejně jako dvě předchozí zbraně vám také umožňuje otevírat speciální dveře nebo se pomocí závěsných bodů zhoupnout. Ve hře lze odemknout i možnost blokování, která je dosti limitovaná a složitá na použití, takže vás často zachrání spíše omylem. Každý z vašich útoků má nějakou dobu trvání a v tu nejde uhýbat ani blokovat, takže nepřátelé tu a tam zaútočí uprostřed vašeho kombo útoku. Ve hře je několik neskutečně těžkých bossů, které budete muset několikrát opakovat, abyste si zvykli na jejich útoky a byli schopni se jim vyhnout včas.

Každá špatná cesta je na konci k užitku

S postupem času souboje s bossy a samotná hra začnou připomínat tituly typu bullet hell. Odstřelovači, válečníci s kladivy, nebezpečí map a samotní bossové vám dají opravdu zabrat a kolikrát budete mít co dělat, abyste dokázali vůbec přežít. F.I.S.T. Forged in Shadow Torch vás nenechá jen tak sedět, pořád je co dělat – od hádanek po boje pro odměny, jako jsou například vylepšení životů nebo barvy výstroje. I když nevíte, kterou cestou se vydat, vždy najdete něco užitečného. Ze začátku hry jsem se ztratil každých pár minut, ale vždy jsem našel něco, co se mi hodilo, a nakonec jsem se snadno dostal tam, kam jsem potřeboval.

Hra je dostupná na PC, PlayStation 4, Playstation 5, Xbox One, Xbox Series S a Xbox Series X. V září také vyšla pro PS4, PS5 a Nintendo Switch fyzická limitovaná edice, která obsahuje základní hru v krabičce, oficiální steelbook, arch se samolepkami, digitální soundtrack a tři litografie.

Zdroj: Xzone

Na to, jaká je tahle hra pecka, se o ní moc nemluví, což mi přijde jako škoda. Neuvěřitelně jsem si F.I.S.T. Forged in Shadow Torch užil a doufám, že to nebude její konec po tom, jak skončila. Chvílemi si užíváte krásnou grafiku hry a chvílemi jsem myslel, že něco rozmlátím, když jsem nějakého bosse musel porážet na třicátý pokus. Příběh byl obsáhlý natolik, že nezůstala jediná věc neznáma, a vymyšlen tak dobře, že by z toho mohl být skvělý film. Dokonce mě i překvapilo, že průměrný počítač dokázal tuto hru bez jediného problému zvládnout. Hra je vzrušující, brutální boje, prozkoumávání lokací a spousta dalších věcí ji odlišuje od titulů ze stejného žánru. Rozhodně tedy stojí za to, abyste si ji zahráli.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Michael Pavlík.

• zábavný boj
  • krásná grafika