Forza Horizon 5 využije ray-tracing i pro zvukovou stránku

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: Microsoft
Forza Horizon 5 je jasným důkazem, že funkce ray-tracingu (sledování paprsků) nemusí být využívána jen v oblasti vizuální stránky.
Předchozí díl Forza Horizon 4 je bezesporu skvělou závodní hrou, což ovšem neplatí u zvuků motorů, které mnoho hráčů značně kritizovalo. Vývojářské studio však kritiku hráčů uposlechlo a u nové hry Forza Horizon 5 chystá několik vylepšení. Nový díl získá hned 320 nových zvukových nahrávek automobilů, které přibudou k současným dostupným, co studio má. Nahrávky využijí tzv. granulovanou hybridní smyčku. Tento proces využívá tisíce menších zvukových souborů, které dohromady seskládají finální ozvučení například motoru. Tato technologie byla dostupná již u předchozího dílu, kde jí však disponovalo jen 10 až 15 % vozidel. Forza Horizon 5 bude mít tímto způsobem zpracována všechna vozidla a ve výsledku by tím měly vzniknout kvalitnější a reálnější zvuky.
Zvuk bude navíc používat ray-tracing neboli paprskové sledování, které bude v reálném čase sledovat každou změnu, a pokud například provedete upgrade motoru či s autem přejedete přes nějakou překážku nebo skrz tunel, měla by být odezva takřka okamžitá. Zvuky vozidla se navíc budou měnit dynamicky podle okolního prostředí. Ve hře by tak mělo jít poznat, že se nacházíte ve městě, v tunelu či na rovině.
Více se o hře a jejích detailech vývojáři rozpovídali v další epizodě Forza Horizon 5: Let’s Go. Na závěr připomeneme, že nový díl vychází 9. listopadu 2021 pro Xbox One, Xbox Series X,S a PC.

Zdroj: PCGamer

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn