Hainya World - úvod

Hainya World – spojení anime s Minecraftem

23. 11. 2023

Ve hře Hainya World se ujmete role dobrodruha či dobrodružky, jež musí prozkoumat rozsáhlý kontinent Hainya a získat všechny dostupné zdroje a poznat místní faunu. Můžete se těšit na vytváření vlastní postavy, sbírání rud a všemožných surovin, budování svého příbytku a spoustu dalších činností, které postupně do hry ještě přibudou. Prozatím je titul v předběžném přístupu a dle slov autorů tam zůstane ještě minimálně další dva roky, aby mohli do hry dodat všechny své nápady.

Ladíme postavičku

Asi vás nepřekvapím, na začátku hry si vytvoříte postavu. Musím však přiznat, že na titul v předběžném přístupu je tu celkem velký výběr. Je možné si vytvořit anime „kawaii“ holku či kluka. Potom, co si ji doladíte do nejmenších detailů, je čas vybrat si jedno ze tří dostupných povolání. Vaše povolání určuje, jakým stylem boje se budete bránit proti místní různorodé směsici zvířat a monster.

Můžete si vybrat:

1. Force Shielder – má střední obtížnost ovládání; v boji využívá meč a štít; má nejlepší schopnosti pro přežití, jelikož používá defenzivní i ofenzivní ability
  2. Elementalist – lehká obtížnost (vhodné pro začátečníky); používá magickou hůl k sesílání kouzel na nepřátele; má velký dosah kouzel a prorazí veškerou obranu nepřátel
  3. Ranger – nejtěžší na ovládání; nejvíce smrtící útoky, kvůli jeho precizní střelecké schopnosti

Anime i Minecraft

Hra mi osobně velmi připomíná kostičkový svět Minecraftu. I v Hainya World na vás čeká rozbíjení bloků, abyste získali důležité zdroje (dřevo, uhlí, drahé kovy). Z nich poté vytváříte nástroje, nábytek, brnění a podobné předměty. Vývojáři mysleli na všechny vaše potřeby a lze si tu vytvořit klidně i toaletu.

Zdroj: IGDB

Postavit si můžete velké sídlo nebo klidně jen malou chatku. Na kontinentu se nachází různé bloky materiálu. Váš dům můžete stavět kdekoliv na mapě bez nějakého omezení. Část bloků je možné rovnou zpracovávat díky nábytku či změnit jejich tvar za pomoci kladiva. Díky tomu bude každý svět naprosto jedinečný.

Důležitým prvkem této hry je ovšem stylové oblečení. To můžete získat buď zabitím mocných monster, nebo pomocí žetonů (machine tokens). Tyto žetony sesbíráte a poté naházíte do slosovacích strojů v „bráně světa stínů“. Naleznete zde například školní uniformy, papírový pytel na hlavu, plavky či sexy zajíčkový outfit. Čím barevnější oblečení, tím lepší.

zdroj: igdb.com

Bojový systém

Ze začátku může být boj trošku nepříjemný, neboť musíte přepínat mezi sbíracím/tvořicím slotem a slotem pro boj. Ve slotu pro boj se nalézají vaše bojové schopnosti či kouzla, můžete si tam přidat i věci na uzdravení (květiny, lahvičky atd.). Pokud si potřebujete posvítit na cestu, přidáte tam dokonce i louče. V pozdější fázi hry však začíná být problém, že bojový slot je plný schopností a už nic dalšího se tam nevejde. Jste pak nuceni zapíchnout louč někam do prostoru z tvořicího slotu a poté přepnout na bojový slot. Nebo můžete zkusit zabít nepřátele v naprosté tmě, což je malinko riskantní.

Zdroj: IGDB

Jak se hra ještě změní?

Studio NetworkGo na Steamu slibuje hráčům, že v plné verzi by měly být opraveny všechny nalezené chyby. Navíc by autoři chtěli přidat další funkce a položky, kupříkladu speciální efekty pro některé kusy nábytku, větší a bohatší mapy, vyšší počet připojených lidí či nové profese a s tím spojená kariérní odvětví. Také by chtěli přidat systém hospodaření, rybolovu, a dokonce vozidla, aby hráči nemuseli jen po svých.

Hra má za mě rozhodně velký potenciál. Je to takový mixík Minecraftu a Terrarie, nabízející vytvoření nejroztomilejší postavy ve 2.5D. Pokud nechcete hrát sami, můžete využít i online multiplayer s kamarády. To je rozhodně větší zábava. Teď už nám nezbývá nic jiného než se těšit, jak autoři svou hru dokončí a co nového ještě přidají.

• Datum vydání 31.08.2023
  • Vizuál